Naapuri kävi sättimässä. Niiden lapsi oli loukannut itsensä, kun leikkivät meidän lapsen miekalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mun mielestä aiheesta saa tulla sanomaan, mutta onko se nyt mun syy, jos sen lapset käy luvatta meidän pihassa hakemassa luvatta meidän lapsen lelun, vievät sen luvatta leikkikentälle ja siellä telovat toisensa?

Kyseessä on puinen miekka, jonka mun lapsi on tehnyt vaarinsa kanssa yhdessä. Mun lapsi on kuitenkin jo 8-vuotias ja osaa sillä leikkiä niin että ei huido toisia silmäkulmiin, toisin kun nää pienemmät jotka oli sillä toisiaan nyt teloneet.

Muutenkin tässä on ollut tätä ongelmaa, että naapureiden muksut käy ilman lupaa hakemassa meidän terassilta meidän muksujen leluja, jalkapalloja yms, ja sitten ne jätetään tonne pitkin poikin. Yks naapurin lapsista ajaa fillarilla meidän pihan poikki, aina, eikä se siis edes oikaise vaan kiertää. Jostain syystä se vaan aina koukkasee meidän nurtsin kautta sen sijaan että ajaisi suoraa ja lyhyempää tietä :( Ja nyt ne perkeleet oli käyneet kaivelemassa meidän kasvimaata :headwall: (Ihan tosissaan suututtaa jo)

Ja nyt tullaan vielä sättimään siitä, että on muka meidän vika että lapset jotka luvatta tulevat meidän tavaroita hakemaan, telovat niillä tavaroilla itsenään :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Aita, rakenna aita, vaikka verkosta. Ja pari kylttiä tyyliin "Private!Yksityisalue!"
Tämmönen
istockphoto_3223059-high-voltage.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
ap, narinat pois, kyllä te olette syyllisiä, koska olitte jättäneet vaaralliset leikkikalut kaikkien ulottuville ulos.

Eikö ne lapsen vanhemmat kuitenkin ole vastuussaan omasta lapsestaan/lapsen tekosista? Kai heidän pitäisi seurata lasta ulkona, ettei pääse toisten omaisuutta "varastelemaan" :) Mitä jos olisikin juossut tielle ja auto ajanut yli?

Mä hankkisin jonkin pihalaatikon jossa noita tavaroita voisi säilyttää. Taloustaloista yms. saa sellaisia hälyttimiä (maksaa muutaman euron) , jotka huutaa kovaa kun "sokka" irtoaa. Sellaisen virittäisin tämän laatikon sisään siten et kun sen avaa hälytin alkaa huutaa. Säikäyttää ainakin, eikä sammu ujellus ennen kuin "sokka" laitetaan takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
:laugh: siis oikeastiko kehtasi tulla sanomaan?

No kehtasi! Että jotain rajaa pitäis olla, ja tuollaisia leluja ei jätettäis lasten ulottuville, kun niillä loukkaa itsensä.

Nih. Mutta kun en mä ole sitä jättänyt tonne leikkikentälle tai muuallekaan, vaan se on tälläkin kertaa ollut meidän terassilla, meidän tavaroiden joukossa, meidän lasten lelulaatikossa. Joka ei kyllä ollut lukittu, että varmaan siis kuitenkin mun syyni!!

Sano takaisin että naapurin lapsilla ei ole mitään asiaa teidän pihalle ilman lupaa ja vastuu omien lasten tekemisten valvomisesta on vanhemmilla.

Viime kesänä täällä oli ketju jossa naapuri kävi valittamassa kun heidän lapsensa oli satuttanut itsensä naapurin ruohonleikkuriin, jolla oli mennyt leikkimään sillä aikaa kun omistajat eivät olleet kotona.

Piikkilankaa oman pihan reunoille? Vallihaudan kaivuu? pari tykkiäkin pihaan vois tehdä hyvää.

Jos ne kullanmurut (eikä heidän vanhemmat) ei muuten ymmärrä et muiden pihat on muiden, ei heidän, niin noi em. asiat vois auttaa ymmärrykseen edes hiukan.

Alkuperäinen kirjoittaja pony:

No mitähän ap vastasi :) Mä olisin keskustellut luvattomasta tavaroiden lainaamisesta. Sitä kun voi kutsua myös varastamiseksi...

En osannut muuta sanoa, kun että se lelu on kyllä ollut meidän terassilla, ja että oon kyllä sanonut vieraille lapsille että luvatta ei saa käydä hakemassa tavaroita :(

Menin ihan hämilleen koko jutusta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
ap, narinat pois, kyllä te olette syyllisiä, koska olitte jättäneet vaaralliset leikkikalut kaikkien ulottuville ulos.

Eikö ne lapsen vanhemmat kuitenkin ole vastuussaan omasta lapsestaan? Kai heidän pitäisi seurata lasta ulkona, ettei pääse toisten omaisuutta "varastelemaan" :) Mitä jos olisikin juossut tielle ja auto ajanut yli?

Entäpä jos ap olisi jättänyt ladatun haulikon lukitsemattomaan tilaan pihalle ilman valvontaa ja joku olisi ampunut sillä jonkun niin ap olisi varmasti käräjillä vastaamassa huolimattomuudestaan.

Tämankin avauksen tapahtuma olisi ollut estettävissä ap:n huolehdittua siitä, ettei puumiekka olisi ollut vapaasti otettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kehtasi! Että jotain rajaa pitäis olla, ja tuollaisia leluja ei jätettäis lasten ulottuville, kun niillä loukkaa itsensä.

Nih. Mutta kun en mä ole sitä jättänyt tonne leikkikentälle tai muuallekaan, vaan se on tälläkin kertaa ollut meidän terassilla, meidän tavaroiden joukossa, meidän lasten lelulaatikossa. Joka ei kyllä ollut lukittu, että varmaan siis kuitenkin mun syyni!!

Voi hellanlettas nää on taas jotain tämmösiä vanhempia, kun lapset kasvatetaan pumpulissa. Silloin, kun itsekin lapsena leikittiin, tehtiin paljon puusta itse kaikki kalikoita ja "miekkoja" yms, ja jos joskus hiukan sattui, niin tiesi ettei kannata toista kertaa samalla tavalla tehdä.

Yhteistyössä