mutta imetä vaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina22

Vieras
oon täällä aikasemmin valittanut kun tytöllä kauhea koliikki,kokeiltiin kaikki mahdollinen mutta ei apua. nyt likka sai melkeen 2viikkoa korviketta ja meille tuli ihan uusi vauva,ei itke eikä kitise..viihtyy sitterissä jne..
no maanantaina oli neuvola ja siellä sitten terkkari piti kauheen "saarnan" että pitäisi imettää ja kokeile nyt vielä jne..
no kokeilin j aheti melkeen alkoi pieni kitinä no jatkoin kuitenkin ja nyt tänään likka alkoi karjumisen jo aamusti..huutaa ihan selkä kaarella ja KOKO AJAN.
mulla oli päivällä jälkitarkastus johon jousuin ottamaan molemmat likat mukaan,olin ihan hermoraunio,itku kurkussa ja sanoin heti lääkärille ja terkkarille että meillä loppu kyllä imetys tähän,että kun likka huutaa..no molemmat siinä silmät suurina että ei ne huudot voi siitä johtua,että imetä vaan.. Voi vittu!

no menin pois sieltä ja ja terkkari kantoi vauvaa (joka siis huusi koko ajan) ja sanoi vaan että tällä on varmaan nälkä että koita nyt vielä sitä tissiä ennen kuin lähdette että nukahtaa sitten hyvin vaunuihin..
Mä siinä sitten hampaita kivistellen rupesin antamaan tissiä ja terkkari lähti pois ja vauva ottaa pari imua ja HUUTO ALKAA HETI,raukka yrittää taas imea ja huutaa heti perään.
Terkkari sitten tulee katsomaa että mikä hätänä ja sanoo että multa ei varmaan tule maitoa tarpeeksi että itkee sitä..katoin vaan sitä ja käskin sen katsoa mun tissiin kun maitoa tippuu (olin siis tuosta huudosta sanonut sille jo aikasemmin,tyttö on tehnyt sitä melkeen alusta asti..tuntuu että sitä sattuu imeminen ?)
no terkkari vaan ottaa vauvan ja sanoo mulle,no eihän sillä edes ole nälkä,tutti suuhun vaan ja vaunuihin nukkumaan.. (ja siis hetkeä aikaisemmin oli ihan varma että on tosi kova nälkä..) ja taputti vielä olalle että imetä vaan,kyllä se siitä sitten..

eikö se ole aika selvä että huuto johtuu mun maidosta??? kun sai korviketta ei huutanut ja kun tissiä niin huutaa???

miten ne kuvittelee että mä jatkaisin tota imetystä? ja kantelen päivät kiljuvaa lasta jota sattuu ja pistänkö mä esikon johki komeroon yksin vai mitä sille pitäis?

Mikä siinä voi olla niin hankalaa sanoa että anna vaan sitä korviketta?
Eikö ole tärkeetä että mä jaksan,esikoinen pysyis järjissään ja vauvaa ei sattuis? Puhumattakaan että mulla ois parisuhde?

Jos vauva on tyytyväisempi korvikkeen jälkeen eikä itke, niin ehdottomasti sit korviketta. Anna neuvolan mielipiteiden olla.. Ainahan ne suosittelee imettämistä, mut sinä tunnet vauvasi varmasti paremmin.

Ei muuta kuin korvikkeet kehiin vain! Ei sun tarvi niitä neuvolan kaikkitietäviä kuunnella, sinä se lapsen kanssa olet 24/7 ja tiedät parhaiten.'
Itku SAATTAA johtua siitäkin, että maitoa tulee liian paljon kerralla ja lapsi hermostuu kun ei kerkeä tarpeeksi nopeeta niellä-> siitä seuraa myös mahakipuja.

Yks tuttu söi imettäessään pelkästään maustamatonta kananlihaa ja jotain perunaa tms. Kaikki muu ruoka-aine aiheutti ihan hirveät huudot.
Onko sekään inhimillistä?

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Yks tuttu söi imettäessään pelkästään maustamatonta kananlihaa ja jotain perunaa tms. Kaikki muu ruoka-aine aiheutti ihan hirveät huudot.
Onko sekään inhimillistä?

