Muuttovalmis Kastelli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva rakennuttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva rakennuttaja?

Vieras
Onko joku rakennuttanut muuttovalmiin kastellitalon?
Oletteko/olitteko tyytyväisiä?
Paljon kuluis yhteensä rahaa, jos talon ja tontin hintaa ei lasketa mukaan.

Me otetaan tontti vuokralle nyt ensin, ja maatyöt tulee tekemään miehen veli.
Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon teillä meni maa-aineksiin? Pitikö tehdä jotain erikoisuuksia?
Entä paljon meni verkostumisiin ja muihin lupiin ja tarkastuksiin.

Normitasoisen talon rakennuskustannukset nykyisellä hintatasolla ovat n. 2000e/huoneisto-m2; vähemmän, jos tekee likipitäen kaiken itse ja enemmän, jos teettää lähes kaiken. Tiedän kyllä, että tämän(kin) viestini perään tulee taas useampi kommentti, jossa tuota arviota moititaan liian suureksi. Noiden kommenttien ja minun arvioni välillä on se oleellinen ero, että meidän perheemme asuu valmiissa talossa, kun taas niitä pienempiä lukuja kertoilevat vasta suunnittelevat rakentamista tai korkeintaan rakentavat par'aikaa.

Me rakennettiin just Kastellin 5-vaille-valmis talo, ei pahaa sanottavaa. Toimitus ja pystytys toimi nopeasti ja kivuttomasti, laatu oli hyvää.

Itse tehtynä sisäpinnat saatiin just sellaisiksi kuin haluttiin vaikka raskaampaa se olikin. Äkkiä oppii ja voin suositella kaikille, ne pakettiratkaisut ei ole kauhean kivoja (mun mielestä).

Pohjatyöt maksoi 50 000 talopaketin päälle, liittymät ja luvat yms. 15 000 €.

Alkuperäinen kirjoittaja isämies;26474912:
normitasoisen talon rakennuskustannukset nykyisellä hintatasolla ovat n. 2000e/huoneisto-m2; vähemmän, jos tekee likipitäen kaiken itse ja enemmän, jos teettää lähes kaiken. Tiedän kyllä, että tämän(kin) viestini perään tulee taas useampi kommentti, jossa tuota arviota moititaan liian suureksi. Noiden kommenttien ja minun arvioni välillä on se oleellinen ero, että meidän perheemme asuu valmiissa talossa, kun taas niitä pienempiä lukuja kertoilevat vasta suunnittelevat rakentamista tai korkeintaan rakentavat par'aikaa.

hahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha hah

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26474912:
Normitasoisen talon rakennuskustannukset nykyisellä hintatasolla ovat n. 2000e/huoneisto-m2; vähemmän, jos tekee likipitäen kaiken itse ja enemmän, jos teettää lähes kaiken. Tiedän kyllä, että tämän(kin) viestini perään tulee taas useampi kommentti, jossa tuota arviota moititaan liian suureksi. Noiden kommenttien ja minun arvioni välillä on se oleellinen ero, että meidän perheemme asuu valmiissa talossa, kun taas niitä pienempiä lukuja kertoilevat vasta suunnittelevat rakentamista tai korkeintaan rakentavat par'aikaa.

Musta toi arvio on jopa alakanttiin. Me asutaan n. vuosi sitten valmistuneessa talossa, joka tehtiin talopaketista vesikattovalmiuteen. Sisätyöt ja osin lvistyöt tehtiin itse. Lisäksi meillä on rakennusalan yritys itsellä, joten osa tarvikkeista on saatu tosi hyvillä alennuksilla. Silti neliö hinta huitelee siinä 2000/asuinneliö. Meillä kyllä ei ihan kaikessa ole valintaa tehty kustannusperusteisesti. Meillä ei myöskään ole mitään yloimääräisiä tiloja, korotettuja kattoja tms.

Talopakettia ostaessa ei välttämättä huomioi sellaisia asioita, kuten muutokset perustoimituksessa. Monissa talopaketeissa mm. pistorasioita on nykyiseen laitetasoon nähden vähän.

Takka kuului pakettiin, saunaan meni..mä vähän innostuin..semmoinen 4500 euroa :ashamed: Eikä ole edes mikään iso sauna :D

Olisko sisustukseen mennyt keittiö mukaan luettuna n. 28 000 euroa.

Tässä se juuri nähdään: 4500 saunasta on mielestäni paljon, kun taas 28 000 sisustuksesta keittiöineen taas on vähän.

