muuttaisitko kaupungin keskustaan lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nina

Vieras
Siis kun tarjolla olisi aivan ihana suht halpa kolmio ns. vanhasta talosta (20-luvulla rakennettu) ihan kaupungin keskustasta. Muuttaisitko lasten kanssa?
Etuja: kaikki aivan vieressä; kuntosali, kaupat, elokuvateatterit yms.
Miinusta: Lapsille ei varsinaisesti ulkoilupihaa

Nykyisestä haluaisin pois, koska tunnen, että tässä ei ole mulle mitään, kaupat ym kaukana. Kuljen vaan töistä kotiin ja takaisin.
Plussaa: hyvät ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet lapsille. Kavereita jonkin verran.

Olen siis yh

Muuttaisin heti, mutta minulla ei ole moiseen varaa. Helsinki ainakin on leikkipuistoja täynnä, joten ulkoilualueita löytyisi kyllä. Arvostan aikaa, jota jää enemmän käyttöön, jos palvelut lähellä.

Mikä on suht halpa? Mä olen asunut keskustassa ja viihdyin todella hyvin. Nykyään en haluaisi ihan keskustaan kun koiria on kolme, pitää olla lenkkimaastot lähellä kun meillä ei ole autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mikä on suht halpa? Mä olen asunut keskustassa ja viihdyin todella hyvin. Nykyään en haluaisi ihan keskustaan kun koiria on kolme, pitää olla lenkkimaastot lähellä kun meillä ei ole autoa.

no vähän yli 800 euroa, musta ihan ok kaupunkiin, taloon ja sijaintiin nähden

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu kaupungista.

En viitsi paljastaa...
mutta sijainti ei ravintoloiden keskellä, tosin talossa yksi hyvätasoinen ravintola

Vähän suuruusluokkaa, paljonko asukkaita?

no yli 100 000 asukasta

Aa eli Jyväskylä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu kaupungista.

En viitsi paljastaa...
mutta sijainti ei ravintoloiden keskellä, tosin talossa yksi hyvätasoinen ravintola

Vähän suuruusluokkaa, paljonko asukkaita?

no yli 100 000 asukasta

Aa eli Jyväskylä.

Ei oo, isompi

Kuinka iso asunto on nyt? Jos lapset tottuneet isompaan tilaan niin pienempi kolmio voi olla heille vaikea paikka tai se jos joutuvat jakamaan huoneen. Ja miten vanhoja lapset ovat? Oletko kysynyt heidän mielipidettään. Itse varmaan muuttaisin keskustaan, paremmat palvelut ja oikeastaan melkein missä tahansa Suomen kaupungissa on ulkoilumaastot hyvin lähellä keskustasta.

Joo, muuttaisin ellei kaikki mulle kelpaavat keskusta-asunnot ois ihan helekutan tyyriitä :D

moks. esim tää: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22212014 ois aika pähee, vaikka en sisustasta tykkääkään :p

Se tosiaan on ihan kiinni kaupungista ja töllin paikasta, sillä oman kotikaupunkini keskustassa, joka tosin on maaseutukaupunki, olen asunutkin. Nykyään en kyllä lapsen kanssa asuisi tämänkään kaupungin keskustassa kovin mielelläni, mutta riippuu ihan talon sijainnista ja tosiaan siitä pihapiiristä. Mä olen lapsuuteni ja nuoruuteni asunut okt:ssa, jossa kunnon pihat ja metsät tai puistot, missä telmiä, että olen oppinut arvostamaan tilaa ja rauhaa eli mainitsemasi pihapiirin puute löisi ainakin mulla hanttiin ja saisi jäädä unelmakämppä siihen. Lapsen mukavuus menisi mullakin siis edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
en muuttaisi koskaan keskustaan, en lasten kanssa taikka yksinänikään.

no tuskinpa sitten tarvii edes vastata tähän

No eikös ap kysynyt juuri kyseiseen asiaan mielipidettä?

Itse kasvoin keskustassa lapsuuden ja en omalle lapselleni halua sellaista.. Ei ollut leikkikavereita, ei puistoja yms.

Ymmärrän toki, että aikuiselle keskusta voi olla mielyttävämpi.

Yhteistyössä