Mustikkapiirakka pullataikinaan + kermaviili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei löydy!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei löydy!

Vieras
Mulla on ollut sellainen ihana mustikkapiirakan ohje, jonka pohja on tehty pullataikinasta ja päälle tulee mustikat + kermaviiliseos, nyt en löydä ohjetta mistään!! :( Edes kuukelista.

Onko kellään?

Lähinnä se, että paljonko mustikoita tarvitsee pellilliseen, missä suhteessa tulee kermaviiliä ja munia ja paljonko, missä lämpötilassa paistetaan, kauanko... Eli kaikki muut paitsi se itse pohjataikina hukassa!

Taas joku onneton leipoo ;) Purkki kermaviiliä, yks muna, sokeria ja van,sok. maun mukaan. Mustikoitten määräkään ei oo niin justiinsa, paat sen verran et näyttää hyvältä!! Voit yrittää googlettaa mamman marjapiirakkaa ja otat siitä vaan sen päällisen ja teet siihen pullapohjaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja df:
Taas joku onneton leipoo ;) Purkki kermaviiliä, yks muna, sokeria ja van,sok. maun mukaan. Mustikoitten määräkään ei oo niin justiinsa, paat sen verran et näyttää hyvältä!! Voit yrittää googlettaa mamman marjapiirakkaa ja otat siitä vaan sen päällisen ja teet siihen pullapohjaan!!

Ja tuo yks purkki kermaviiliä on sellaseen pyöreään vuokaan passeli, et jos pellillisen teet, niin panisin ainakin kaks tai kolme..tykään et on niin paljon tuota töhnää ku sopii!!

No eikö se ole hienoa, että joku tällainen tyhmä täällä kyselee sinun mielestä tyhmiä kysymyksiä, niin saat sitten tuntea paremmuutta ja päteä? =)

Minä olen tarkan mitan leipoja, siksi kysyin ohjetta. Tulee parempaa! =)

löysin tällaisen ketjun kun googletin ;) mustikkapiirakkaa. Onko joku oikeasti tehnyt tuollaista, että pullapohja ja siihen päälle kermaviilitäyte mustikoiden kanssa?

No tulinpa nyt sit päivittämään. Tein itse vaikken mistään ohjetta löytänytkään, eli:
pohjaksi normi pullataikina
Täyte:
litra mustikoita joiden sekaan 3 rkl perunajauhoa ja 1 dl sokeria. Levitetään pohjan päälle.
Kermaviilitäyte:
2 prk kermaviiliä, 2 munaa, 1 dl sokeria ja 2 tl vaniljasokeria. Kaadetaan mustikoiden päälle.
Uunissa noin 175 astetta ja reilu puol tuntia.

Tuli toosi hyvää, mutta ehkä ens kerralla laitan kermaviilitäytteeseen 1,5 - 2 dl sokeria ni tulee makeampaa!

Yhteistyössä