Myöhään itse syömään oppinut, kun 1,5-vuotiaana vielä harjoittelee!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö ollut pph:ssa 1v4kk ikäisestä (eli mallia on nähnyt muilta lapsilta ja aikuisilta toki aiemminkin) ja lusikka annettu käteen jo reilusti alle vuoden ikää. Nyt syö kyllä innostuneemmin lusikalla itse, mutta ongelmana on se että kääntää lusikan lopuksi suuhun viedessä ympäri ja kaikki ruoka ei mene suuhun, minä en oikein saa auttaa tuossa otteen oikeassa asennossa.... voisinko jotenkin auttaa/nopeuttaa tuota itse syömistä? TUntuu että muiden 1-vuotiaat syö jo itse...

Mukista juo hienosti itse. Ei ole koskaan tuo ruoka järin kiinnostanut, joten siinä varmaankin yksi syy. Nyt kuitenkin jo paremmalla mallilla on, autan kuitenkin toisella lusikalla aina välistä...teenkö siinä oikein?

Ei sitten olisi enemmän vasuri? Meillä esikoinen nakkasi oikealla kädellä lusikoidessaan ruoan aina ohi, mutta kun vasempaan käteen otti lusikan, alkoi homma sujua =) Ja oli niin tai näin, puolitoista vuotias on vielä harjoitteluiässä joka tapauksessa.

minun 1,5v ei syö itse..ei malta..syö vähän ja lopettaa. Minä en nopeuta enkä patista mitenkään, eiköhän jokainen opi tuon syömisenkin omalla rytmillään

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
minun 1,5v ei syö itse..ei malta..syö vähän ja lopettaa. Minä en nopeuta enkä patista mitenkään, eiköhän jokainen opi tuon syömisenkin omalla rytmillään

sama juttu täällä ja oppii kyllä ajallaan

Jokainen oppii ajallaan, toinen oppii toisen taidon aiemmin, toinen jonkin muun. Meijän neiti söi täydellisen hienosti itse 10 kk vanhana kun taas oppi kävelemään vasta 1v 3kk. Että kaikki ajallaan!!!

Eikai nyt 1 v vielä tarvitse itse syödä? höpöp höpö! Anna vaan harjoitella ja syötä samalla itse toisella lusikalla. Kyllä se pph:kin ehtii siinä syöttää!

Syö kyllä joo välillä myös vasurilla, mutta minusta menee vähän kömpelömmin kuin oikealla kädellä. Noh, mä oottelen kanssa rauhassa, kaikki aikanaan! Kiva että on kuitenkin nyt alkanut siitä kiinnostua! =)

Yhteistyössä