Myöhästyttiin sitten laivasta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Piti eilen lähteä Henlsingistä risteilylle ja viettää päivä Tuukholmassa. Lähdettiin kotoa mielestämme hyvissä ajoin, varasimme matkaan 3 tuntia kun yleensä ollaan ajettu matka 2 tunnissa ja navigaattorikin näytti että matkaa menee noin 1t 50min.

Emme kuitenkaan huomioineet, että oli perjantai ja pääsimme Helsingin keskustaan juuri sopivasti neljän ruuhkaan niinpä siinä kävi sitten niin, että jumiuduimme ruuhkaan ja satamaan päästiin juuri sopivasti katsomaan kun laiva irtosi laiturista :headwall:

Harmitus oli sillä hetkellä kyllä melkoinen ja esikoinenkin oli aivan äärettömän pettynyt. No, ei muuta kuin ajamaan takaisin kotiin. Tuli sitten istuttua autossa sellaiset 5 tuntia ihan turhaan ja maksettua Deluxe hytistäkin ihan kohtalainen summa -turhaan sekin :(

Me kun vielä asutaan Turussa ja yleensä aina lähdetään risteilylle täältä eli miks just sen kerran kun oltais Henlsingistä lähdössä ja sinne saakka ajettu niin missataan koko matka.

No jo on paska tuuri ollut teillä. :( Itse olen sellainen, että varaan roimasti aikaa jos jonnekkin lähtö on, kun liikenteestä ei koskaan tiedä mitä on matkalla. Voi olla kolaria, että tiet tukossa, ruuhkaa yms yms. Mieluummin odottelen sitten vaikka kaksi tuntia jossakin, kuin myöhästyn kyydistä.

Voi ei :/
Ette saisi mitään alennusta seuraavasta matkasta?
Mä asun täällä ja varaan aina yli 2 h matkaan aikaa. Jos metro vaikka pysähtyy.

Soitappa ja kysy paljonko Turusta maksaa lento Tukholmaan jos vaikka paluumatkalle pääsisitte. Tampereelta ei ainakaan paljon ole ja sitten Hesasta junalla kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jo on paska tuuri ollut teillä. :( Itse olen sellainen, että varaan roimasti aikaa jos jonnekkin lähtö on, kun liikenteestä ei koskaan tiedä mitä on matkalla. Voi olla kolaria, että tiet tukossa, ruuhkaa yms yms. Mieluummin odottelen sitten vaikka kaksi tuntia jossakin, kuin myöhästyn kyydistä.

Nyt kyllä opimme sen että pitää varata aikaa tosiaan reilusti enemmän. Nyt meillä kun oli tuo tunti pelivaraa eikä se riittänyt. Ollaan vaan ajateltu että lasten kanssa on helpompaa, kun ei joudu odottelemaan missään. Mutta tässä tilanteessa tuo odottelu olis ollut mukavampi vaihtoehto kuin tää, että jäätiin kokonaan laivasta. Hitto, sitä näkyä kun se laiva lähti...

Mä oon aina pelännyt ja nähnyt painajaisia että ollaan lähdössä jonnekin etelän lomalle ja sitten kentällä ei passeja läydy mistään eikä päästäkään matkaan. Nyt sitten tuo painajainen tavallaan toteutui, mutta tietty parempi näin kuin että oltais missattu joku etelän loma. Mitenköhän paljon sitten ketuttais :o :/

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Nyt kyllä opimme sen että pitää varata aikaa tosiaan reilusti enemmän. Nyt meillä kun oli tuo tunti pelivaraa eikä se riittänyt. Ollaan vaan ajateltu että lasten kanssa on helpompaa, kun ei joudu odottelemaan missään. Mutta tässä tilanteessa tuo odottelu olis ollut mukavampi vaihtoehto kuin tää, että jäätiin kokonaan laivasta. Hitto, sitä näkyä kun se laiva lähti...

