Muutaman päivän ollut juomatta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
ja aina tähän kellon aikaan alkaa tehdä mieli lasillista siideriä tai viiniä.
Kahden tunnin päästä on jo himo pois mutta nyt maistuisi...
Olen siis alkoholin suurkuluttaja aina silloin tällöin.
Nyt pyrin siihen etten arki-iltoina joisi mitään, viikonloppuna sitten vasta muutama lasi.
Tsempitystä vaan kaipaisin :(

Tsemppiä :hug: . Jokainen selvä päivä on plussaa ja helpottaa selviytymään taas seuraavasta kuivasta päivästä. Pikkuhiljaa himot alkaa helpottamaan, vaikka ei kait koskaan täysin katoa.

Muista kuitenkin mennä päivä ja hetki kerrallaan, muuten alkaa tuntua toivottomalta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tsemppiä :hug: . Jokainen selvä päivä on plussaa ja helpottaa selviytymään taas seuraavasta kuivasta päivästä. Pikkuhiljaa himot alkaa helpottamaan, vaikka ei kait koskaan täysin katoa.

Muista kuitenkin mennä päivä ja hetki kerrallaan, muuten alkaa tuntua toivottomalta :hug:

Kiitos :hug:
Sen tosiaan olen huomannut että päivä kerrallaan kannattaa ottaa. En mieti muuta kuin tätä päivää, en tiedä mitä huominen tuo mutta tämän päivän olen kuitenkin taas raitis, IHANAA!
Ja illalla on vaan niin ihana olo kun ei ole mitään ottanut ja varsinkin seuraavana päivänä, jaksaa tehdä paljon enemmän asioita!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hanki kotiin kivennäisvettä tms. Itselläni ainakin auttoi, kun SAI juoda edes jotain ja kivennäisvesi "tuntuu" suussa samalle kuin kalja tai siideri.

Hyvä idea!Veden juominen on niin tylsää ja se tuntuu vaan maksimoivan kurjuutta :)
Haenpas minäkin vichyä avuksi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miä olin kaks iltaa vesiselvä, ja sen kunniaks pari olutta ja siideri :D

Hyvä sinäkin :D

Mä nyt oikeasti ajattelin alkaa tälle "viikolla juomatta ja viikonloppuna sivistyneesti"-linjalle. Ala säkin ;)

Miun tavote on, et viikolla kerran ja viikonloppuna sitten hieman enemmän
Suuri tavoite oikeasti jo sekin :whistle: :ashamed:

Ihan realistisesti suurkuluttajasta/alkoholistista tulee todella harvoin onnistuneesti kohtuu käyttäjää. Mopo lähtee käsistä siitä yhdestä kerrasta. Kannattaa hakea apua tohon jostaki sos.ter.palveluista a-klinikalta tms. jos et ole jo hakenu. Taikka jos et halua noita leimautumisen pelossa tms. niin itseapuryhmistä alanon saat takuulla tukea enmmän kuin täältä juoppolandia2+:lta jonka nimi vois joskus olla juoppomammojen palsta :/

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Jos tavoittelet oman hyvinvointisi lisäämistä, mutta lisäksi teet asian tulevin tai nykyisten lastesi hyvinvoinnin eteen, ansaitset superhalin!

Kiitos :)
Oma terveys tietysti on se isoin asia mutta on ihanaa kun jaksaa lasten kanssa enemmän kun ei ole ottanut edes sitä yhtä lasia viiniä illalla!
Joten kaikkien meidän vuoksi tämän teen ja hyväktä tuntuu!

Mun hyvä ystävä on ollut jo vuosia aa-kerhon jäsen (vai miten se nyt menee...) ja hän ei edes koskaan mikään suurkuluttaja ole ollutkaan. Mutta sanoi aikanaan miettineensä, että onko tarpeeksi juoppo mennäkseen sinne, mutta siellä olikin muitakin "vain vähän" juoppoja ja on tuon avulla lopettanut juomisen kokonaan! =) Käy ihmeessä kokeilemassa tuollaista ryhmää, vertaistuki on parasta mahdollista tukea!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä sun lapset on, kun sä juot???

Lapset on nukkumassa kun olen ottanut sen 2-4 lasia viiniä. Yleensä olen juonut tuon 2 lasia joten en misään nimessä humalaan ole itseäni juonut.
Siksi aloinkin miettiä juomistani että miksi sitten edes juon sen kaksi, tavan takia ilmeisesti vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miä olin kaks iltaa vesiselvä, ja sen kunniaks pari olutta ja siideri :D

Hyvä sinäkin :D

Mä nyt oikeasti ajattelin alkaa tälle "viikolla juomatta ja viikonloppuna sivistyneesti"-linjalle. Ala säkin ;)

Miun tavote on, et viikolla kerran ja viikonloppuna sitten hieman enemmän
Suuri tavoite oikeasti jo sekin :whistle: :ashamed:

Mullakin oli aluksi se tavoite ja nyt sitten olen lopettanut sen "kerran viikolla"-jutunkin.
Hiljaa hyvä tulee :)

Yhteistyössä