No ei ole inhimillistä! Mitäs se vauvakin vitamiinit repii, jos äidin ruokavalio on täysin puutteellinen.

Kaipa siinä maidossa on sitten jotain mikä saa vauvan itkemään. Mutta jos niin on (että ei itke korvikkeen jälkeen), sehän ei siinä tapauksessa ole koliikkia. Oletko yrittänyt jättää pois itse maitotuotteita jne? En muista mitä kaikkea kuuluisi ensimmäiseksi kokeilla äidin ruokavaliossa ja sitten ottaa niitä pikkuhiljaa takaisin. Varmasti tästä löytyy tietoa netistä imetystukisivuilta...

Jos vauva selkeästi on tyytyväisempi korvikkeella niin haistatat vaan pjaskat terkan imetys vouhkaamiselle ja annat sitä korviketta.
Ei se terkka siellä teidän vauvan kanssa elä ja ole.

Toki jos jaksat niin voit koittaa pumpata omaa maitoa pulloon ja tarjota siitä jos vauvan huono olo johtuisi siitä että horii ilmaa tissitellessään jos maitoa tulee liian suurella paineella.

oletko kokeillut antaa äidinmaitoa ihan pullosta? tietäisit paremmin sit ainakin että onko se "oma" maito huudon aiheuttaja vai tuleeko huuto jostain muusta.
mut ilman muuta vaan pulloruokintaan jos huuto on kauhea tissillä ollessa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa siinä maidossa on sitten jotain mikä saa vauvan itkemään. Mutta jos niin on (että ei itke korvikkeen jälkeen), sehän ei siinä tapauksessa ole koliikkia. Oletko yrittänyt jättää pois itse maitotuotteita jne? En muista mitä kaikkea kuuluisi ensimmäiseksi kokeilla äidin ruokavaliossa ja sitten ottaa niitä pikkuhiljaa takaisin. Varmasti tästä löytyy tietoa netistä imetystukisivuilta...

Itse tarkoitin siis ihan yksinkertaista kokeilua (esim maitotuotteet pois), en mitään totaali-kieltäytymis-pelkkää-kanaa-dieettiä :) Mutta teet tietysti niin kuin parhaaksi näet, itse kuitenkin ehkä kokeilisin ensin oman ruokavalioni vaikutusta lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti'1:
Ei muuta kuin korvikkeet kehiin vain! Ei sun tarvi niitä neuvolan kaikkitietäviä kuunnella, sinä se lapsen kanssa olet 24/7 ja tiedät parhaiten.'
Itku SAATTAA johtua siitäkin, että maitoa tulee liian paljon kerralla ja lapsi hermostuu kun ei kerkeä tarpeeksi nopeeta niellä-> siitä seuraa myös mahakipuja.

Tutustu vielä aiheeseen "suihkutissi": http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html

Mun kaveri on just nyt ruokavaliolla koska sen vauva ei kestä juuri mitään, mitä kaverini syö tai juo. Kahvi, suklaa, mansikka, naudanliha, omena, ruis ja monia muita juttuja on joutunut jättämään pois syömisistään. Tätä kestää niillä nyt alkuun 3kk.
Ei se äiti siihen vielä kolmessa kuukaudessa kuole, jos on dieetillä.

no ei se varmaan sitä koliikkia kyllä ollut mutta siis silloin heti kun huuto alkoi niin kokeilin kyllä kaikki nuo hommat jo. monta viikkoa söin PELKKÄÄ paahtoleipää :o ja ne huudot ehkä pysy vähän inhimillisinä.

mutta mikä siinä on kun se imee niin se huuto alkaa heti? ja on siis oikeen kunnon huutoa,kyyneleet valuu ja vääntää itsensä ihan kieroon?
eipä ole tullut tämän lapsen kanssa koettua kuin muutama ihana ja rauhallinen imetys hetki SAIRAALASSA

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

no ei se varmaan sitä koliikkia kyllä ollut mutta siis silloin heti kun huuto alkoi niin kokeilin kyllä kaikki nuo hommat jo. monta viikkoa söin PELKKÄÄ paahtoleipää :o ja ne huudot ehkä pysy vähän inhimillisinä.

mutta mikä siinä on kun se imee niin se huuto alkaa heti? ja on siis oikeen kunnon huutoa,kyyneleet valuu ja vääntää itsensä ihan kieroon?
eipä ole tullut tämän lapsen kanssa koettua kuin muutama ihana ja rauhallinen imetys hetki SAIRAALASSA

Ihan oikeasti minusta tuo suihkutissin mahdollisuus kannattas tutkia.

