n. 8v pojat kivittivät kaloja ja joutsenia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
olin oman perheeni kanssa jäätelöllä yhden lammen rannalla. siellä pitää pesäänsä joka kesä joutsenpariskunta. niillä on siellä ruokinta-automaatti jonka ympärillä myös kalat parveilee ruuan toivossa.

no, näin siis kun 3kpl n. 8v poikia kivitti ensin joutsenia ja sitten kaloja. ai perkele mulla kiehahti. menin kuitenkin ihan asiallisesti poikien luo. seisoin siinä ja katselin ihan 5sek, vaikka seisoin vieressä, pojat heitteli kaloja kivillä! sitten kröhäisin ja kysyin "onkos tuo nyt oikein? kivittää nyt lintuja ja kaloja" pojat meni ihan hämilleen ja seisoivat vaan siinä kivet käsissään. mieheni puuttui ja sanoi että kivet nyt pois ja lähtekää menee, eläinrääkkäys on laissa rangaistava teko, antakaahan eläinten tästälähin olla rauhassa vai mitä..

turhis, kunhan kerroin...

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
No 100e saat kun osut kivellä kalaan.

kaloja oli parvessa varmaan 50. pojat otti pieniä kiviä käsiinsä, mitä niitä nyt voi mahtua kuuteen käteen ja heittivät ne kymmenet/sadat kivet sen kalaparven päälle. vaikkei olisikaan osunut, niin ok käytöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Naurattaa tuo miehesi huutelu sun seläntakaa... :D

kuka sanoi että oli mun "selän takana"???

ihan yhdessä oltiin siinä tilanteessa.

Miksi miehesi ei heti puuttunut asiaan? Miksi hän ylipäätään enää sanoi mitään kun sinä olit jo asiasta sanonut?

Te olette varmaan niitä ärsyttäviä vanhempia jotka lastakin toruvat kuorossa.

Siinä iässä ollaan vielä aika ajattelemattomia. Oikein teitte kun sanoitte, mutta en ymmärrä millä oikeudella miehesi käski niiitä poikia lähtemään meneen.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Naurattaa tuo miehesi huutelu sun seläntakaa... :D

kuka sanoi että oli mun "selän takana"???

ihan yhdessä oltiin siinä tilanteessa.

Miksi miehesi ei heti puuttunut asiaan? Miksi hän ylipäätään enää sanoi mitään kun sinä olit jo asiasta sanonut?

Te olette varmaan niitä ärsyttäviä vanhempia jotka lastakin toruvat kuorossa.

:D just.

ja juu, joskus torutaan kuorossa. tai oikeestaan yhdessä PUHUTAAN lapsille asioista. sitä kutsutaan toisen tukemiseksi ja vanhemmuudeksi.

Vapaan kasvatuksen juhlatulos. Sori nyt vaan.. Tuntuu että kaikki on sallittua ja auta armias jos kehtaat puuttua, heti palstamammatkin huutaa että mikä oikeus käskeä pois. No eikö ole ihan oikein käskeä lähtemään jos ei osaa olla? Saat sympatiat..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä iässä ollaan vielä aika ajattelemattomia. Oikein teitte kun sanoitte, mutta en ymmärrä millä oikeudella miehesi käski niiitä poikia lähtemään meneen.

siksi koska pojat seisoi edelleen kivet käsissään ja ilmeisesti vaan odottivat että me lähdetään menee jotta voivat jatkaa tekosiaan. ja eikai siihen nyt mitään oikeutta olekaan käskee ketään menee, se vaan oli siinä tilanteessa luontevaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Vapaan kasvatuksen juhlatulos. Sori nyt vaan.. Tuntuu että kaikki on sallittua ja auta armias jos kehtaat puuttua, heti palstamammatkin huutaa että mikä oikeus käskeä pois. No eikö ole ihan oikein käskeä lähtemään jos ei osaa olla? Saat sympatiat..

kiitti.... mä jo vähän ihmettelinkin näitä vastauksia....

