Myyjä väitti, että kaikki lasten toppatakit on jo esillä ja tietyt koot jo loppu! Pitää toimia nyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miks mua naurattaa tää ketju :D koska toppavaatteiten ostosta on tulut elämää suurempi juttu :D

Niin lasta ei vaan saa pukea hyvin, jos se ei ole rahasta kiinni. Kaikilla pitää olla cirafin tai seppälän haalarit ja kurahousut niiden päällä, että ollaan tasavertaisia, eikä ketään naurata tai itketä? Tosiasia vaan on, että jos haluaa hyvät vaatteet niin ne on ostettava nyt. Eikä se ole elämää suurempi juttu :)

Ihan pakko ihmetellä, että jos aiemmin ostoksilla käymällä löydän kauniita vaatteita, niin pitäsikö kuitenkin siis jättää ostoksilla käynti myöhemmäksi, ostaa ne rumat vaatteet ihan vaan siksi että ei "pröystäile muotivaatteilla" jne, kuten osa täällä tuntuu ajattelevan... toisekseen, olen joskus noita halpamerkkejä, kuten Cirafia ostanut, ja ne haalarit oli järkyttävän huonolaatuiset, hajosivat nopeasti ja myös hiostavat päällä.

Toisekseen, lapset ovat jo kouluiässä, ja todellakin haluavat kauniita vaatteita, eikä jotain viime hetkellä ostettua rumaa mustaa edelliskauden Reima haalaria...

Ihan pakko ihmetellä, että jos aiemmin ostoksilla käymällä löydän kauniita vaatteita, niin pitäsikö kuitenkin siis jättää ostoksilla käynti myöhemmäksi, ostaa ne rumat vaatteet ihan vaan siksi että ei "pröystäile muotivaatteilla" jne, kuten osa täällä tuntuu ajattelevan... toisekseen, olen joskus noita halpamerkkejä, kuten Cirafia ostanut, ja ne haalarit oli järkyttävän huonolaatuiset, hajosivat nopeasti ja myös hiostavat päällä.

Toisekseen, lapset ovat jo kouluiässä, ja todellakin haluavat kauniita vaatteita, eikä jotain viime hetkellä ostettua rumaa mustaa edelliskauden Reima haalaria...

Tässä oli minunkin "puolustukseni" kiteytettynä. Ketä se kaivelee, jos haluaa ostaa kunnon kuteet lapsilleen? Vaikka joku haluaisi sitten pelkästään "pröystäilläkseen", eli omaa estetiikon silmää miellyttääkseen, jonkun tietyn merkin ja kuosin, niin ei senkään pitäisi olla keneltäkään pois?

Jaa-a. Verkkokauppoja on pilvin pimein liikkeiden lisäksi joten aika huono säkä saa olla jos ei mistään saa vaatetta joka miellyttää silmää sekä on käytössä kestävä.

Ajattelin noin viime vuonna, tulos: Kokkolan kaupat möi ei-oota tai rekille jääneitä ylikalliita rumiluksia. Nettikaupat möi ei-oota. Onneksi löysin erätukun josta sain kohtuuhintaisen takin pojalle.

[QUOTE="vieras";21972246]Niin lasta ei vaan saa pukea hyvin, jos se ei ole rahasta kiinni. Kaikilla pitää olla cirafin tai seppälän haalarit ja kurahousut niiden päällä, että ollaan tasavertaisia, eikä ketään naurata tai itketä? Tosiasia vaan on, että jos haluaa hyvät vaatteet niin ne on ostettava nyt. Eikä se ole elämää suurempi juttu :)[/QUOTE]

silti mua naurattaa kuinka vakava asia toppavaatteet on :Dkyllä mä osta lapsille hyvät nätit vaatteet ilman että tarvii nyt rynnätä kieliposkella ostaa..kurahousuista niitä käytetään tarhassa vaikka oli kuinka kosteussuojatut vaatteet päällä

Mulla kävi viime syksynä niin että niistä haalareista mitä halusin, ei ollut kokoja kun olisin ollut ostamassa. Nyt olen sitten ostanut Reimatecit talveksi jo nyt, eikä harmita yhtään. Ostin myös hanskat, hatut ja talvikengät sävy sävyyn, ja ihan vaan sen takia että nyt ne oli helppo ostaa kun sai vapaasti valita mitä väriä ja mallia ottaa.

Minulla ei ole aikaa kiertää kaikkia kauppoja etsimässä sopivia hanskoja joten arvostan sitä että saan kaikki samasta paikasta yhdellä kertaa.

Alesta varmasti saa myös hyvää tavaraa, mutta ei voi olla varma minkä väristä/mallista/kokoista siellä on tarjolla. Tästä syystä ostan silloin kun valikoima on suurin, enkä aleaikaan.

Ihan pakko ihmetellä, että jos aiemmin ostoksilla käymällä löydän kauniita vaatteita, niin pitäsikö kuitenkin siis jättää ostoksilla käynti myöhemmäksi, ostaa ne rumat vaatteet ihan vaan siksi että ei "pröystäile muotivaatteilla" jne, kuten osa täällä tuntuu ajattelevan...

En tiedä viittasitko minuun, mutta pointtini oli, että nykyiset myyntiajankohdat ovat typeriä. Minun kulutuskäyttäytymiselläni ei tietysti mitään muuteta, mutta ainakin haluan kannattaa sellaisia myyjiä, jotka pitävät tuotteet järkevään aikaan saatavilla.

silti mua naurattaa kuinka vakava asia toppavaatteet on :Dkyllä mä osta lapsille hyvät nätit vaatteet ilman että tarvii nyt rynnätä kieliposkella ostaa..kurahousuista niitä käytetään tarhassa vaikka oli kuinka kosteussuojatut vaatteet päällä

Naura pois vaan :) Päiväkodissa tosiaan laitetaan aina tasapuolisesti kaikille ne hikikurikset, mutta kotona en siihen rupea x 4. Siksi haluan valita haalarit nyt.

Itse meinasin ostaa Reiman toppapuvun tulevalle vauvalle ja sitä jo mainostettiin Anttilan kuvastossa, mutta ei niitä vielä kaupoissa näy. Aika vähän noita toppavaatteita vielä täällä on näkynyt, ainakaan Cittarissa ja Anttilassa ei vielä ole laitettu esille.

[QUOTE="shihtzu";21972383]Itse meinasin ostaa Reiman toppapuvun tulevalle vauvalle ja sitä jo mainostettiin Anttilan kuvastossa, mutta ei niitä vielä kaupoissa näy. Aika vähän noita toppavaatteita vielä täällä on näkynyt, ainakaan Cittarissa ja Anttilassa ei vielä ole laitettu esille.[/QUOTE]

PK-seudulla on jo myyty loppuunkin joistakin pikkuliikkeistä ja Jesper Junior sekä PO.P on myös täynnä toppaa, mitkä viedään käsistä.

Jos on vähänkään pienempi liike, niin vaatetta per malli tulee 1 kpl. Kyllähän sen ihan tietää aikuistenkin vaatteista. Koon 41 tai 42 kenkiä tulee yhdet mallia kohden ja jos sitä haluaa, kannattaa olla heti liikkeellä.

Nettikaupat ovat siitä mukavia, että samaa mallia löytyy useista putiikeista. Mutta kyllä kivoissa malleissa ja väreissä on alessa vähän vaihtoehtoja. Olen tarkka vaihtoehdoista, mutta vielä on aika kivasti löytynyt tarjouksesta vaatteita. Mutta yhä vähemmän saan isoilla prosenteilla. Esim se parjattu MOLO, sorruin sitten --15% tarjoukseen, kun sateenkaaritoppaa en ole koskaan alesta löytänyt. Moloa saa varmaan tänävuonna hyvin alesta, sillä sitä näyttää olevan joka toisessa nettiputiikissa. Jos viime vuosi oli vielä Ticket hehkutusta, niin nyt on Moloa ja Cupcakea. Tai sitten Ticket ei oo kunnolla tullut kauppoihin vielä.

