Muut palailevat jo työelämään, minä porskutan vielä hoitovapaalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uraäiti tulevaisuudessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uraäiti tulevaisuudessa

Vieras
ja aion vielä vuoden ollakin (lapsi sitten 2v.). Olenko ihan outo, kun en mene töihin kun lapsi 9kk? En vaan voisi kuvitellakaan, että tuota vielä joku toinen hoitaisi päivät pitkät, eihän hän osaa vielä edes puhua, kävellä tai edes kontata kunnolla!

Tämä ei siis ole mikään haukun töihin menevät, vaan ihmettelen, että olenko jotenkin outo itse.

olet kunnon äiti:D on hyvä että pikkuinen saa kasvaa kotonaan , itse oon aina ollu kolme vuotta ainakin kotona kun on vauva taloon tullut. lapsi on vain kerran lapsi

Itse olen ollut lapseni kanssa 3-vuotiaaksi kotona, enkä ole tuntenut olevani outo. Vähän kirjoituksesi kyllä haiskahtaa työhön menevien äitien arvostelulta...

Et oo outo.
Meillä esikoinen oli kotihoidossa eskariin saakka ja kuopus 3,5 vuotiaaksi.
Ollaan oltu hoitovapaalla molemmat vanhemmat sekä tehneet vuorotyötä, jolloin ollaan voitu isovanhempien avustuksella pitää lapsia kotona.
Meille ei olis tullut mieleenkään laittaa lapsia alle 3v päiväkotiin.

Heitetääs pikku kysymys, onkos sulla työpaikkaa johon palata?

Olen viime aikoina huomannut ilmiön, jotta ne viettää vuosia kotona, joilla ei sitä duunipaikkaa ole
odottamassa ja ne kellä on menee takaisin töihin lapsen ollessa noin vuoden..

Itse olen virkavapaalla ja tyttö 3v4kk. Pikkukakkonen tulossa ja viikkoja 13:). Nautitaan kun on mahdollista olla kotona :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Heitetääs pikku kysymys, onkos sulla työpaikkaa johon palata?

Olen viime aikoina huomannut ilmiön, jotta ne viettää vuosia kotona, joilla ei sitä duunipaikkaa ole
odottamassa ja ne kellä on menee takaisin töihin lapsen ollessa noin vuoden..

Kyllä, on hyvä ja kivakin työpaikka odottamassa. Siksi jotenkin koen, että ympäristö pitää minua tosi outona, kun uhraan "tehokkaita työvuosia" kotona.

Itse meinasin olla lapseni kanssa kotona kunnes lapsi täyttää 3v. Vaikka minulla ei ole toista lasta tulossa niin minä olen tuon ainokaisen kanssa.

Minä en jaksa mennä tuohon oravanpyörään.

Minä mietin tätä ihan samaa...
Yks tuttava, jolla viikkoja 15 aikoo mennä kouluun, kun lapsi on vuoden.
Itse haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään. Esim 2 vuotta?
Olenko outo... :|

Et ole outo, minä kyllä tunnen olevani kun olen kotona edelleen vaikka nuorin jo 3v. ja aion ollakin kunnes nuorinkin on koulussa.
Tästä ratkaisusta kyllä saa kuulla ympäristöstä kritiikkiä melkoisen paljon:=(

No ei oo kovin erikoista, ettei vielä 9kk lasta laita hoitoon. Siinä on paljon vaihtoehtoja esim 9kk ja 3v:n välillä. Useimmat työpaikan omaavatkin pitävät ainakin vuoden ikäiseksi kotona kun esim kertyneillä lomilla saa helposti jatkettua kotonaoloa pidempään kuin sen 9kk ilman että taloudellinen puoli kärsii kovasti.

Yhteistyössä