Naapurin kissa söi meidän kanin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Harmittaa lasten puolesta kun olivat pihalla näkemässä. Pupu oli irti tuossa ulkona meidän aidatulla takapihalla kun kissa hyppäsi aidan yli ja nappas kanin kiinni. Lapset huutaa hysteerisenä ja minä juoksen katsomaan. Kissa retuutti kania ja kun sain kissan hätistettyä, kani oli jo ihan märkä ja siitä valui verta. Kuoli pihalle ennenkuin ehdin hakemaan mitään lopetusvälinettä edes... Lapset ovat olleet aivan hysteerisiä ja illalla vielä kaamea parku päällä...

Voi ei :(

Meille muutti uusi naapuri, heillä oli kani ulkoaitauksessa. Ihmettelin hiukan kun aitauksessa ei ollut kattoa, ajattelin ketun tai vaikka pöllön nappaavan kanin. Mutta ei, kani katosi, ja sen jäänteet löytyivät meidän kellaristamme. Pupun tuomioksi koitui todennäköisesti meidän kissamme.

No en, kun siitä voi saada taudin ;) Omaa vikaahan tuo oli, kun jätin pupun siihen periaatteessa ilman valvontaa, ja hyvää tuuria on ollut kun on ollut tuossa ulkona niin että muu porukka on ollut sisällä, eikä mitään ole sattunut. Ihmeen röyhkeä kissa kun uskalsi tulla vaikka lapset kiljui ja leikkivät pihalla...

Niin meillä pupu on ollut muuten ihan häkissä sisällä, mutta kun ollaan oltu kotosalla niin on ollut vapaana tässä sisällä ja saanut kulkea ulos kun ovi ollut auki...

Törkeää! Naapuri on korvausvelvollinen, jos on laiminlyönyt kissansa valvonnan. Kissojakaan ei saa pitää vapaana toisin kuin monet luulee. Lapsiparat. Toivottavasti saavat nukuttua ensi yönä :hug:

Meet vaatimaan naapurilta korvauksia, vaikka se ei tuo teen lasten lemmikkiä takasin. Kissat on pidettävä omilla tonteilla tai kiinni. Mä itse heittelin kivillä tänään jotain kattia tossa meen pihalla kun se on tänne tuntunu muuttaneen ja ei oo naapurin kissa. Pelkään, et se tunkee vaunuihin joku kerta, vaikka mulla on aina toi hyönteissuoja päällä.

Otan osaa menetykseen!

Kun olin lapsi, meillä kotona kissat ja kanit elivät sulassa sovussa keskenään, ei kissoilla ollut mitään mielenkiintoa yrittää napata kaneja, no, ne oli kyllä aika isoja maatiaiskaneja, kissan kokoisia.

En kuitenkaan uskaltaisi pihalla pitää kania ilman suojaa, koska tosiaan myös petolinnut voivat niiden kimppuun käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Meet vaatimaan naapurilta korvauksia, vaikka se ei tuo teen lasten lemmikkiä takasin. Kissat on pidettävä omilla tonteilla tai kiinni. Mä itse heittelin kivillä tänään jotain kattia tossa meen pihalla kun se on tänne tuntunu muuttaneen ja ei oo naapurin kissa. Pelkään, et se tunkee vaunuihin joku kerta, vaikka mulla on aina toi hyönteissuoja päällä.

Muuten, se hyönteissuoja suojaa tosiaan vain hyönteisiä vastaan, ei rottia, kissoja tai lintuja! Lastentarvikeliikkeistä saa ostettua ihan vankkatekoisia vaununsuojia, jotka pitää kutsumattomat vieraat loitolla.

Naapurille kyllä ilmoitin mitä kävi. En halua mitää korvauksia lähteä hakemaan kun pidän tuota vähän omanakin huolimattomuutena, yhtähyvinhän sen olisi voinu viedä joku haukka tai minkki tms... (Tosin ei varmaan lasten hilluessa pihalla)
Mutta kyllä on kurja olo tästä asiasta, oikein pala kurkussa. Usamman vuoden jo tässä meillä pupu ollut ja oikein on mieluinen ja rakas ja kesykin vielä... Hirvittää miten nuo tytöt asian ottaa, kun näkivät sen aitiopaikalta... Ikää on tytöillä 11 ja 8 v

Kamala juttu :( Voin vaan aavistella, miltä susta tuntuu. Itselläni sydän pamppaili eilen, kun tien päällä orava meinasi jäädä meitä vastaan tulevan auton alle. Molemmat tenavani tarkkailivat tilannetta auton ikkunasta. Se olisi varmaan syöpynyt ikuisiksi ajoiksi mieleen, kuten teillä nyt tuo :(

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Naapurille kyllä ilmoitin mitä kävi. En halua mitää korvauksia lähteä hakemaan kun pidän tuota vähän omanakin huolimattomuutena, yhtähyvinhän sen olisi voinu viedä joku haukka tai minkki tms... (Tosin ei varmaan lasten hilluessa pihalla)
Mutta kyllä on kurja olo tästä asiasta, oikein pala kurkussa. Usamman vuoden jo tässä meillä pupu ollut ja oikein on mieluinen ja rakas ja kesykin vielä... Hirvittää miten nuo tytöt asian ottaa, kun näkivät sen aitiopaikalta... Ikää on tytöillä 11 ja 8 v

Ehdottomasti korvausta vaatimaan! Jo siitäkin syystä, että kun lapset näkivät tapauksen.

Kivität kissaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Muuten, se hyönteissuoja suojaa tosiaan vain hyönteisiä vastaan, ei rottia, kissoja tai lintuja! Lastentarvikeliikkeistä saa ostettua ihan vankkatekoisia vaununsuojia, jotka pitää kutsumattomat vieraat loitolla.

Juu, tiedän. Mulla on myös toi hälläri aina likan mukana ulkona ja yleensä kuulen jo sen, kun joku avaa meen portin salvan, joka on noin 30 metriä vaunuista (jos oon itse siisällä).
Tarvii vissiin hankkia se uus koira ja opettaa sekin ajamaan kissat pois tontilta.

Alkuperäinen kirjoittaja rääkkäystä?:

Kivität kissaa?

Kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Ehdottomasti korvausta vaatimaan! Jo siitäkin syystä, että kun lapset näkivät tapauksen.

Me ollaan naapurien kanssa hyvin sujut ja otti asian ihan tyynesti ja oli valmis korvaamaan jotain kanista. Mutta eihän sillä mitään rahallista arvoa ollut, vanha lyllerö ilmaiseksi saatu... Kun siis ei mitään eripuraa ole naapurin kanssa ja oli oikein myötämielinen asian suhteen niin en näe mitään syytä miksi korvausta pitäisi vaatia, ja mitä se auttaisi...
Sitä oon miettiny monesti kyllä kun kissat paskoo hiekkalaatikoihin ja kusee noihin keinuihin, että onko se oikeasti laissa säädetty että kissa ei saa olla irti pihan ulkopuolella?

onneksi 5 koiraa pitää huolen ettei tässä pihassa kissoja näy. seisoja vihaa kissoja on pari päästäny hegestään :( esikoisen vaunuista löyty villiintyny kissa, sai armeliian lopetuksen. = kissa oli erittäin laita, arpinen, vihanen. todenäkösesti kesämökkiläisen unohtama kissa :( kissat kiinni siinä missä koiratki. hae korvauksia, etes puolet uuen kanin hinnasta.

Kivität kissaa?

Kyllä.

Pisti vaan silmään toi. En ole itse tottunut heittelemään eläimiä kivillä. Täytyisi olla joku pehmeämpi konsti ajaa kissa pois.

Kivität kissaa?

Kyllä.

Tottakai emon pitää poikasiaan puolustaa.
Meidän pihalla kuljeksii myös kissoja ja jos satun näkemään, sihahdan oikein vihaisesti ja se riittää. Kai osaan olla sen verran vakuuttava vihainen 'kissa' :xmas: