Naapuri valitti koirani ulkona käyttämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jooooo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jooooo"

Vieras
Minulla alkoi kuukausi sitten kesäloma. Tykkään siksi nukkua myöhään. Käytän siis koiran iltaisin 23-01 välillä iltalenkillä, että saan nukkua aamulla pidempään ilman, että koira joutuu siitä kärsimään. Käytän koiraani siis aina kolme kertaa päivässä ja saa tarpeeksi liikuntaa, mutta kun olen lomalla niin aamulenkki on sitten 11-12 aikaan. Naapuri valittaa, kun ovestani kuuluu niin kova ääni yöllä että se häiritsee hänen uniaan ja sanoi, että koirankäytön voisi hoitaa aikaisemminkin, kun hiljaisuus on klo 10. Koira ei metelöi. Avaan oven ja laitan kiinni niin hiljaa kun voin. Pitääkö minun alkaa käyttää koira aikaisemmin ulkona, vai voinko huoletta toteuttaa rytmiäni kuten haluan? :0

Mielestäni voit ulkoiluttaa koiraasi itsellesi sopivan rytmin mukaan edellyttäen että koira osaa olla hiljaa. Eihän se kello 10 hiljaisuus sitä tarkoita että jokaisen täytyy sulkeutua asuntoonsa klo 10 jälkeen ;)

Ei naapurisi voi rajoittaa liikkumistasi. Kyllä ihan normaalit askareet kuuluu elämää . Ihmiset käy myös vuorotöissä. Normaalin elämän äänet kuuluu olla. Yöllä voi mennä ulos käydä wcssä,suihkussa ym

Jospa opettelet laittamaan sen oven vielä hiljaisemmin kiinni. Kannattaa katsella mikä siinä ovessa pitää ääntä, kaipaisiko saranat ehkä rasvausta tai lukkosysteemi. Tai ehkä postiluukku vaimennusta, ettei kolahda ovea sulkeassa. Jotkut vaan ei osaa laittaa ovea kiinni hiljaa, meillä on yksi sellainen naapuri. Hyppää jatkuvasti parvekkeella tupakalla, eikä osaa olla paukauttamatta sinne mennessä ja aina sisään tullessakin pitää jotain oikein paukuttamalla paukuttaa. Ulko-oveakaan ei osaa paukauttamatta sulkea. Kenestäkään muusta naapurista ei ole tuollaista häriötä kuin tuosta yhdestä.

Mikäli asia todellakin on niin että koira ei hauku ja hillu uloslähtiessä niin mikään ei estä sinua käyttämästä sitä silloin kuin sinulle sopii. Itse todennäköisesti käyttäisin koko loman koiraa kahden tunnin välein ulkona koko yön, oppisi naapuri pitämään turpansa vastaisuudessa kiinni turhasta.

Jospa opettelet laittamaan sen oven vielä hiljaisemmin kiinni. Kannattaa katsella mikä siinä ovessa pitää ääntä, kaipaisiko saranat ehkä rasvausta tai lukkosysteemi. Tai ehkä postiluukku vaimennusta, ettei kolahda ovea sulkeassa. Jotkut vaan ei osaa laittaa ovea kiinni hiljaa, meillä on yksi sellainen naapuri. Hyppää jatkuvasti parvekkeella tupakalla, eikä osaa olla paukauttamatta sinne mennessä ja aina sisään tullessakin pitää jotain oikein paukuttamalla paukuttaa. Ulko-oveakaan ei osaa paukauttamatta sulkea. Kenestäkään muusta naapurista ei ole tuollaista häriötä kuin tuosta yhdestä.

Mutsis piti ääntä ja rasvattiin ko sua teki.

saat liikkua kyllä. Naapurin on aika katella itelleen jotain sopivaa luolaa mihin muuttaa kun noin ahistaa :). Normaalia elämää ei saa rajoittaa ja ilmeisesti ei ole kyse viereisestä sellistä joten kukaan ei voi sanoa mihin aikaan sielä liikut. Minä käyn myös 11-12 pidemmällä lenkillä koska on viileää ja rauhallista.