Meillä kiintokalusteet keittiöön, kodinhoitohuoneeseen, kolmeen makuuhuoneeseen, vessaan ja eteiseen maksoi yli 20 000, kodinkoneet 12 000. Jos siis sisustus kattaa vielä esim. lvikalusteet, tai lattiamateriaalit niin silloin puhutaan taas jo useammasta tuhannesta lisää.

Rakentaminen on valintoja, ja niukalla budjetilla en alkaisi rakentamaan vaan sen takia, että saa oman talon. Moni ajattelee rakentavansa halvalla, ja sitten myöhemmin remppaavansa esim. pinnat uudelleen mieleisekseen. Väitänpä, että suurimmalla osalla ne rempat jää tekemättä.

70 000 €, josta 20 000 € varattu perusnurmipihaan ja isoon verkkoaitaan.

Meillä talon luovutus ensi viikolla ja todella hyvä kokemus. Joustavia, laadukasta jälkeä ja muuttovalmiin valintoihin tyytyväinen - vaaleat pinnat ruskeilla korostuksilla, lisäeloa muilla sisustuselementeillä.

Meillä 3kk sitten valmistunut kastelli :)
Tosi tyytyväisiä ollaan! Me otettiin muutovalmiina.
Pohjatyöt maksoi n 20 000e. Sähkö-ja vesiliitännät n.10 000e.
Mukaan kannattaa myös laskea pihatyöt, autotalli-tai katos ja sisustus eli talo+60 000e

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26474912:
Noiden kommenttien ja minun arvioni välillä on se oleellinen ero, että meidän perheemme asuu valmiissa talossa, kun taas niitä pienempiä lukuja kertoilevat vasta suunnittelevat rakentamista tai korkeintaan rakentavat par'aikaa.

Tulihan se sieltä taas :D Noh, ei enää montaa kuukautta niin saan tulla sanomaan kuinka päästiin johon 1500-1600 euroon neliö vaikka ei tehdä mitään muuta kuin piha itse. Sekin tosin tasoitettu ja osa mullista laitetaan valmiiksi + ilmaiset mullat saadaan. Muita suhteita ei ole. Eli on todella avaimet käteen talo.

Meillä on laadukkaat ja viimeisen päälle kiintokalusteet ja esim. keittiössä kaapistoja ja laskutasoa on valtavasti. Altaat jne laadukkaita. Kalusteisiin asennettuna himpun verran alle 15000 euroa. Ei maksettu puolta lisää jostain Puustellin nimilisästä :D Kodinkoneisiin 4000 euroa. Integroitu ap-kone, hemmetin kallis liesituuletin saarekkeen takia, pakastin, jääkaappi, induktioliesi, pyrolyysiuuni jne...AEG:ta. Lattiat peruslaminaattia kun sitä haluttiin + lisäksi noin puolet talosta laattaa. Kylpyhuone, vessa jne peruslaatalla ja lisäksi muutamia kalliihkoja tehostelaattoja. Keskuspölynimuri, katettu terassi, leivinuuni jne että ei ole menty halvimpien mukaan. Kova kilpailu, rakennusmiehillä kohtuu matalat palkat ja rakentajalla pitkä kokemus joten osaa laskea ja kilpailuttaa tarkalleen ja siinä varmasti suurimmat syyt hintaan :)

Meillä valmistui rapiat kaksi vuotta sitten Kastellin talopaketti. Tosin otettiin vaan säältä suojaan asennettuna ja itse tehtiin muut. Pakettiin kuului siis lähinnä seinät ja väliovet, ikkunat, sekä ulko-ovet. Saunapaketti saatiin kylkiäisiksi.

Meillä piti paikkansa väite, että talopaketin hinta kerrotaan kolmella, plus tontti. Neliöhinnaksi tuli ilman tonttia rapiat 1500€ asuinneliöltä. Meidän makuun vallan kiva koti tehtiin, mutta tokihan meillä saattoi olla valintoja, joita muut vallan halveksuu. Hintaa ei kylläkään kytätty, valittiin just eikä melkein mieluista :).

Muuttovalmiista en osaa sanoa mitään, mutta Kastelliin oltiin kyllä erittäin tyytyväisiä. Ja käsittääkseni valmistaloissa on hyvää laatua, mm. Puustellin keittiöt ja muutenkin fiksuja kyllä :).

Vuoden verran nyt asuttu Kastellin valmistalossa ja oikein tyytyväinen olen.
Kaikki sujui mutkattomasti ja helposti ja tekijöiden jälki siistiä.
Talo on just sitä mitä pitikin olla.

[QUOTE="vieras";26477959]Nimi Puustelliko takaa laadun?[/QUOTE]

Meillä ei ole Puustellia, joten en tiedä. Mutta sen tiedän, että ainakin Puustelli on vahva brändi ja tuskinpa ne markkinoiden ykkösenä ihan kuraakaan myy.

Mutta joo, ylipäätään meinasin, että Kastellin valmistaloissa, jopa niissä halvimmissa, on ihan laadukasta materiaalia käytetty.

Meillä ei ole Puustellia, joten en tiedä. Mutta sen tiedän, että ainakin Puustelli on vahva brändi ja tuskinpa ne markkinoiden ykkösenä ihan kuraakaan myy.

Mutta joo, ylipäätään meinasin, että Kastellin valmistaloissa, jopa niissä halvimmissa, on ihan laadukasta materiaalia käytetty.

Ei välttämättä kuraakaan mutta ihan samaa tuotetta kuin pääosin muuallakin mutta puolta kalliimmalla. Eli nimi Puustelli ei kyllä itsessään laatua takaa.

Rakentaminen on kallistunut ihan sairaasti... / vuotta sitten rakennettiin, 200 000 eurolla saatiin 1500m2 tontti, ja siihen 135m2 tiiliverhoiltu taloa. Turkilmas, me myös laitettiin sisäpinnat kerralla mieleiseksi kivitasoineen ym. Mitään ei oo tarvinnut vaihtaa, paitsi tyttären huone tapiseerattiin - maku nykyään erilainen kuin ekaluokalle mennessä :)

meillä on vasta suunnitteluvaiheessa ja sellainenen budjetti 190t avaimet käteen talopaketti, 15t maalämpö, 15 t kunnallisteknikka, 20t maatyöt,30 perustus(on pikkasen tasoeroja ja kalliota), 10t vastaava mestari+muut "työmaakulut"...mitä mieltä ootte tästä?

meillä on vasta suunnitteluvaiheessa ja sellainenen budjetti 190t avaimet käteen talopaketti, 15t maalämpö, 15 t kunnallisteknikka, 20t maatyöt,30 perustus(on pikkasen tasoeroja ja kalliota), 10t vastaava mestari+muut "työmaakulut"...mitä mieltä ootte tästä?

Ei tule riittämään, mutta päätä itse, uskotko minua vai noita "1500e/neliö avaimet käteen" -tyyppejä. Tännehän ei kuitenkaan kukaan tule tunnustamaan, että budjetti paukkui yli ja teki kipeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26481616:
Ei tule riittämään, mutta päätä itse, uskotko minua vai noita "1500e/neliö avaimet käteen" -tyyppejä. Tännehän ei kuitenkaan kukaan tule tunnustamaan, että budjetti paukkui yli ja teki kipeää.

Tulen kyllä ilman muuta kertomaan jos budjetti paukkuu. Juuri laskin neliöhinnan tälle hetkelle (valmiusaste lähemmäs 70 %) ja se on 1520 euroa. Tuossa ei ole autotallia eikä tonttia. Jos ne laskisi mukaan niin hinta vaan laskisi suhteessa :D Olen pahoillani jos ja kun se sinua harmittaa mutta en mä rupea valehtelemaan vain sen takia ettei sulle tulisi paha mieli.
Kun rupesimme rakentamaan, rakentajan uskotteluista huolimatta en uskonut hetkeäkään että budjetissa pysytään ja niin vaan on pysytty. Tuossa on jo mukana paremmat kiintokalusteet, paremmat laatat jne joita ilman neliöhinta olisi vielä pikkasen alempi :)

[QUOTE="vieras";26481671]Tulen kyllä ilman muuta kertomaan jos budjetti paukkuu. Juuri laskin neliöhinnan tälle hetkelle (valmiusaste lähemmäs 70 %) ja se on 1520 euroa. Tuossa ei ole autotallia eikä tonttia. Jos ne laskisi mukaan niin hinta vaan laskisi suhteessa :D Olen pahoillani jos ja kun se sinua harmittaa mutta en mä rupea valehtelemaan vain sen takia ettei sulle tulisi paha mieli.
Kun rupesimme rakentamaan, rakentajan uskotteluista huolimatta en uskonut hetkeäkään että budjetissa pysytään ja niin vaan on pysytty. Tuossa on jo mukana paremmat kiintokalusteet, paremmat laatat jne joita ilman neliöhinta olisi vielä pikkasen alempi :)[/QUOTE]

Tässä on huomioitu myös liittymät, luvat, datakaapeli, vastaava mestari.

Yhteistyössä