Muutto vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mk

Vieras
Onko palstalaisilla kokemusta muutosta aivan pienen vauvan kanssa? Meillä LA on ens viikolla ja muutto vuokrakämpästä omakotitaloon olis toukokuussa. Rakennamme taloa ihan itse, joten jos vauva on oikein vaikea saattaa muutto hieman venyä.

Ei se ainakaan minulle ollut mikään ongelma. Esikoinen oli silloin alle 2v. ja kuopus tosiaan tais olla alle viikon kun ekan kerran muutettiin. Mies oli töissä, lasten kanssa pakkailin päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
mutta kuinka itsellä on aikaa pakkailla tavaroita yms.?

kannattaa pakata pikkuhiljaa (jos ei hirveästi haittaa pahvilaatikko viidakko), kaiken muun voi pakata paitsi sängyt, ruoat ja ruoanlaitto välineet...
Noin me muutettiin kun esikoinen oli 6kk ja itse muuttopäiväksi minä ja vauva mentiin anopille, että äijät sai kantaa rauhassa...

Me muutimme kun eka lapsi oli n.1kk ikäinen ja hienosti meni.Hyvin saatiin tavarat pakattua ja purettua.Sillon kun vauva nukkui oli hyvää aikaa järkätä tavaroita.Toista lasta odottaessa muutimme taas ja hyvin meni sekin kun eka lapsi oli mummilla hoidossa muuton ajan.

Maaliskuussa vuonna 2005 syntyi toinen lapsemme. Esikoinen täytti juuri vuoden. Huhtikuun eka päivä ostimme tämän talon. Teimme putkirempan, keittiö ja wc lattiasta kattoon. Tapetointia, sisäkatto uusittiin, takka purettiin ja uusi tilalle. Vanha asuntumme piti olla tyhjä 1.6.2005. mies teki nelivuoroa. 1,5 viikkoa ennen muuttoa esikoinen sairastui rotaan. Muuttoa edeltäneellä viikolla menin sairaalaan sisälle nuoremman kanssa, rota. Meillä koti muutti iman minua, sairaalassa olon aikana.

Hyvin silti kaikki sujui. Aloitin pakkaamisen jo heti kun talo oli ostettu. Kaikki tarpeeton laatikoihin aina ku lapset nukkui.

Meillä vauva on nyt 2 vkoa (+esikoinen 2,5 v.), muutto ensi viikolla... Vähän hirvittää, mutta tavaroiden roudaus on aloitettu jo. Kaikki ei-välttämätön viedään ensin, välttämättömät (sängyt, pyykkikone, käyttövaatteet, ruoat ja ruoanlaittovälineet viimeiseksi. Onneksi ei muuteta kuin 30 km:n päähän. Kiirettä pitää, koska joudun pumppaamaan rintamaidon, ja se on hirvittävän työlästä ja aikaavievää!

Yhteistyössä