Muutto ulkomaille rakkauden perässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Hei!

Onko kellään kokemusta asiasta? Olen yh. Miehen olen tuntenut jo vuodesta 1997, ettei ihan mitään salamarakkautta, varsinaisesti olemme seurustelleet parisen vuotta. Hän on töissä länsimaassa erittäin hyvässä asemassa. Itselläni on koulutus, jolla pystyy ongelmitta työskentelemään ko. maassa.

Ajattelin edetä varovasti, lapseni ovat kouluikäisiä ja ovat koulussa jo opiskelleet ko. maan kieltä. Ajattelin vuokrata itselleni ja lapsille oman asunnon ainakin ensi alkuun ja todellakin sen työpaikan ennen muuttoa.

Pääseehän sitä takaisin, jos ei jostain syystä toimi? Mitä luulet, onko liian uskaliasta kuitenkin? Olen ennenkin asunut ko. maassa aikana ennen lapsia.

Lapset ovat aika kiinnostuneita ideasta. Hyvänä puolena on sekin, että lapsilla on isänsä puolelta sukua asumassa ko. maassa, esim. serkkuja. Ettei ihan kylmiltään vieraaseen maahan. Tietysti takapakkia tulee siinä vaiheessa, kun kulttuurishokki iskee alun huuman jälkeen. Onneksi itsellä kokemusta siitä ja voi sitten lapsia tukea sen aikana.

Olemme äitini kanssa puhuneet, että halutessaan lapset voivat sitten palata Suomeen asumaan vaikka mummilaan, jos vaikka peruskoulun loputtua opiskelumahdollisuudet täällä ovat kiinnostavampia. Ettei katkottaisi yhteyksiä mihinkään suuntaan.

Lasten isä ei ole pannut vastaan. Kuten sanoin, lasten isällä on sukua ko. paikassa. Ja lapset sen verran isoja, että voivat lentää jo yksinkin. Jos viettävät kesiä mummilassa Suomessa, niin isähän luonnollisesti voi myös pitää lapsia luonaan oman lomansa aikana.

Eiköhän sitä jotenkin ratkaisut keksitä?

saako kysyä jotta mistä maasta kyse? varmasti lasten sopeutuminen riippuu paljolti maasta ja sen kulttuuristakin.

ja mites siun kaukosuhe? onko hän mielissään? meinaan jos teillä menee hyvin kaukosuhteessa niin varaudu siihen että voipi tulla hikkoja ko ykskaks muutatki sinne. sen takia onki hyvä että oot miettiny oman asunnon vuokraamista sieltä.

Yhteistyössä