muutto helsinkiin? Tilanne hoitopaikoista/asunnoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eipäs/joopas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eipäs/joopas

Vieras
Hei,
meillä olis nähtävästi muutto hesaan eessä.
Meillä on kaksi lasta, 3 ja 5 vuotiaat.
Pohdin tässä että onko tilanne helsingissä hoitopaikkojen suhteen yhtä kurja kuin mitä noista vuoden 2010 käydyistä keskusteluista voi päätellä. Onko todella olemassa riski että lapsemme joutuvat eri hoitopaikkoihin?
Ollaan myös katselemassa vuokra-asuntoja ja mietittiin että mikä alue olisi lasten kannalta kiva jos vuokrasumma on n. 1000€/kk.
Ja mietittiin myös sitä että asuttaisiinko helsingin ulkopuolella, esim. vantaalla/espoossa. Miehen tuleva työpaikka kun on vantaalla.

Joo, tilanne on huono, eli lapset saattavat hyvinkin joutua eri päiväkoteihin. Milloin ajattelitte muuttaa? Suosittelen Vantaata hieman edullisempien asuinkustannusten takia.

[QUOTE="vantaalainen";28794095]Joo, tilanne on huono, eli lapset saattavat hyvinkin joutua eri päiväkoteihin. Milloin ajattelitte muuttaa? Suosittelen Vantaata hieman edullisempien asuinkustannusten takia.[/QUOTE]

Elo-syyskuussa olisi tarkoitus.
Tämä on aika ikävä tilanne sillä pääkaupunkiseutu tarjoaa paremmin työpaikkoja, tuntuu että täällä muualla ei ole juuri mitään.

katsoin että Vuokraovi.fi:ssä on paljon vuokrakohteita auki juurikin tuolta 1000€/kk hinnoilta. Mutta eriasia tietenkin miten pitkät jonot kaikkiin kohteisiin on.

Kannattaa ilman muuta muuttaa Vantaalle jos miehen työpaikkakin on Vantaalla. Oleellisesti halvempaa asuminen ja luulen, että päivähoitotilannekin on yleisesti parempi.

Jos nyt oikeesta paikasta katsoin, niin eihän siellä kovin montaa asuntoa ollut tuossa hintaluokassa. Tarvitsette varmaan 3-4h? Vuosaaren vanhalla puolella näkyi olevan parikin. Se on ihan rauhallista seutua ja palvelut lähellä. Lisäksi Vuosaareen valmistuu nyt syksyllä pari uutta päiväkotia.

Ei niin kalliista lähiöstä löytynee ehkä kolmio tuohon 1000e hintaan. Todennäköisesti suurin osa on kuitenkin yli tuon. Vantaalta tosiaan löytyy halvemmalla kuin Helsingistä.

Vantaalle jos menee niin kannattaa katsoa työpaikan läheltä... Nimittäin yhteys itä-ja länsi-Vantaan välillä on hidas ja vaikea julkisilla, silloin on helpompi joko asua helsingin puolella lähellä vantaan työpaikkaa taikka työpaikan lähellä.

Saatiin asunto parissa kuukaudessa ja hoitopaikka 10kk. Tosin jos on kiire niin saat paikan mistä tahansa. Me taas haluttiin tietystä päiväkodista paikka niin jäätiin odottamaan ja käytettiin kerhoa harjoittelu paikkana pojalle.

Meillä tärkein kriteeri hoitopaikassa on että saavat olla samassa paikassa.
Vanhempi nyt siirtyy eskariin vuoden kuluttua kuitenkin.
Ollaan pyöritelty tätä muuttoa Helsinkiin nyt mielessä viimeiset kolme vuotta ja itse ainakin ajattelisin että ehkä helpompi tehdä muutto ennen kuin lapset menee kouluun?

Jos mielitte 3. lasta niin kannattaa huomioida kotihoidontuen kuntalisät, Eespoossa kai paras ja Helsingissä huonoin. Itähelsingissä on ihan kivasti yksityisiä päiväkoteja, joita voi katsella myös, jos kaupunki tarjoaa paikkoja eri päiväkodeista.

[QUOTE="ap";28794245]Meillä tärkein kriteeri hoitopaikassa on että saavat olla samassa paikassa.
Vanhempi nyt siirtyy eskariin vuoden kuluttua kuitenkin.
Ollaan pyöritelty tätä muuttoa Helsinkiin nyt mielessä viimeiset kolme vuotta ja itse ainakin ajattelisin että ehkä helpompi tehdä muutto ennen kuin lapset menee kouluun?[/QUOTE]

Suosittelen sitä, itse olen muuttanut Helsinkiin ekan kerran kun esikoinen oli 3 luokalla ja joutui heti kiusatuksi, nyt syksyllä kun muutettiin niin poika oli kuudennella ja joutui heti kiusatuksi.
Kokemus taas päiväkodista täällä kakkosen kohdalla oli positiivinen eikä kiusaa ollut eikä myöskään tämän kolmannen kerhopiirissä ole moitteen sanaa.

[QUOTE="piu";28794338]Jos mielitte 3. lasta niin kannattaa huomioida kotihoidontuen kuntalisät, Eespoossa kai paras ja Helsingissä huonoin. Itähelsingissä on ihan kivasti yksityisiä päiväkoteja, joita voi katsella myös, jos kaupunki tarjoaa paikkoja eri päiväkodeista.[/QUOTE]

.. Joo ei kolmatta. :D
Mutta hyvä tietää. :)

[QUOTE="piu";28794338]Jos mielitte 3. lasta niin kannattaa huomioida kotihoidontuen kuntalisät, Eespoossa kai paras ja Helsingissä huonoin. Itähelsingissä on ihan kivasti yksityisiä päiväkoteja, joita voi katsella myös, jos kaupunki tarjoaa paikkoja eri päiväkodeista.[/QUOTE]

millaiset ne on Espoossa? Helsingissä 264 euroa alle 1,5-vuotiaasta ei ole mun mielestä mikään huono kuntalisä. Lapsen hoitaminen kotona

Suosittelen sitä, itse olen muuttanut Helsinkiin ekan kerran kun esikoinen oli 3 luokalla ja joutui heti kiusatuksi, nyt syksyllä kun muutettiin niin poika oli kuudennella ja joutui heti kiusatuksi.
Kokemus taas päiväkodista täällä kakkosen kohdalla oli positiivinen eikä kiusaa ollut eikä myöskään tämän kolmannen kerhopiirissä ole moitteen sanaa.

Juu, kyllä tämä aikalailla vahvistaa sen mitä tässä itse mietiskelin.
Eli ihan oikeasti nyt olis lasten helpompi sopeutua, kuin sitten kouluikäisenä kun kaverit jää taa.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä