Naapuri tuli silmille pihastamme - mitä hittoa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkanen..

Vieras
Asumme kaupungissa pari kilometriä keskustasta sijaitsevalla omakotialueella. Ihmiset tällä alueella hoitavat ja koristavat pihojaan eri tavalla - kuka pitää pelkästään leikatusta nurmikosta, kuka on kukkaihmisiä, kenellä japanilainen puutarha... Vaihtelua on, pääsääntönä toki että pihat on yleisesti ottaen siistejä.

Tässä osassa aluetta jossa asumme, tonteilla on paljon tilaa. Piharakennuksia, ulkoleikkeihin tarvittavia kalusteita tai istutuksia ei todellakaan tarvitse änkeä vieri viereen, mutta sen sijaan pihoilla on oltava jotain, sillä pelkkä nurmikenttä näyttää ainakin meidän makuun aika autiolta.

Meillä onkin pieni leikkinurkka lapsille ja sitten on näitä istutuksia. Niistä naapuri tuli tänään silmille. Että olemmeko ajatelleet, että meidän piha näyttää heidän pihaan verraten liian laitetulta ja istutuksia on heidän pihaansa nähden liikaa. Meidän istutukset ei myöskään kuulemma sovi heidän talonsa ulkonäköön.

Sanoin sitten että istutuksethan ovat meidän pihalla ja että meidän pihojen välissä on tuuhea kuusiaita, joten näköhaittaa naapurille ei kyllä pitäisi olla. Sanoin myös että mielestäni on tärkeämpää sopiiko istutukset meidän kodin ilmeeseen kuin naapurin kodin.

Naapuri ei tuntunut edes kuuntelevan, vaan huusi vain että se pihalla prameilu on nyt loputtava, hän ei enää tätä jaksa kun pitäisi kilpaa meidän kanssa laittaa pihaa. Mä en sanonut mitään, koska en enää osannut sanoa. Nyttemmin kun osuttiin postilaatikoilla vastakkain, naapuri vain kyräili ja tuhahteli.

Me ei todellakaan olla prameiltu pihallamme. Istutukset pihallamme ovat normaaleja, kaikkien saatavilla olevia kasveja. Toki kukkapenkit ovat näyttäviä, mutta en kyllä käsitä miten se liittyy naapuriin? Ei me penkkejämme mainosteta tms, nautitaan noista ihan omien silmien ilona. Mutta äkkiä sitäkään ei saisi tehdä.

Kysynkin nyt, olemmeko pihaamme laittaessamme tehneet jotain väärin? Oikeasti? Eihän asian pitäisi mitenkään kuulua naapurille..

No sama kävi mielessä. Viime kesänäkin oli jupinaa, kun sai tietää että teemme kukkapenkkejä pihalle. Kyseli vaan äkäisenä että pakkoko niitä penkkejä on joka paikassa olla. Eikä niitä siis todellakaan ole.

Munkin tekis mieli tässä välillä mennä naapurin silmille naapurin piha-asioista... remontti kestää nyt jo pitkälti toista vuotta eikä tunnu valmistuvan koskaan.

Ehkä kostoksi viedään haravat, kottarit ja multasäkit sinne niiden olkkarin ikkunan maisemaan. Paitsi että ei nuo varmaan edes huomais...

No ei kuulu naapurillesi ja vaikka prameilisitte pihallanne, niin ei sekään kuuluisi. Älä välitä ja nauti pihastanne!! Naapurisi on kateellinen ja jotenkin ahdistunut kilpailutilanteesta, jonka itse kuvittelee omassa päässään, mutta ei se ole teidän murheenne.

Oho, taitaa naapuri olla jotenkin kateellinen tai muuten vaan pimahtunut. :O
Ei kyllä kuullu naapurille, mitä laitatte omalle pihalle.

[QUOTE="alkup.";29906026]Happamuudestasi päätellen olet meidän naapuri :)[/QUOTE]

En. Tuo nyt vaan on taas sarjassa niin uskomattomat jutut, että joko valehtelet tai sitten naapurisi on kaappihullu. Ja kaappihullut ei muuksi muutu, joko niitä sietää tai muuttaa pois. Otan osaa naapurustosi johdosta, ei ole kivaa asua sekopään vieressä.

