Myydäkö itse vai kiinteistövälittäjän kautta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marcon äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marcon äiti

Vieras
Hei, nyt olisi hyvät neuvot tarpeeseen. Olen aikeissa myydâ asunto-osakkeeni siellâ koto Suomessa, nyyh :'( . Asunto on liian iso / kallis pidettâvâ vain sen takia ettâ kâyn kerran vuodessa Suomessa ( 110 m2).

Eli kertokaa kokemuksianne jos olette ostaneet/ myyneet itse tai kiint. välittäjän kautta. Hyvät ja huonot puolet, kaikki kommentit / neuvot on tervetulleita. voiko ns. kilpailuttaa useampia vâl.toimistoja ?

Itse asun siis ranskassa, mutta isâpuoleni voisi hoitaa esittelyt ym., ja kiire ei ole.

Pähkâilen asian kanssa. Mitä tekisitte, ja miksi ?

Kiitos kovin etukâteen kaikille vastanneille ! :flower: :flower: :flower:

Mä myyn taloani ja toistaiseksi itse.Nyt on myyty maaliskuusta asti,katsojia ollut ehkä 7 pariskuntaa.
Välittäjälle laitan ehkä muutaman kuukauden päästä jollei mitään välissä tapahdu.
En ole kovinkaan halukas maksamaan välittäjälle.

Me myytiin kiinteistövälittäjän kautta meiän rivitaloasunto. Ei tarvitse itse pähkäillä niitten lippujen ja lappujen kanssa, varsinkin kun itsellämme ei ollut oikein paljoa tietoa edes, mitä kaikkia lappuja tarvitaan. Ihan positiivinen mieli jäi, paitsi onhan se lasku aika mukavan suuruinen...Jos on itsellä tietoa ja taitoa tällaisista myyntihommista, niin varmaan kannattaa itse ensin yrittää myydä, niin ei tarvitse maksaa sitä isoa summaa kiinteistövälitykselle...

Entä jos asunnon antaa kiint. välittäjâlle - voiko sitä silti kaupata itsekin siinä 'sivussa' ? Ja jos löytäâ itse ostajan, ei kai sitâ palkkioo silloin tartte maksaa ... ?

Kiitos avustanne, olen asiasta lievästi tietämätön .. :ashamed: :flower:

Moi,

Mun suositus on etsiä tuttujen tai kaverien kautta sellainen välittäjä joka on tehnyt hyvää työtä. Ilman välittäjää näytöillä käy todella vähän väkeä ja tarjouksia tulee vielä huonommin. Välittäjät saavat kaupat nopeammin ja paremminaikaan, eikä tarvitse itse hoitaa paperisotaa. Kolikon toisella puolella on sitten se, että moni välittäjistäon todella läpimätiä puliveivareita. Siksi en suosittele kävelemistäjohonkin toimistoon sokkona. Kysele ja etsi, minä ainakin tiedänvälittäjänjoka myy meidän asunnon kun eteenpäin muutetaan jos vaan hän toimialalla pysyy.

Terveisin,
Mikko

siskoni miehineen myi rivarikolmionsa itse, ensin pyysivät ilmaisen hinta-arvion parilta-kolmelta välittäjältä ja sitten sillä hinnalla ilmoittelivat asuntolehdessä 2 kertaa ja ostajia ja katsojia riitti!
Oiskos se ollu myynnissä 1kk, kun se ostettiin.

Heitä ei kans kiinnostanut antaa jollekin välittäjälle asuntonsa myyntisummasta mitään helkutin palkkioita, siksi myivät itse ja papru hommiin kai palkkasivat lakimiehen,hänelle meni joku 200e kai.
Minä tekisin itse samoin samassa tilanteessa!!

Yhteistyössä