Myyttekö paljon leluja ja tavaraa koko ajan kun lpaset kasvavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
vai miten saatte kaiken mahtumaan?
Me olemme ostaneet mielestämme kohtuullisesti. Pääasiassa vain jouluna ja synttärinä ja silloinkin vain pari lelulahjaa/lapsi. Ja ei ole lahjovaa sukua. sukua kyllä on mutta eivät ostele juuri suvun suuren lapsimäärän takia kuin kukin omillen ja mummot jotain järkevää kuten lakanaa.

Silti minusta meillä on tosi paljon leluja. Ja arvokkaitakin leluja on paljon.
Minä en ole kylläkään myynyt koskaan yhtään lelua enkä heittänyt mitään pois. ja lapset käsittelevät kaikkea hyvin joten rikkimenneitäkään ei ole.

Mutta muistelen että monet lapset saivat kymmeniä joululahjoja ja joillakin suvussa oman lapset lähes ainoat lapset, jolloin saavat paljon joulu ja synttärilahjoja.

Miten saatte kaikki mahtumaan? vai myyttekö koko ajan pois jotain?

Kolme lasta on ja leluja saavat jouluna, synttärinä ja jotain joskus muulloinkin. En ole myynyt mitään, kun käytössä ovat niin kuluneita ja rikkikin. Reilusti roskiin nakkaan, kun heittää kiinnostus. Ei ole tilaa säilyttää.

en myy leluja, mä säästän varastoon. Mun omat lelut ja pikkuveljeni lelut on pojalla kovassa käytössä ja laatulelut pitää pintansa läpi aikojen. Vaatteita myyn.

Lapset on 1v ja 6v ja heidän vaatteita ja leluja olen myynyt kaksi kertaa, juuri siksi, ettei ole tilaa, eikä niillä enää mitään tekisikään. Leluista myyn vain sellaiset, joilla ei kumpikaan koskaan leiki, joskus lähtee rankallakin kädellä, 6v kun ei haluaisi mistään luopua. Vaatteista säästän rakkaimpia ja on niitä aika paljonkin.

En myy, mutta meillä menee herkästi rikki ja sit ne heitetään roskiin (tai korjataan jos voi mutta eihän muovileluja yleensä saa korjattua). Meil on myös suurin osa jotain sarjaa kuten junarataa, legoja, littlest pet shop,, barbeja, ja nehän saa kätevästi uudetkin vaan kipattua samaan laatikkoon :)

ostan lähinnä sellaisia leluja jotka kestävät vielä lastenlapsille. Legoja ja brion leluja en siis myy koskaan. Kirjoista vain täydelliset vikaostokset. Palapelit myyn ainoastaan muutaman helmen säästän. Meillä on myös jätesäkillinen fp pikkuväkeä ja niitä en ole vielä myynyt mutta luultavasti en säästä jälkipolville.

Yritän huolehtia että krääsäleluja ei siis osteta.

Meillä on ilmeisesti lapsilla tosi vähän leluja, verrattuna muihin samanikäisiin. Vauvalelut olen korjannut pois, odottavat komerossa laatikossa, jos sattuu joku vauvavieras pistäytymään. Muuten on kaikki lelut käytössä. Heikommat kamat kulutetaan loppuun tai viedään lopulta hiekkalaatikolle yhteiskäyttöön. Siellä kestävät sen minkä kestävät, ja rikkouduttuaan menevät roskiin. Paremmat lelut, kuten Duplot, Legot ja puulelut säästän jälkipolville, sitten kun omat lapset eivät enää niistä innostu.

Paljon olen myynyt kirppiksellä ja vienyt myös kierrätyskeskukseen. Meillä on kolme tyttöä ja nuorin täyttää vuoden ensi viikolla.. Leluja ja vaatteita yksinkertaisesti vain tursuilee jo varastoistakin ulos ja nuorimmainenkin saa kuitenkin kasvaessaan toivomiaan leluja lahjoiksi jne. =)

Olen tälle pienimmälle tosin säästänyt esim. dublot, muutaman palapelin, kirjoja, taaperokärryt ym.. Muut "ei merkkilelut" tai sarjoihin kuulumattomat lelut olen pääosin pistänyt kiertoon. Toki aion säilyttää joitakin lasten lempileluja ja kirjoja heille ihan aikuiseksi asti! Itseäni on monet kerrat harmittanut, kun omia vanhoja lelujani ei ole enää tallessa..

En myy. Mä hankin lisää säilytystilaa ja ne mitkä ei kertakaikkiaan mahdu, roudaan anoppilaan. Ja toki välillä leluja myös rikkoontuu/peleistä häviää osia jolloin ne menevät roskiin.

Mulla oli tallessa joitakin omia leluja, tasan yksi niistä on oikeasti rakas muisto jota säilytän, muilla leikkii mun lapset ja huonommat on laitettu roskiin.
Jotenkin lelu kuin lelu muuttuu vuosikymmenten varastosäilytyksen myötä aika huonon oloiseksi, myös ne dublot. Miehen kaikki lelut on säästetty, ja ne on niin likaisen oloisia pesujen jälkeenkin ettei niistä iloa oikein ole(säilytety vintillä kuivassa ja viileässä)meidän lapsille.

Tästä syystä en itse aio säilyttää paljoakaan leluja kunhan lapset kasvaa isoiksi, muutaman rakkaan lelun ehkä, muut annan pois tai myyn.
Sama pätee vaatteisiin, muutamia ihanuksia säästän, muut laitan kiertoon kun lapsiluku on varmasti täysi.:)

Tärkeimmät ja arvokkaimmat säästän. Esim, Brion taaperokärryn säästän, Legot ja muita arvokkaimpia.

Muut oon suosiolla myynyt tai antanut eteenpäin.

Vaatteissa sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja kierrätän suurimmaks osaks:
Tärkeimmät ja arvokkaimmat säästän. Esim, Brion taaperokärryn säästän, Legot ja muita arvokkaimpia.

Muut oon suosiolla myynyt tai antanut eteenpäin.

Vaatteissa sama juttu.

Niin ja sitä mukaa myyn kun jää käytöstä pois, en säästä kovin pitkiä aikoja. Vauvalelut myin nyt keväällä, nuorin 2v. Vaatteitakin myyn sitä mukaa kun jää pieneks.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli tallessa joitakin omia leluja, tasan yksi niistä on oikeasti rakas muisto jota säilytän, muilla leikkii mun lapset ja huonommat on laitettu roskiin.
Jotenkin lelu kuin lelu muuttuu vuosikymmenten varastosäilytyksen myötä aika huonon oloiseksi, myös ne dublot. Miehen kaikki lelut on säästetty, ja ne on niin likaisen oloisia pesujen jälkeenkin ettei niistä iloa oikein ole(säilytety vintillä kuivassa ja viileässä)meidän lapsille.

Meillä taas miehen vanhat pikkulegot olivat ihan hurjan hyvässä kunnossa, vaikka varastossa olivat olleet muutaman vuosikymmenen. =) Muutenkin anoppi oli säilönyt ihanasti jokaiselle lapselleen äitiyspakkaukseen lapsensa lapsuusajan, muutaman lelun, kirhoja, lapsen piirrustuksia, julisteita ym.. Samaa ideaa aion itsekin noudattaa. :heart:

Meillä suurin osa noista leluista on miehen vanhoja leluja, joten minäkin varmaan säilytän osan noista ainakin seuraaville sukupolville, jos sellaisia vaikka tulisi. Joitain varmaan yritän myydä jossain vaiheessa ja osa menee roskiin kun hajoaa.

Yhteistyössä