Muuttaisitko opiskelujen tai työn perässä ja jättäisit perheesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En. Perheeni ja lapseni ovat tärkeämpiä kuin työ. Jos matkustaminen päivittäin toiselle paikkakunnalle ei onnistu tai koko perhe ei voi muuttaa (esim. puoleenväliin, jolloin molemmat vanhemmat joutuvat matkustamaan töihin ja takaisin), silloin saisi se opiskelupaikka tai työ mennä jollekulle toiselle. Tietysti jos lapsi on jo iso ja kenties pian muuttamassa pois kotoa, voisin kuvitella tekeväni toisenlaisen ratkaisun, mutta niin kauan kuin on pieni lapsi talossa, niin ei...

Olemme hypoteettisesti keskustelleet, että jos toinen olisi töissä CERNissä ja toinen Brysselissä, niin sitten sitä vaan olisi jokunen aika kestettävä. En usko, että pysyvästi asuisimme erillämme töiden tai opintojen takia. Ei meistä kumpikaan ole muuttovastarintaisia ja ymmärrämme opintojen sekä työn tärkeyden. En varmaan edes kysyisi Datan mielipidettä, jos minua pyydettäisiin vierailevaksi luennoitsijaksi vuoden ajaksi ulkomaiseen yliopistoon. Mies tulisi mukaan tai jäisi lasten kanssa Suomeen, mutta tilaisuuden käyttämättä jättäminen ei olisi vaihtoehto.

• Tykkää
Reactions: Data
Mä oon tota pohtinut paljon, jos meen yliopistoon toiselle paikkakunnalle, toki perhe voisi muuttaa myös mutta se riippuu miehen töistä. Hyvin noi pärjäis arjet ilman mua eikä siellä yliopistolla tartte joka päivä olla.. En tiedä ehkä, ehkä en.

Miehellä on onneksi niin joustavat etätyömahdollisuudet, että hän voisi muuttaa sen mukaan, missä mun tarvitsee olla. Lapsi ei ole vielä koulussa, joten hänelläkään ei ole mitään sitovaa tietyllä paikkakunnalla.

Yhteistyössä