Nämä vastaukset tulivat varmaan teatraalisen raivosi vuoksi, ei niinkään aiheen.

Nämä vastaukset tulivat varmaan teatraalisen raivosi vuoksi, ei niinkään aiheen.

teatraalisen raivon? nyt mulla meni ohi....

Hyvä että joku puuttuu asioihin. Mua ainakin sapettaa kun lapset kiusaa ja satuttaa eläimiä! Toiset vanhemmat vaan ei osaa neuvoa lapsilleen kuinka eläimien kanssa toimitaan. Hyvä AP!

nämä palstamammat suuttui. ajatella jos heidän rakas paska-perttinsä, 8-v, olisi ollut kiviä nakkelemassa viattoman eläimen niskaan? ei siihen silloin saa puuttua, kun paska-pertti tahtoo kiusata eläimiä ;)

hyvä ap! olisipa kaikki mammat sinunlaisiasi! :)
ihan oikein että miehesi käski niiden paskaperseiden häipyä.

:laugh:
Voi hohhoi..

jos minä näkisin tuollaisen tapauksen, nakkaisin kivittelijän järveen. tämä on taivaan tosi. alkakaahan opettaa niitä penikoitanne käyttäytymään kunnioittavasti muutakin kuin omaa itseään kohtaan jos ette halua onkia kakaraanne järvestä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kivien heittelyyn olisin puuttunut, mutta ei oo mun asia määrätä kuka saa jäädä ja kenen täytyy lähteä tuollaisista paikoista.

että olisit lähtenyt tyytyväisenä itseesi pois paikalta ja jättänýt ne 3 poikaa sinne kivet edelleen käsissään?

joo, jos nyt oikein saivarellaan, ei olisi oikeutta ajaa pois, mutta haloo!!!! kyllä lapset saa poistaa paikalta jos eivät osaa olla. poistetaanhan aikuisetkin pois jos eivät osaa käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja voise:
nmä mammat varmaan hankkii kotiin eläimiä ihan vaan siksi että omat rakkaat kakarat saa niillä leikkiä ja rääkätä mielinmäärin...

Minä ainakin muistan omalta luokaltani yhden paskapertin ja paskaperttien perheen (lainatakseni ton yhden aiemman vastaajan nimitystä), jonka kotona opetettiin oikein rääkkäämään eläimiä.
Lokin poikasia menivät oikein isin kanssa veneellä tuhoamaan, tappoivat pesiinsä. Usuttivat koiran kissojen kimppuun ja nauraa hekottivat kun koira tappoi kissoja, isukki opetti tämänkin "hauskuuden". Kuten myös sen, että eläviä ahvenia ja särkiä käytettiin syöttikaloina, laitettiin koukku selän läpi ja annettiin uida kunnes isompi kala kävi siihen kiinni. Hyi saatana mitä sakkia!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kivien heittelyyn olisin puuttunut, mutta ei oo mun asia määrätä kuka saa jäädä ja kenen täytyy lähteä tuollaisista paikoista.

että olisit lähtenyt tyytyväisenä itseesi pois paikalta ja jättänýt ne 3 poikaa sinne kivet edelleen käsissään?

joo, jos nyt oikein saivarellaan, ei olisi oikeutta ajaa pois, mutta haloo!!!! kyllä lapset saa poistaa paikalta jos eivät osaa olla. poistetaanhan aikuisetkin pois jos eivät osaa käyttäytyä.

Periaatteessa joo. En mä siellä kuitenkaan voi olla paikalla vahtimassa tuleeko ne takaisin vai ei, ja mitä ne tekee.

Eli olisin puuttunut kivien heittelyyn, yrittänyt selittää miksei se ole fiksua, pyytänyt heitä laskemaan kivet käsistään, ja toivonut että siitä oli jotain hyötyä.

Yhteistyössä