Naapurin kissa söi meidän kanin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rääkkäystä?:
Pisti vaan silmään toi. En ole itse tottunut heittelemään eläimiä kivillä. Täytyisi olla joku pehmeämpi konsti ajaa kissa pois.

Mä paiskelin Crocseilla naapurin katteja, tai viskasin saavillisen vettä päälle. Pehmeämpää kuin kivet :D
Osuin tosin hävettävän harvoin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pisti vaan silmään toi. En ole itse tottunut heittelemään eläimiä kivillä. Täytyisi olla joku pehmeämpi konsti ajaa kissa pois.

Mä paiskelin Crocseilla naapurin katteja, tai viskasin saavillisen vettä päälle. Pehmeämpää kuin kivet :D
Osuin tosin hävettävän harvoin :snotty:

Juu, niin minäkin naapurin katteja ajan pois kävyillä tai kirosanoilla, mut toi on joku uus tuttavuus ja tuuppaa ittensä turhan tuttavallisesti meille.
Meillä oli luomu-kissankarkotin, mutta ei oo enää. On vissiin pakko ottaa uus.

Tiedän, että kissa voi olla vaarallinen vauvalle. Menee nukkuun vauvan päälle ja on tukehtumisvaara jne.
Tuntui vaan tuo kivittäminen kamalalta idealta. Voi kissaparka tulla kamalan säikyksi. Jotkut ihmiset (siis kissan läheiset ihmiset) paijaa kissaa ja sitten taas jotkut ihmiset heittelee kissaa kivillä.

Tiedän, että kissa voi olla vaarallinen vauvalle. Menee nukkuun vauvan päälle ja on tukehtumisvaara jne.
Tuntui vaan tuo kivittäminen kamalalta idealta. Voi kissaparka tulla kamalan säikyksi. Jotkut ihmiset (siis kissan läheiset ihmiset) paijaa kissaa ja sitten taas jotkut ihmiset heittelee kissaa kivillä.

No se on sen omistajan vika, mitä päästää kissan vapaaksi asutusalueelle. :kieh:

No emmää ny siihen osu. moon puolsokeeki. Ja jos mä ny nakkaan kourallisen soraa sitä päin ilmaan, ni ei sitä edes satu jos ne kivet osuu. Kun edes perkele pelästyis, mut ei kun ei.

Kissahan majailee vain siellä missä viihtyy. Eli jos jaksaa tehdä kissan olon pihassaan epämukavaksi, se viimein alkaa karttaan pihaa. Kyllä minä ainakin säikyttelen kissoja pihalta haravalla ja sihisemällä. Naapuritalon kissanainen vielä sanoi että hänen kissojaan saa kyllä hätyyttää, eli eivät varmasti ole arkaantuneet sen takia kuin minua kohtaan

Voi kissaparka tulla kamalan säikyksi. Jotkut ihmiset (siis kissan läheiset ihmiset) paijaa kissaa ja sitten taas jotkut ihmiset heittelee kissaa kivillä.

Toiveajattelua...ihan yhtä röyhkeänrohkeita meidän naapurin katit ainakin oli.
Ja omistajan mokahan se on, kun päästää kissansa naapuripihaan paskomaan & kuseksimaan. Paijatkoon niitä kotosalla, niin siltäkin ongelmalta oltaisiin vältytty.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:

No se on sen omistajan vika, mitä päästää kissan vapaaksi asutusalueelle. :kieh:

Juu vika on kissan omistajassa ..eikä siis kissassa.

Harvemmin vaan ne kissan omistajat kiipeää vauvanvaunuihin tai kusee/paskoo toisten patioille, eli kissa on ajettava pois, ei omistajaa.

Uskon, että eipä se kissa sitä tiedä välttämättä, mikä on oikein ja mikä on väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja yksipuolinen ystävyys:
Uskon, että eipä se kissa sitä tiedä välttämättä, mikä on oikein ja mikä on väärin.

Se oppii kyllä välttämään paikkaa, mistä se ajetaan (peloitellaan) pois.
Ainakin jotkut kissat, naapurin Nappi ja Nuppi eivät oppineet, mutta toisen naapurin kisu piti häätää pihasta pois vain pari kolme kertaa.

Siksi ei auta, jos antaa kissan vaan olla, ja kihisee kiukuissaan sille omistajalle (joka ei kuitenkaan lukitse kissaa sisälle jatkossa).