Juu, mä kanssa paremmin tajuaisin jos valittas tossa Kurvikissan tilanteessa. Mun puolesta meidän naapureilla saa olla miten upeat pihat ja kukkaloistot tahansa. Se on vaan parempi, mitä hienommat on, kivahan niitä toistenkin pihoja on ihastella, kun ohi kävelee :)

Mä ymmärtäisin kanssa, jos meidän piha olisi kuin kaatopaikka tms., mutta tämä käänteinen syy-suhde-reaktio on musta jotain ihan käsittämätöntä. Naapuri on tuollainen kuusikymppinen nainen, miehensä kanssa asuvat tuossa vieressä. Mies on ihan leppoinen ja asiallinen mutta muija kuin seipään niellyt. Viime vuonna mies selitteli naisen vaahtoamista ja tiuskimista sillä, että kun tuo "Sirkka" on tottunut yksinkertaisempaan eikä tahdo ymmärtää mitään uutta. (Tässä tapauksessa oli kysymys laajasta pelargonipenkistä.) Kai sitä joku vaivaa.

Jos kerran miehensäkin selittelee hänen käytöstään, niin silloin kyllä hänkin on huomannut ettei hänen vaimonsa ole ihan täyspäinen. Seuraavan kerran sanoisin kohteliaasti, että tämä on meidän piha ja me teemme siitä oman näköisemme ja pidämme kauniista pihastamme ja että teidän puolestanne muiden pihat voi olla oman näköisiään. Ette kipaile, mutta haluatte laittaa pihanne sen näköisesksi kuin itse haluatte ja siihen teillä on täysi oikeus. Sitten vaan annat sen jälkeen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Todella ikävää kyllä asua kyseisen rouvan naapurina!

Ei voi muuta sanoa kuin että uskomattomia ihmisiä sitä onkin liikkeellä, jos tämä on tosiaan totta. Eipä käy kateeksi. Tuskin tulee olemaan ainoa naapurin avautuminen teille täysin turhasta asiasta. Ei lupaa hyvää tulevaisuudelle, eikä varsinkaan naapurisuhteille.

Munkin tekis mieli tässä välillä mennä naapurin silmille naapurin piha-asioista... remontti kestää nyt jo pitkälti toista vuotta eikä tunnu valmistuvan koskaan.

Ehkä kostoksi viedään haravat, kottarit ja multasäkit sinne niiden olkkarin ikkunan maisemaan. Paitsi että ei nuo varmaan edes huomais...

Mene auttamaan. Ehkä naapureilla on niin paljon tekemistä, että eivät ole jaksaneet ja ehtineet laittaa pihaansa.

[QUOTE="...";29906051]Juu, mä kanssa paremmin tajuaisin jos valittas tossa Kurvikissan tilanteessa. Mun puolesta meidän naapureilla saa olla miten upeat pihat ja kukkaloistot tahansa. Se on vaan parempi, mitä hienommat on, kivahan niitä toistenkin pihoja on ihastella, kun ohi kävelee :)[/QUOTE]

Näinpä. Minä ihastelen mielelläni naapurin tulppaaniloistoa aina alkukesästä. Talvisin ollaan saatu nauttia naapurin kauniista tunnelmavaloista.

[QUOTE="kieppi";29906103]Mene auttamaan. Ehkä naapureilla on niin paljon tekemistä, että eivät ole jaksaneet ja ehtineet laittaa pihaansa.[/QUOTE]

Luulen että ottaisivat kettuiluksi kyllä.

Ymmärrän kyllä että talonlaajennukseen menee jonkun aikaa, ja ymmärrän senkin että remontin aikana nurkat voivat repsottaa. Mutta kyllä sitä välillä toivoisi että sitä työmaata hiukan voisi järjestellä siistimmäksi.

Luulen että ottaisivat kettuiluksi kyllä.

Ymmärrän kyllä että talonlaajennukseen menee jonkun aikaa, ja ymmärrän senkin että remontin aikana nurkat voivat repsottaa. Mutta kyllä sitä välillä toivoisi että sitä työmaata hiukan voisi järjestellä siistimmäksi.

Ihmisillä on eri prioriteetit. Ei kaikkia ärsytä samat asiat. Meillä on kanssa projektit levällään, tuossa naapurissa taas isäntä ja emäntä kitkevät pensasaidan alusetkin.

Yhteistyössä