Myydäänkö sellaisia nukkekodin 'pohjia'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
tai raameja vai miten sen nyt sanoisi missään? Siis ideana olisi, että mukamas-tuunaisin nukkekodin pikkuhiljaa tytölle. =) Sisustelisin ja ostelisin hiljalleen tavaroita siihen. =)

Niin joo myydäänhän niitä taviksia, mutta tarkoitan nyt sellaista isompaa täyspuusta, jykevää.

googleta nukkekoti niin löydät mitä hienoimpia puisia versioita jotka useimmiten on päältä tehty valmiiks mutta sisältä saa itse sisustaa,esim.tapetoida,maalata,laatoittaa.Kalliita ne on,hirmu kalliita.Mutta niistähän voi ottaa vaikka mallia ja nikkaroida itse vastaavaa.Myös Sinooperissa on ollut myynnissä yhtä vastaavaa mallia,jolla silläkin oli hintaa mutta ei ihan yhtä paljon kun nuo nettihienoudet.Upeitahan ne on kun aukeavatkin sieltä keskeltä/jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://verkkokauppa.riimikko.fi/product_catalog.php?c=2

nämä on ihania!

Voi kun ihania =) minulla ei ollut pienenä kunnon nukkekotia, vaikka sellaista toivoin joka jouluksi. Pakko satsata tytölle iso ihanuus. :heart:

mä tein joskus duuniin kaks kolmekerroksista viktoriaanista nukkekotia. joista toiseen myös huonekaluja ja kierreportaat kaiteineen ja porraspylväineen.. ja ihan mittakaavassa. matot lattialla ja taulut seinällä ja jopa takkakin...
se on helppoa ja kivaa jos on aikaa ja matskuu.. hinnasta vaikea sanoa kun työn puolesta matskut.

niitä heiteltiin siinä näytelmässä ja niiden piti hajota osiin.. toinen oli näytöksessä ja toinen aika liimauksessa.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
tai raameja vai miten sen nyt sanoisi missään? Siis ideana olisi, että mukamas-tuunaisin nukkekodin pikkuhiljaa tytölle. =) Sisustelisin ja ostelisin hiljalleen tavaroita siihen. =)

Niin joo myydäänhän niitä taviksia, mutta tarkoitan nyt sellaista isompaa täyspuusta, jykevää.

En tiedä, minkä ikäinen lapsesi on kyseessä, mutta veikkaan, että haluaisit tehdä sellaisen nukkekodin, josta itse pitäisit.

Silloin se on sellainen, mistä lapset eivät tykkää ja aika usein nykyään lapset eivät leiki nukkekodeilla, harmi sinänsä. (omakohtaisia kokemuksia, ei kuulopuheita).

Mihin maailma on menossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

En tiedä, minkä ikäinen lapsesi on kyseessä, mutta veikkaan, että haluaisit tehdä sellaisen nukkekodin, josta itse pitäisit.

Silloin se on sellainen, mistä lapset eivät tykkää ja aika usein nykyään lapset eivät leiki nukkekodeilla, harmi sinänsä. (omakohtaisia kokemuksia, ei kuulopuheita).

Kiinnostus on ihan lapsista kiinni. Minulla on tuollainen itse 'remontoitu' nukkekoti ja se on tehty niin, että aikuinen tykkää ja lapsi voi leikkiä. Lasta pitää opettaa leikkimään niin, etteivät paikat hajoa. Nukkekooti palveli useamman vuoden kahden pojan leikeissä ensin nukkekotina, sitten autojen kotina ja lopuksi hirviöiden kotina :) Nykyään siihen voi jo rakennella pikkuruisia yksityiskohtia, koska pojat ovat isoja ja äiti saa omia koko nukkekodin itselleen.

Mielikuvitusta vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lasten maailma menee sinne, minne heidän vanhempansa sitä ohjaa :)

Juu =)
Ajattelin ohjata tuon tytön perinteisten lasten leikkien maailmaan, toki tyttöhän on vasta 6kk, että ehtiihän tuo tottua ajatukseen. :saint:

Ensi alkuun hankin siis sen pelkän nukkekodin 'pohjan' jonka kenties maalaan mieleiseksi, sitten keräilen siihen joitakin yksinkertaisia kalusteita(leikinkestäviä tietysti) ja tytön kasvaessa iän mukaisesti sitten keräillään lisää tavaraa.

Kannattaa huomioida mittasuhteet. Usein ns. harrastelijoiden nukkekodeissa on eri mittakaava kuin esim. Lundbyssä, johon saa muovikalusteita lelukaupoista. Ns. oikeat kalusteet taas ovat monesti herkästi hajoavia. Itse olen sitkeällä etsinnällä löytänyt ja tehnyt itse kestävämpiä kalusteita ja lapsia on jo pieninä opetettu leikkimään niin, etteivät esim. tyhjennä nukkekodin sisälmyksiä heitellen lattialle.

Tämä ihan vaan siltä varalta vain jos haluaa ostella kalusteet, jotka käyvät alusta loppuun sekä lasten leikit että äidin näpertelyt. Voihan kalusteita myös ostaa alkuun lapsen tarpeiden mukaan ja vaihtaa myöhemmin, lapset kun eivät mittakaavoista välitä. Ovat vaan aika kalliita.

Meillä on Riimikon yksi nukkekoti ja siinä taittuvan katon kanssa sai olla aika varovainen kun lapset olivat pieniä (saranat ovat heikot ja katto painava, vaikea pienen käsitellä). Muuten sopi mainiosti myös lasten leikkeihin.

Yhteistyössä