Naapuri antoi luvan lainata lasten pyörää ja sit se piilotettiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reilua

Vieras
Naapurini antoi tosiaan luvan lainata vanhaa ja halpaa lasten pyörää kun meillä ei ollut vielä lapsella omaa. Sanoi siis, että kyllä tyttöni voi sillä ajella. Eivät itse käyttäneet juuri lainkaan. Yllättäen pyörä hävisi varastosta ja kysyinkin, että onko tyttö sillä liikaa ajellu tms. Sanoi, että korjaavat sitä vaan ja sitten ilmestyi takas varastoon lukittuna. Eli mieli muuttui siitä lainaamisesta. Ihan olis voinut kyllä suoraan sanoa vaikka, että meidän lissu ei sitä enää halua lainata. Sanon itsekin toisille lapsille joissain tilanteissa. Tuli jotenkin paha mieli tuollaisesta, ihan kuin oltais jotain luvatonta tehty. On oma pyörä onneks nyt.

Mä luulin että te lainasitte ja sitten piilotitte = pöllitte. :D Vähän niin me ollaan tehty... ;) Oli niin kiva pyörä. :p Sellasta se on, kun on lapsia niin pyörätkin kannattaa ottaa kun vaan saa otettua, niin se on. :)

"...vanhaa ja halpaa..."
Ei juma! Varmaan oli tyyliin tarkoittanut, että voi kerran kokeilla sitä eikä niin että omitte sen itsellenne. Ihmisten röyhkeydellä ei näköjään ole rajaa.
Jokainen ostakoon omat pyöränsä eikä hyväkskäytetä toisia.

Loinen olet.

Kyllähän se naapuri on tooosi itsekäs. Olisitte piilottaneet sen pyörän heti silloin kun lainasitte sitä eka kertaa. Sillä olisi sitten voinut ajella pimeässä tai viedä vaikkapa mummolaan tai mökille.

"...vanhaa ja halpaa..."
Ei juma! Varmaan oli tyyliin tarkoittanut, että voi kerran kokeilla sitä eikä niin että omitte sen itsellenne. Ihmisten röyhkeydellä ei näköjään ole rajaa.
Jokainen ostakoon omat pyöränsä eikä hyväkskäytetä toisia.

Loinen olet.

Jos se pyörä oli vanha ja halpa..? :D Mekin saatiin joskus käyttää naapurin vanhaa pyörää yksi kesä, kun tuli keväällä puheeksi, että pitäisi hankkia lapselle uusi pyörä ja naapuri ehdotti, että lapsi voi käyttää heidän pyöräänsä, jolle ei sillä hetkellä ollut tarvetta. Ja kyllä me sillä ihan koko kesä hyvillä mielin ajeltiin. :D

Asuin teininä amiksen asuntolassa. Minulla oli huonekaveri. Se joskus sanoi, että saan lainata sen cd-soitinta. Lainasin siis sitä, silloin tällöin ja silloin, kun se ei ite ollut paikalla. Jossakin välissä se tunki sen soittimen sänkynsä alle. Käsitin tästä, että sen mielestä en enää saisi lainata soitinta... olisi toki voinut sanoa tämän suoraan. Ehkä mun entinen kämppis on nykyään teidän naapuri?

Minua kanssa raivostuttaa se että meillä on ulkolelut pihalla siiststi korissa.'
Ollaan sanottu että toki niitä saa lainata kunhan siivoaa pois,
vaan ei yksi pikkupirulainen ottaa lelujamme ja jättelee pitkin pihoja (taloyhtiö) ja eipä sinä muuten mitään mutta kun nuo lelut on kirjaimellisesti pitkin pihaa ja ei heidän lapsi nehän on teidän leluja teidän omat lapsenne on...
Meillä ei noita lapsia enään hiekkalelut kiinnosta joten taidampa pohrata kohta tuonne hiekkalaatikolle ja noukkia sieltä kaikki meidän lelut ja laittaa myyntiin könttänä vaikkapa huutikseen.
Voin jo kuulla kuinka naapuri suivaantuu kun ei heidän pikku piltillään enään ole kuin se yksi oma hiekkaämpäri ja lapio :D :D

Kyse oli 3 vuotiaasta lapsesta joka ajeli sillä viereisellä pyörätiellä minun seurassani. Ei siis isommasta lapsesta joka ajelisi yksin sillä pitkin kyliä. Ainoa asia mikä tuossa vaan harmittaa on tuo tapa millä se tehtiin, eli veivät jonnekin piiloon eikä reilusti sanottu vaan asiasta. En olisi loukkaantunut ja hyvissä väleissäkin heidän kanssaan olen. Miksi antaa lupa lainailla jos ei asiasta varma olekaan.

Naapurini antoi tosiaan luvan lainata vanhaa ja halpaa lasten pyörää kun meillä ei ollut vielä lapsella omaa. Sanoi siis, että kyllä tyttöni voi sillä ajella. Eivät itse käyttäneet juuri lainkaan. Yllättäen pyörä hävisi varastosta ja kysyinkin, että onko tyttö sillä liikaa ajellu tms. Sanoi, että korjaavat sitä vaan ja sitten ilmestyi takas varastoon lukittuna. Eli mieli muuttui siitä lainaamisesta. Ihan olis voinut kyllä suoraan sanoa vaikka, että meidän lissu ei sitä enää halua lainata. Sanon itsekin toisille lapsille joissain tilanteissa. Tuli jotenkin paha mieli tuollaisesta, ihan kuin oltais jotain luvatonta tehty. On oma pyörä onneks nyt.

Häpeä!

En kyllä käsitä miten voi loukkaantua siitä, että ei saakaan lainata mielin määrin toisten pyörää. Mutta kaikenlaisia loisia ja hyväksikäyttäjiä tänne mahtuu...

Mikä minusta tekee loisen ja hyväksikäyttäjän? Ettekö osaa suomea lukea kun kirjoitin just aiemmin, että sanoisin itse kans ihan suoraan jos en halua meidän tavaroita lainattavan. En siitä loukkaannu ettei enää "saada ajella" heidän pyörällään vaan siitä ettei asiasta voitu sanoa ajoissa.

[QUOTE="vieras";28351022]No jos tarkotti että lainaatte sitä kerran tai kaks ja kun huomaatte että lapsi tykkää pyöräillä, hankitte oman.[/QUOTE]

Naapuri tarkoitti varmasti näin. Oletti tietenkin, että hommaatte itse pikapuoliin oman pyörän. Olisi tietenkin voinut ensin kysyä teiltä vihjailevasti, että jokohan pian aiotte hankkia uuden pyörän, mutta ehkä ajatteli, ettette sitä kuitenkaan ymmärrä, kun kerran kuvittelitte saavanne pyörän vakituiseen käyttöönkin.

Yhteistyössä