Mustelmia itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja1986
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Odottaja1986

Jäsen
06.02.2010
48
0
6
Tampere, Finland, Finland
Mulla on raskauden (alle 9kk synnytyksestä) jälkeen tullut mustelmia jalkoihin (reidet ja sääret, enemmän sääriin) itsekseen. Aloitin 1kk synnytyksestä tosin jumpilla/salilla käynninkin. Olen lukenut et treenin aloittaminen saattaa jostain syystä mustelmia aiheuttaa enemmän?

Mutta mitä muita syitä voi olla?
Mustelmat paranee normaalisti, eikä ne ole kipeitä. Eikä niitä tosiaan oo muualla kuin jaloissa ja siis säärissä suurin osa. Niitä on yleensä 3-4 kerrallaan (kummassakin jalassa yhteensä). Raskausaikana löin jalkani ja sääreen tuli isompi mustelma jonka paraneminen kesti varmaan 2kk ja näyttää vieläki olevan pieni haalea jälki siitä siinä kohtaa, tuskin häviää koskaan?!

Raskausaikana huomasin (voi olla et on ollu aiemminki jo mut sillon vasta kiinnitin huomiota tähän) myös punasia pisteitä säärissä, niit on paljon. Välillä niitä ei näy mut välillä sit taas aina ilmestyy. Ne ei kutia eikä mitään. Mulla on säärissä myös kuiva iho, varsinki näin talvella hilseileekin joskus.. et mahtaa nuo punaset pistemäiset johtua siitä, vai voikohan liittyä tohon mustelmien tuloonki jotenkin? En muista koskaan rasvailla (pitäs opetella muistamaan)... Synnytyksest on nyt 5kk aikaa..

Minulla tulee noita pieniä mustelmia jalkoihin myös, ne tulee itsestään eivätkä ole kipeitä. En tiedä mistä johtuu, en ole kysellyt asiasta. Kaitpa ne ei ole vakavia kun eivät ole kipeitä tai näytä miltään laajemmilta verenpurkaumilta. Mulla on synnytyksestä nyt 8kk.

Mulla on vaaraton tukostaipumus ja mustelmia on aina kaikki paikat täynnä. Mulla on myös toinen yliliikkuvuutta aiheuttava sairaus jossa mustelmat tyypillisiä. Mutta toki on mustelmia ilman syytäkin aika monella. Varmaan uus harrastuskin voi ne aiheuttaa.

Uusimmat

Yhteistyössä