Mä oon aina pelännyt ja nähnyt painajaisia että ollaan lähdössä jonnekin etelän lomalle ja sitten kentällä ei passeja läydy mistään eikä päästäkään matkaan. Nyt sitten tuo painajainen tavallaan toteutui, mutta tietty parempi näin kuin että oltais missattu joku etelän loma. Mitenköhän paljon sitten ketuttais :o :/

Virheistä oppii. Itse oppinut tosiaan varaamaan sitä aikaa aina REILUSTI. Sen verran paljon tullut matkusteltua ja koettua, että kaikki ei mene välttämättä niinkuin pitäisi ja esteitä voi matkalla olla sekä kentällä/satamassa. Lapsillekkin keksii vaan aina kivaa touhua mukaan, niin jaksavat varmasti innoissaan odottaa sen reilu pari tuntiakin jossakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Voi ei :/
Ette saisi mitään alennusta seuraavasta matkasta?
Mä asun täällä ja varaan aina yli 2 h matkaan aikaa. Jos metro vaikka pysähtyy.

Me taidetaan olla niin landeja ettei tajuttu, että siellä tosiaan on hieman erilaiset ruuhkat kuin täällä Turussa :ashamed:

Laivayhtiö ei korvaa matkaa mikä johtuu omasta myöhästymisestä tai muusta esteestä ilman lääkärintodistusta.

Kyllä vaan voi olla mahdollista päästä.Kun soittaa vain asiasta terminaaliin.Joten ap kysäiseppäs.Hyvinkin voi olla mahdollista vielä päästä.Ei kysymällä mitään menetä.Matka kun kerran jo maksettu.Sen verran fiksuja ovat siellä ja ymmärtävät.Eräs perhe meni päivä myöhässä.Eivät he maksamaansa matkaansa menettäneet

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Laivayhtiö ei korvaa matkaa mikä johtuu omasta myöhästymisestä tai muusta esteestä ilman lääkärintodistusta.

Kyllä vaan voi olla mahdollista päästä.Kun soittaa vain asiasta terminaaliin.Joten ap kysäiseppäs.Hyvinkin voi olla mahdollista vielä päästä.Ei kysymällä mitään menetä.Matka kun kerran jo maksettu.Sen verran fiksuja ovat siellä ja ymmärtävät.Eräs perhe meni päivä myöhässä.Eivät he maksamaansa matkaansa menettäneet

Ootte tiukkoina vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ootte tiukkoina vaan.

Ihanko oikeasti vois saada? Pitää vielä siis yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ootte tiukkoina vaan.

Ihanko oikeasti vois saada? Pitää vielä siis yrittää.

Ilman muuta.Te olette jo matkan maksaneet.Kaikkea voi sattua.Ei silti tarvitse matkaansa menettää.Soitto vaikka heti

Laivayhtiössä missä itse olen työskennellyt, ei ainakaan ole mahdollisuutta saada korvausta omasta mokasta johtuvasta laivasta jäännistä. Koska eihän se ole laivayhtiön moka. En tiedä onko jossakin yhtiössä sitten tosiaan niin eri käytäntöä olemassa nykyään vielä? Mutta ihmettelen jos on. Kyllä ne yleensä rahansa haluaa, vaikka että perhe maksaa uuden reissun joskus ja lähtee.

Ei niillä varmasti velvollisuutta olekaan, mutta hyvä ääni kauan kuuluu paha ääni koko pitäjään. Tuloahan se niille silti on vaikkeivat ottaisi hytistä maksua, syödään ja ostellaan...

Me taidetaan olla niin landeja ettei tajuttu, että siellä tosiaan on hieman erilaiset ruuhkat kuin täällä Turussa :ashamed:

Tulkaa ensi kerralla julkisilla :) Ei tarvitse jumittaa ruuhkassa ja helsinkiläisillekin mukavampaa mitä vähemmän on autoja (en tosin sano ettei helsinkiläiset itse sais vähentää autoilua, todellakin!).

Harmillinen juttu! Toivottavasti saat asiaa paranneltua edes jotenkin. Ymmärrän hyvin tunteen, oon itsekin aina itse täpinässä siihen saakka kunnes kone irtoaa maasta/juna laiturista/laiva satamasta, sitä ennen ei voi olla mistään varma.

Yhteistyössä