Alkuperäinen kirjoittaja yksipuolinen ystävyys:

Harvemmin vaan ne kissan omistajat kiipeää vauvanvaunuihin tai kusee/paskoo toisten patioille, eli kissa on ajettava pois, ei omistajaa.

Tulin toisesta ketjusta. Siksi tuli hassu nikki.

Mä olen kissaihminen: mulla on kaksi kissaa, jotka ulkoilevat vain valjaissa tai omassa tarhassaan. Mutta vaikka kuinka olen kissaihminen, hätyytän kyllä tontilta pois kaikki muut kissat. Kun näen kissan takapihalla, syöksähdän takaovesta ulos, ärjäisen ja viskaan kengällä tai muulla vastaavalla. Naapurit pitää mua takuulla just niin kahjona kuin oonkin :laugh:

Etenkin yhtä naapurin kissaa hätyyttelen oikein urakalla. Se raukka oli aika hämillään silloin, kun vuosien ärjymisen jälkeen kävin yhden kerran pelastamassa sen puusta :saint:

Voi ei, tosi ikävä tapaus ja kamala kokemus lapsille. Kissat eivät saa muuten olla vapaana.

Itselläni kävi lapsena samantyylinen tapaus, mun kani oli ulkona isossa häkissä, joka oli tehty kanaverkosta. Koulusta tullessani pyörällä mulla oli tapana soittaa pyörän kelloa ja kanini hyvppäsi aina kopin katolle, siis häkissä oli sisällä erikseen nukkumakoppi. Eräänä päivänä niin ei käytynytkään, kun menin häkille ol verkkoon revitty reiät ja aukossa oli kanin karvaa, kania ei missään. Naapurin irtorakki, karhukoira oli ollut kuulemma kytiksellä meidän aidan vierellä, toinen naapuri oli nähnyt, se rakki oli siis vienyt kanin häkistä :(

Oli tyhmää pitää kania vapaana pihalla, oli vain ajan kysymys koska kissa/koira/petolintu/kettu nappaa kanin mukaansa. Luulisi aikuisen ihmisen sen verran tajuavan. Joten ihan oma vikasi, harmi että kanisi joutui tyhmyydestäsi kärsimään. Lapsiesi trauma johtuu sinusta, turha naapuria syytellä.

Kissat tulisi pitää kiinni samoin kuin koirat, mutta valitettavasti suurin osa ihmisistä ei tästä tiedä. Se ei kuitenkaan oikeuta ketään kivittämään vapaana kulkevia eläimiä, eivät ne tiedä pihojen rajoja.

Puuttukaa hyvät ihmiset eläinrääkkäyksiin ajoissa, jos ette kehtaa sanoa ihmiselle itselleen niin soittakaa eläinsuojeluviranomaiselle tai kunnan eläinlääkärille. He ovat velvollisia puuttumaan asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi vee!
Mä vihaan sitä, et ihmiset ei voi pitää niitä kissojaan kiinni! *huutaa*
eikä meil oo edes kaneja syötäväksi, mut...

Yhtä lailla sen kanin olisi voinut napata joku irrallaan juokseva koira. Meidän pihalla käy kääntymässä tämän tästä koiria, jotka kömpivät aidan alta pihallemme läheiseltä ulkoiluradalta (ihmisten, ei koirien).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai edes pistit kissan pataan?
Kanihan se tässä kuoli, ja siitä sais parempia ruokiakin kuin kissasta. Kuka nyt kissaa syö!

Yksi hyvä on ruskistaa ensin valurautapadassa voi-öljyseosta, sipulia ja valkosipulia, sitten laittaa nyljetyn kanin palaset mukaan ruskistumaan, kaataa kasvislientä päälle niin että peittyy, plus mukaan valko- ja ruskeita papuja, ja kokonaisia kevätsipuleita. Sitten pata uuniin hautumaan. Nam!

Levittele appelsiinin kuoria tontin rajalle tai alueille, jossa ei toivottavat otukset liikkuu. Tehoaa yllättävän hyvin, joskaan ei täysin.

Onpa ollut kissallakin tuuria, kun on saanut pupun kiinni!
Meillä Kissa sai samaa yrittäessään pupulta niin kovaa turpaansa, että on siitä lähtien pelännyt kuollakseen pupuja.
Nykyiset kissat taas eivät yksinkertaisesti reagoi mummolan pupuun millään lailla, vaikka hiiret ja linnut kyllä kohtaavat tiensä pään törmätessään meidän kaksikkoon.

Varmasti kauhea kokemus tytöillesi :( Toivottavasti otipuvat kokemuksesta!