Lainaus osoitteesta: http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html

"Tuntuuko, että vauva meinaa tukehtua joka kerta, kun heruminen alkaa? Suihkuaako maito, kun vauva päästää irti? Onko vauvalla paljon ilmavaivoja? Imeekö vauva rauhattomasti? Pulautteleeko vauva kovin? Onko vauvan kakka vaahtomaista ja kakkaako vauva todella monta kertaa päivässä? "

Jos SINÄ haluat jatkaa imetystä niin kokeile noita että jätät jotain ruoka-aineita pois omasta ruokavaliosta. Jos et jaksa, niin siirry ihmeessä korvikkeeseen :hug: Meillä on kaksi vallan mainiosti korvikkeella kasvanutta lasta. Mua tosin koitettiin sairaalassa syyllistää siitä etten imettäny, vaikka lääkäri oli sen kieltänyt mun lääkityksen perusteella.

Musta tärkeintä on että kaikilla on hyvä olla vauvalla, äidillä ja muilla lapsilla. Jos onnistuu korvikkeen avulla nii hyvä =) Älä välitä terkasta, ei se ole sun lapsen kanssa yötä-päivää :hug:

korvikkeet kehiin vaan sanon minä, jos niistä ei vauva itke. Mä olen joutunut olemaan kala/riisi/tomaattidieetillä kun ei krovikkeetkaan käyneet ja en kyllä suosittele. Kyllä siitä vauvasta korvikkeillakin ihan ihminen kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Jos SINÄ haluat jatkaa imetystä niin kokeile noita että jätät jotain ruoka-aineita pois omasta ruokavaliosta. Jos et jaksa, niin siirry ihmeessä korvikkeeseen :hug: Meillä on kaksi vallan mainiosti korvikkeella kasvanutta lasta. Mua tosin koitettiin sairaalassa syyllistää siitä etten imettäny, vaikka lääkäri oli sen kieltänyt mun lääkityksen perusteella.

Musta tärkeintä on että kaikilla on hyvä olla vauvalla, äidillä ja muilla lapsilla. Jos onnistuu korvikkeen avulla nii hyvä =) Älä välitä terkasta, ei se ole sun lapsen kanssa yötä-päivää :hug:

kyllä mä haluisin mutta entiedä jaksanko sitä huutoa,miten vaikuttaa esikoiseen ja meidä koko perheen hyvinvointiin.

varmaan siirtyy tää vauva takasin pulloon

ei huuto varmaan sinun maidostasi johdu, koska ei vauva siihen sekunnissa reagoi 8tuo kuvailemasi neuvolareissu). olisko vauvan suu kipeä?

tuo parin viikon itkuttomuus voi olla ihan sattumaa ja vauva pian taas itkuinen, joten en kyllä luovuttais vielä. jotkut vauvat ovat vaan kovia huutamaan alkuajat.

Älä tunne huonoa omaatuntoa jos vauva kasvaa korvikkeella. Jos se selkeästi on vauvallekin parempi niin! Mieluummin hyvävointinen ja tyytyväinen vauva kuin huutava punanaama, ja maitoa se on korvikekin. Olet sentään jo aika kauan jaksanut yrittää!

Alkuperäinen kirjoittaja lunis:
ei huuto varmaan sinun maidostasi johdu, koska ei vauva siihen sekunnissa reagoi 8tuo kuvailemasi neuvolareissu). olisko vauvan suu kipeä?

tuo parin viikon itkuttomuus voi olla ihan sattumaa ja vauva pian taas itkuinen, joten en kyllä luovuttais vielä. jotkut vauvat ovat vaan kovia huutamaan alkuajat.

siis tuo huuto alkaa aina kun saa tissin suuhun,ei pelkästään tuolloin

Yhteistyössä