Eikä se edes aina auta ostaa Prismasta - mä en tossa keväällä löytänyt yhtäkään vihreätä 110cm didriksonia (kurahousut) hyllystä. Siinä oli samaa kurahousua pitkä rekki ja kaikkia muita kokoja löytyi monin määrin :D

Mä panostan laatuun, koska aion kierrättää kaikki talvivermeet rukkasia myöten kakkoselle ja mahdollisesti jos vielä tulee kolmas lapsi niin sillekkin.

tätä varmasti arvostaa lapset nrot 2 ja 3 ja 4...:laugh: sit isona kun katsotte kuvia niin naurattaa kattoo ku joka lapsella sama reima päällä 5 vuotta putkeen ku köyhän talon porsailla:xmas:

[QUOTE="vieras";21972424]PK-seudulla on jo myyty loppuunkin joistakin pikkuliikkeistä ja Jesper Junior sekä PO.P on myös täynnä toppaa, mitkä viedään käsistä.[/QUOTE]

Mun mielestä tää on järjetön oravanpyörä! :O Suurin piirtein kesän lopulla tulee topa, tammipakkasilla kevätvatteet ja viimeisillä pakkaislla jo kesävaatteet... Aina ollaan niin kun yksi sesonki edellä. MIKSI? Se kun ei koko vuotta ajatellen tuo kassaan yhtään sen vähempää rahaa, vaikka ne vaatteet möis ihan ajallaan...

Ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin kukin tietty ostaa varojensa ja mieltymyksensä mukaan, mutta jos ruvetaan väittämään, että lasta ei kehtaa viedä ulos tai ÄITI häpeää lapsen vaatteiden rumuutta, jos ne on "halvempia", niin sitten aletaan olla kyllä aika sairaassa mielentilassa... Mun meielestä se on päasia, että ne vaatteet on lämpimät lapsen ulkoilla ja temmeltää. Onneksi asun itse "maalla", missä ei tarvi miellyttää toisia, vaan saa pukea lapselleen mitä tykkää ilman, että tulee leimatuksi, jos ne eivät olekaan sitä kalleinta laatua. Sietäs jokaisen kaupunkilaisen käydä välillä katsomassa OIKEAA elämää sen "kehäkolmosen" ulkopuolella...

[QUOTE="vieras";21972307]
Alesta varmasti saa myös hyvää tavaraa, mutta ei voi olla varma minkä väristä/mallista/kokoista siellä on tarjolla. Tästä syystä ostan silloin kun valikoima on suurin, enkä aleaikaan.[/QUOTE]
No minä kyllä ostan eka alesta seuraavan vuoden vaatteet, jos kivaa on tarjolla. Jos ei, niin sitten jätän tulevaan kauteen. Viime talvena saldo oli yksi puku (tosi huonosti mitään) ja nyt sitten ostin sen toisen hyödyntäen tarjouksen.

Just ostin pojalle uuden Molon 140e sijaan 64e kun oli viime vuotinen jääny putiikin varastoon ja uusia ei vielä ole. Tosi hyvän näköinen ja oikea värikin sattui,sekä nimessä ripaus huumoria :)

Kyllä meillä on ainakin kestäny ihan tavalliset Lassietkin. Edelliset haalarit oli kaks talvea ja joka päivä ulkoillan 2-4 tuntia.. Kestää sepelillä möyrimisen ja kivillä laskettelun.

[QUOTE="vieras";21972557]
Ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin kukin tietty ostaa varojensa ja mieltymyksensä mukaan, mutta jos ruvetaan väittämään, että lasta ei kehtaa viedä ulos tai ÄITI häpeää lapsen vaatteiden rumuutta, jos ne on "halvempia", niin sitten aletaan olla kyllä aika sairaassa mielentilassa... Mun meielestä se on päasia, että ne vaatteet on lämpimät lapsen ulkoilla ja temmeltää. Onneksi asun itse "maalla", missä ei tarvi miellyttää toisia, vaan saa pukea lapselleen mitä tykkää ilman, että tulee leimatuksi, jos ne eivät olekaan sitä kalleinta laatua. Sietäs jokaisen kaupunkilaisen käydä välillä katsomassa OIKEAA elämää sen "kehäkolmosen" ulkopuolella...[/QUOTE]

Mä en ole tällä palstalla löytänyt kai ketään todella nimimerkkinsä takana olevaa ihmistä, joka noin sanoisi. Se on joku "vieras" joka kertoo että naapurin kummin kaima ostaa vaan reimatekkiä kun se ei halua että kuvitellaan köyhäksi tai joku joka selvästi provoilee. Loput ostaa siksi, että haluaa sekä lämmintä, kuivaa että kivan näköistä. Tai ei välitä pätkääkään mitä päälle laitetaan, kunhan on vaatetta. En usko että kumpikaan on sen oikeammassa tai väärässä?

Yhteistyössä