Naapurin 3-vee poika yksin ulkona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
1-vee Tytön kanssa oltiin hiekkalaatikolla leikkimässä kunnes siihen tuli naapuri kerrostalosta poika. Ulkona oli +10c ja tuuli kovasti, poika paljasjaloin sandaaleissa, pitkähihanen ja housut vain päällä..ei myssyä ei mitään:O..minun tytöllä sisävaatteiden lisäksi välikausihaalari, myssy + hansikkaat ja tietty kengät.

Poika tuli meidän kanssa leikkimään ( mukava pikkupoika ) kysyin, eikö ole kylmä, johon vastasi kieltävästi. Jututtelin poikaa leikin lomassa. Isä kuulema kotona muttei tule ulos, äiti sairaalassa. Kotiin ei kuulema tahdo mennä. Ehdotin sitä, koska pojalla selvästi oli kylmä. Kysyin ikää ja vastasi kolme. Poika näytti 3-4 vuotiaalta. Mutta kuka vanhempi antaa sen ikäisen pojan olla noin vähissä vaatteissa yksin pihalla leikkimässä:snotty:?

Tli paha mieli pojan puolesta, en tiedä mikä kotona hällä tilanne mutta ei ainakaan kovin hyvältä vaikuta. Isi ei kuulema sisällä suostu leikkimään hänen kanssaa..voihan pikkulapsetkin jekuttaa, mutta tuskin tässä tilateessa. Todella pahoillaan oli kun jouduin lähtemään sisään tytön kanssa. En tohtinyt pyytää poikaa sisälle..kun en oikein tiedä voiko semmoista edes kysyä.

Ihmettelen vain joidenkin vanhempien toimintaa..

No siinä ei kyllä ole mitään outoa, ettei poika halua mennä kotiin hiekkikseltä. Kaikki lapset vastaavat niin. Oikeastaan huolestuttavinta tuossa on pojan vähäinen vaatetus. Mutta esim. mun kaverin ex-mies oli sellainen, että kuvitteli hyvinkin pienen lapsen osaavan itse katsoa vaatteet päälleen tai kykenevän ilmoittamaan, milloin on nälkä etc.
Kaikki eivät kai jaksa leikkiä lasten kanssa, vaikka se valitettavaa onkin. 3-vuotias on ehkä vähän liian pieni yksin pihalle, mutta sekin on tapauskohtaista.
Mutta ainakin isän tulisi katsoa pojalleen säähän sopiva vaatetus, se nyt olisi vähintä.

Tänne kirjoittaminen ei oikeastaan auta. Sinä olit siinä tilanteessa, ja olet siis ainoa, kuka nyt voi tuohon sanoa mitään. Muut voi vain arvailla....Jos sinusta oli asiassa huolta, niin mene kysäisemään pojan kotoa asista jollain lailla.

Minusta tuossa on huolestettavaa ehdottomasti se, että noin pieni on ulkona ilman aikuisen valvontaa. Vähäinen vaatetus kielii siitä, että hän on lähtenyt ulos niin, ettei aikuinen ole häntä sinne edes lähtettänyt. Mä olisin lähtenyt pojan kanssa hänen kotiinsa pyytämään lisää vaatteita päälle. Siinä olisi kätevästi nähnyt, mikä tilanne kotona oli: oliko lapsi lähtenyt pihalle isänsä huomaamatta vai missä mennään. Lapset tuon ikäisinä voivat tosiaan jutella omia juttujaan, jotka eivät välttämättä pidä paikkansa, mutta aikuisen tulisi niistä sit ottaa selvää. Toivottavasti pieni poika osasi mennä kotiin!

apua. siis mulla 10 ja 7v lapset ja niillä tod vielä ole mitään välikausi hommia päällä. niillä on normi esim. college vaatteet. college housut, sukat, kengät, t-paita ja college paita. ja mun kuopus hikoo noissa vaatteissa jo paljon. itse kuljen vielä t-paidassa ja capreissa.

[QUOTE="pompom";21925359]
Kaikki eivät kai jaksa leikkiä lasten kanssa, vaikka se valitettavaa onkin.
[/QUOTE]

Tai kaikista se ei tunnu luontevalta. Mun mielestä mun tehtävä ei ole leikkiminen. Lapset osaa leikkiä luonnostaan ja se on lapsen työtä. Mun työ on muut jutut.

[QUOTE="vvv";21925434]Isä varmaankin katsoo ikkunasta. Meillä yksinulkoilu alkoi 3v. ja katsoin ikkunasta. Joihinkinmlapsiin voi luottaa jo pienenä ja antaa ulkoilla yksin. :)[/QUOTE]

Mutta luotatko todella noin paljon myös kaikkiin ulkopuolisiin ihmisiin? Minä en.

Yhteistyössä