Mustikkainen valkosuklaa-limerahkapiiras (Valio)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta ethän siis sulattanu sitä rasvaa siihen pohjaan? Eli että et laittanu sulaa/juoksevaa rasvaa, sokeria ja muna? Koska täntyyppinen pohja pitäisi tehdä sellaisesta huoneenlämmössä pehmennetystä, mutta kuitenkin kiinteästä rasvasta, jos nyt oikein tuon keskustelun tulkitsin (katsomatta itse ohjetta).

Ohjeessa luki, että juokseva Oivariini. Käytin juoksevaa leivontamargariinia. En tiedä voiko tuolla niin suurta eroa olla. Joku yllä kyllä väitti, että voi olla ratkaiseva tekijä.

No tämä nyt on tullut jo selväksi moneen otteeseen ;)

Ihan hyvää tästä mun mielestä joka tapauksessa tuli, vaikka sitä munaa en laittanutkaan rahkan sekaan.

Vieläkin vaan ihmetyttää, että miksi ei taikinasta tullut tarpeeksi paksua tuolla ohjeella.

Täytynee viisaampana joku toinen kerta yrittää uudestaan.

Vaahdota ens kerralla pehmeä voi ja sokeri keskenään, lisää muna ja muut aineet.
Täytteeseen ei ole edes pakko laittaa munaa(on vain sidoste), pysynee yleensä muutenkin kasassa.

:laugh: ap, olet hauska. :D
Pohjassa näkyy olevan hyvin vähän nestettä, joten en usko että kuuluis olla löysää. Ja teen usein tavallisesta rahkasta kyseistä piirakkaa ja koskaan ei pohjataikina ole löysää.

Kiitoksia kaikille paljon vinkeistä ja neuvoista! ;)

tuus ny ap kertomaan tuliko hyvää? munki alko tehhä mieli

Itse asiassa tuli! Vaikka en olisi uskonut. Nyt kun on jäähtynyt, niin ei ollenkaan huomaa tuota munan poisjääntiä täytteestä!

Ja siis ainakin kuvittelin hyvinkin varmasti laittavani jauhoja sen 2,5 dl, mutta pakko kai sitä jälkikäteen on päätyä sellaiseen tulokseen, että se yksin desi jäi laittamatta! Hehe. Tuskin muuten noin löysää taikinaa olisi tullut.

No ensi kerralla on pakko onnistua paremmin!

Yhteistyössä