muutama kysymys isojen perheiden äideille:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myö"

Vieras
Montako lasta ja millä ikäeroilla? Ovatko samalle miehelle? Millainen koulutus sinulla on? Miten perheenne pärjää taloudellisesti, tarvitsetteko valtion tukia elämiseen(tietenkään lapsilisiä ja kotihoidontukea yms yleisiä ei lasketa, vaan ne jotka menee pienten tulojen perusteella) Oletteko mukana työelämässä?

[QUOTE="myö";24831060]Montako lasta ja millä ikäeroilla? Ovatko samalle miehelle? Millainen koulutus sinulla on? Miten perheenne pärjää taloudellisesti, tarvitsetteko valtion tukia elämiseen(tietenkään lapsilisiä ja kotihoidontukea yms yleisiä ei lasketa, vaan ne jotka menee pienten tulojen perusteella) Oletteko mukana työelämässä?[/QUOTE]¨

4 lasta. Vanhin 15, seuraava 7 ja 5-vuotiaat kaksoset. Samalle miehelle kyllä. Minulla on korkeakoulututkinto. Pärjäämme hyvin, yhteensä tienaamme n. 100000 vuosi. Kyllä olemme työelämässä.

En varmaan ole tarpeeksi monen lapsen äiti kun emme tarvitse tukia elämiseen.. vai mitä tällä haeaan.

pian viisi

02/02
08/03
09/06
01/08
ja LA 10/11

Sama isä kaikilla, vakituinen työpaikka, josta tällä hetkellä ä-lomalla, ei tukia ( siis toki lapsilisät ja äitiyspäiväraha) Sitten jos kotihoidontuelle jään niin varmaan saadaan asumistukea

muutama kysymys itsellesi: onko sinulla lapsia? oletko mies vai nainen? millainen kasvatus, tausta, koulutus, arvomaailma, taloudellinen tilanne ja status? onko sinulla pelkotiloja? minkalaisia tavotteita sinulla on elämässäsi? millaisia ihmisiä sinun ystäväpiiriisi kuuluu? oletko käynyt terapiassa? miten suhtaudut lapsiin, vauvoihin? miten suhtaudut tarvitsevuuteen, avuttomuuteen, vanhuuteen, sosiaalietuuksiin? oliko sinulla lapsena turvalelu, sisaruksia? oletko saanut apua tarvittaessa? oletko auttanut lähimmäisiäsi? oletko väsynyt, apea, loppuunpalanut?

Mikä tässäkin avauksessa nyt vitutti joitakin? kyselin siksi kun ihmettelen, että miten jotkut pärjäävät monen lapsen kanssa noin niinkuin taloudellisesti ja henkisesti?

Mun tuntemat suurperheet elää lähes kaikki valtion tukien varassa. Suurin osa tuloista perheessä koostuu erilaisista tuista. Matalasti koulutettuja, usein tupakoivia ja lapset saattavat olla jopa neljälle eri miehelle.

Mulla viisi lasta 11v, 5v, 4v, 2v ja 1v. Kaikilla sama isä, jonka kanssa en tosin ole enää yhdessä. Kouluasteen tutkinto. Vakityöpaikka kaupungilla. Mieheltä en ole pyytänyt mitään. Joskus toki on antanut rahaa. Lapsilisissä on yh-korotukset. Muita tukia en ole hakenut. Ei ne tulot päätä huimaavia ole, mutta pärjätään ihan hyvin.

Onneksi meillä vain kaksi lasta. On aikaa ja rahaa heille pikkaisen eri tavalla kuin persaukisessa jättiperheessä, jossa kukaan ei jaksa katsoa mukuloiden perään ja isommat lapset on pikkuvanhempia.

Lapset on 7,5,4,1v ja yks on mahassa, kaikki samalle isälle. Korkeakoulututkinto ja olen kodinhoidontuella, muuta tukea emme saa. Miehen tuloilla pärjätään hyvin..asutaan yli 200m2 talossa ja perheessä on kaksi autoa, koen että meillä on asiat (myös raha-asiat) erittäin hyvällä mallilla :)

[QUOTE="huh huh";24831183]Onneksi meillä vain kaksi lasta. On aikaa ja rahaa heille pikkaisen eri tavalla kuin persaukisessa jättiperheessä, jossa kukaan ei jaksa katsoa mukuloiden perään ja isommat lapset on pikkuvanhempia.[/QUOTE]

Sun onkin parempi olla hankkimatta niitä enää lisää... ihan varmuudella pystyn sanomaan että olen korkeammin koulutettu ja paremmin tienaava kuin sinä.

ps. Mulla on varaa maksaa lapsilleni hoitaja kotiin Väestöliitosta. Käy kattomassa niiden hinnat. Myös lääkärin soitan aina kotikäynnille kun lapset sairastavat.

[QUOTE="joopa";24831160]Mun tuntemat suurperheet elää lähes kaikki valtion tukien varassa. Suurin osa tuloista perheessä koostuu erilaisista tuista. Matalasti koulutettuja, usein tupakoivia ja lapset saattavat olla jopa neljälle eri miehelle.[/QUOTE]

Meillä 4 lasta 9v, 7.v-tuplat ja vauva, ammattikoulu vain käytynä mutta johtavassa asemassa työelämässä. :D
Lapset on kaikki samalle isälle olemme naimissa olleet jo yli 10.v molemmat työelämässä minä tietenkin äitiyslomalla, tukia ei olla tarvittu ikinä, meillä ei polteta tupakkaa eikä käytetä alkoholia lainkaan olemme absolutisteja, ollaan ev.lut moni on hakenut syytä jo uskonnostakin lapsiluvullemme heh :D vaikka rakkaudenhedelmiä on vasta 4!:)
Suurperhe on molempien toive. :)
Minun tuntemat suurperheet eivät ole ns.soskun asiakkaita.

Yhteistyössä