naama kukkii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dani

Vieras
Heisan..

Nyt raskausaikana kasvojen iho on mennyt todella huonoksi ja finnit kukkii leuassa ja otsassa.. Olen kokeillut lukuisia pesuaineita ja voiteita, mutta naama senkun loistaa kuin tulppaanipelto..
Onko muita kohtalo tovereita ja jos olette saanut hoidettua kasvojanne, niin vinkit olisi todella mukava kuulla.. =)

Hauskaa alku kesää kaikille odottajille :D

9+6

Jeps, kukkii näin kesän kunniaksi :) Eikä auta niin mikään :/ kai se on vaan kärsittävä tämä ja moni muu vaiva mitä vielä tulossa on. Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli otsa täys näppylää ja finniä, ja nyt ne pirulaiset kerääntyy leukaan :headwall: :headwall: :headwall: Rv19+3

Mulla on auttanut kaikissa raskauksissa apteekista saatava ACNEX, jolla siis putsataan aamuin illoin kasvot. Ei oo kallis ja on todella tehonnut mun kamalalle kukkanaamalle. Ja apteekista sanottiin että saa käyttää raskauden aikana. Kannattaa kokeilla! Sen kanssa kyl tarvitaan tosi hyvä kosteusvoide, mutta sehän myös edesauttaa kauniimpaa ihoa.

Mulla kans on kerääntyny jotenki oudosti tohon leukaan tommonen rykelmä tosi sitkeitä pirulaisia eikä mikään tunnu niihin tehoavan. Ärsyttää ja yököttää tommoset. Eikä mikään tosiaan auta.. Ei voi kun odottaa, että raskaus on ohi ni sitte taas helpottaa. Se siitä hehkumisesta tällä hetkellä kyllä.. Lisäks mulla on muuten taipumus siihen, että aina kun lähen synnyttää ni mulle ilmestyy just saman päivänä tai päivää ennen joku megaiso sarvi keskelle otsaa tai johonki joka sitte onki tosi mukava kun porukka käy kattomassa vauvaa sairaalassa ja meikkis on muutenki tosi freshinä siellä..

Täällä myöskin ollaan oikein kunnolla kukittu koko raskaus! :wave:

Neuvolassa kun siitä valittelin, niin vastaukseksi sain vain, että monille nuo nypyt puhkeavat vielä pahempina synnytyksen jälkeen, TOSI LOHDUTTAVAA! Eli pahempaa voi vielä olla tiedossa... :/

Arjaana 37+5

Heips.. Sama juttu täällä, mutta olen nyt viikoverran kokeillut Kasvoihin Natusanin sinkkivoidetta. Aamulla iho ei ole niin ärtynyt ja finnit pysyy jotenkin kurissa. Ihme tuloksia ei kait tälläkään saa, mutta jotain kuitenkin.. Minulla tämävoide auttaa, kokeilkaa ihmeessa jos keinot alkaa olla lopussa.. =)

Nuo hormoninäpyt on pahoja... Jos vaan raha riittää, niin suosittelen kosmetologin ihonpuhdistusta. Kosmetologit myyvät myös hormoninäppy-voiteita, hinta n. 50e.

Suosittelen kotonakin ihon puhdistusta SEKAihon-puhdistusaineella. Jos käyttää liiaksi kuivattavia aineita, niin voi käydä niin että naamaan tulee patti mutta varsinainen tali jää alempiin kerroksiin eikä niitä voi edes puristaa. Eli muistakaahan myös riittävä kosteutus! Kuorinta + naamio kerran viikossa hyväksi.

Mulla kukki naama alkuraskauden ajan.Nyt on selkeästi rauhoittunut.Olen viikolla 23..Alkoi iho paranemaan tuossa viikon 20 tienoilla.Oli pahoja hormoninäppyjä leuka täynnä ja rintakehän alueella pienempää finniä.

Itsellä myös rauhottui joskus parinkymmenen viikon tienoilla. Kävin kyllä sitä ennen kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, olisiko tuolla ollut jotakin vaikutusta asiaan?! Kosmetologi kuitenkin saa sitä talia sieltä syvemmältäkin pois, itse kun puristelee niin vain pinnalta.

Kyllä nykyäänkin vielä tulee näppy silloin tällöin, mutta eipä niiltä voi välttyä. Silloin ennen 20 raskausviikkoa naama oli suoraan sanottuna ihan kamala.

Kosmetologin vinkki: jos on pakko puristella näppyjä, niin puhtain käsin! Puristelua ei suositella, koska arpia jää. Hoitakaahan ihoanne niin ettei raskauden jälkeen ole kasvoissa arpia!

Onko teillä normaalisti millainen iho? Olen kuullut että ne joilla on muuten hyvä iho saa raskausaikana huono ihon ja toisinpäin.
Mulla normaalisti tulee helposti finnejä,stressi,suklaa menkat yms...Sit vielä lisänä näkyvät huokoset...meikki aina jumiutuu niihin...
Mut nyt raskausaikana saa mässätä suklaata ja stressata niin ei mitään finnejä oon ihan ihmetelly et eikö nyt ees yhtä tulis,mut ei!
Mietinki et millanen iho on sit raskausajan jälkeen!?! sillon hiuksia kuulemma ainakin lähtee ihan urakalla.....
No mut mukavaa odotusta kaikille! B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:32 Marjushka kirjoitti:
Onko teillä normaalisti millainen iho? Olen kuullut että ne joilla on muuten hyvä iho saa raskausaikana huono ihon ja toisinpäin.
Mulla normaalisti tulee helposti finnejä,stressi,suklaa menkat yms...Sit vielä lisänä näkyvät huokoset...meikki aina jumiutuu niihin...
Mut nyt raskausaikana saa mässätä suklaata ja stressata niin ei mitään finnejä oon ihan ihmetelly et eikö nyt ees yhtä tulis,mut ei!
Mietinki et millanen iho on sit raskausajan jälkeen!?! sillon hiuksia kuulemma ainakin lähtee ihan urakalla.....
No mut mukavaa odotusta kaikille! B)

No minulla on normaalisti ollut melko hyvä iho, ei aknea tms. Murrosiässäkään en joutunut kärsimään kuin muutamasta hassusta näpystä. Enkä oikeastaan edes käytä mitään erityisiä kasvonhoitoaineita tai -rasvoja :ashamed: (paitsi nyt raskauden "näppyaikana" olen edes vähän yrittänyt panostaa kasvojen hoitoon)

Arjaana 38+1

Yhteistyössä