Naapurin koira hyökkäsi meidän koiran kimppuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Toissapäivänä olin lähdössä koiran kanssa lenkille, koira kulki ihan mun vierellä. Katsoin että naapurissa vieraisilla oleva pieni tyttö, arviolta n.9v oli naapurin postilaatikkoa avaamassa ja postia tarkastamassa. Yhtäkkiä kuului kauhea räksytys ja naapurin koira oli meidän koiran kimpussa, fleksi vain kolisi perässä. Oli siis ollut tuon tytön kanssa tuo koira, en yhtään sitä ollut kyllä huomannut, tyttö ei saanut sitä pidettyä kun päätti hyökätä.

Siinä sitten yritän saada koiria toisistaan erilleen, flexin naru kiertyi mun nilkan ympärille tosi kipeästi ja meinasin kaatua. Koitin tytölle sanoa että hae aikuinen, seisoi vaan siinä, koitin sanoa että ottaa sen flexin kiinni että saisi vetää sen toisen pois, ei taaskaan tehnyt mitään. Mulla oli nilkan ympärillä pariin kertaan se flexin naru, en pystynyt enää kunnolla edes liikkumaan, sitten näin että naapurin rouva on tulossa, ihan hissunkissun kävelee tulemaan, pikkasen jouduin huutamaan että voisitko pitää kiirettä, en kykene kohta enää pitämään koiria erillään, olin siis saanut ne käsivarren mitan päähän toisistaan siinä vaiheessa..

Meidän koiralla on nyt sitten kyljessä pieni haava, on siis ihan iho rikki eli onnistui tuo naapurin koira puremaan, mulla taas jalassa inhottavan kipeä jälki siitä narusta, ihan kuin olisi poltettu.

Eläinlääkärillä en koiraa käyttänyt, puhdistin vain haavan kun olin ensin leikannut karvat pois siitä kohtaa. Mietin nyt vain sitä että taitaa olla parempi käydä sanomassa että haava on olemassa jos jotain tulee ja pitää mennä eläinlääkäriin, laskun vien kyllä heille.

Kävi sitten ilmi että tuo tyttö ei puhu suomea, ei siis ollut edes ymmärtänyt kun pyysin hakemaan apua... :/

jep menet naapurille sanomaan ettet siinä rytäkässä huomannut koiralle tulleen haava, joka nyt ehkä täytyy viedä eläinlääkärille tarkastettavaksi.

Mulle on käynyt vähän samalla tavalla, meistä ei kumpikaan onneksi loukkaantunut. Mutta iso susikoira tuli suoraan juosten meitä kohti, mun oma koira on sellanen termospullonkokonen ja kakki melkeen alleen (arka tapaus). Oma koira alko räksyttää pelosta ja mä sitten yritin pitää naapurin sussarin ja omaani erillään niiden remmeistä... itsekin olen pieni naisihminen.

Joku pariskunta käveli 2 metrin päästä ohi, töllötti ja naureskeli vaan kävellessään ohi. No sussarin omistaja löntysti paikalle kaikessa rauhassa, pelästyin niin osannut edes huutaa että jumalauta vauhtia kinttuihin. Ihmiset on niin ajattelemattomia... kun eihän se meidän koira nyt mitään pahaa tarkota.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr Nobody:
Jos jonkun räkyttävä lamppuharja juoksee meitin koiraa päin, niin päästämpä omankin irti. Siinähän sitten keräilee karvapalloja pihalta

miten tämä liittyi alotukseen?
Siten, että koirat pitäisi pystyy pitää kiinni ja jos ei pidä, niin seuraukset voi olla isot

Jos jonkun räkyttävä lamppuharja juoksee meitin koiraa päin, niin päästämpä omankin irti. Siinähän sitten keräilee karvapalloja pihalta

Koitat sit matkia Majuria. Älä viitti, ei kaivata toista ja sä et ole edes lähellekään yhtä hyvä kuin alkuperäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miten tämä liittyi alotukseen?
Siten, että koirat pitäisi pystyy pitää kiinni ja jos ei pidä, niin seuraukset voi olla isot

Niinmpä! Ne isot tässä on vapaana juossut!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Koitat sit matkia Majuria. Älä viitti, ei kaivata toista ja sä et ole edes lähellekään yhtä hyvä kuin alkuperäinen.

En edes tiedä mitä majurit kirjoittelee. Ja mikä tossa kirjoitusessakin oli ongelma? Tottahan se on joka sana. Koirat pitäisi pystyä pitää kytkettyinä. Onko se toisen vika, jos ne pistetään paloiksi sitten? Ja mitä alat nyt aukoo päätäs? Vippaako jostain?

Se koiran emäntä selitti että olivat kyllä tälle tytölle sanoneet että ei ole hyvä yksin viedä koiraa jos tulee jotain tälläistä, eli mulle jäi sellainen olo että tietävät koiransa voivan tehdä jotain tälläistä...Tyttö oli kuitenkin halunnut mennä yksin koiran kanssa postia hakemaan...

En tiedä, nuo eivät ole rajanaapureita, heidän talonsa kyllä näkyy meidän pihaan, jotenkin jäi kyllä paha maku suuhun...

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

En edes tiedä mitä majurit kirjoittelee. Ja mikä tossa kirjoitusessakin oli ongelma? Tottahan se on joka sana. Koirat pitäisi pystyä pitää kytkettyinä. Onko se toisen vika, jos ne pistetään paloiksi sitten? Ja mitä alat nyt aukoo päätäs? Vippaako jostain?

niin se naapurin koira tässä oli vapaana juossut ap:n koiran kimppuun räkättään ja ap:n koira oli loukkaantunut.....

Joo meidän koira oli kiinni tietysti ja niin oli tuo naapurinkin koira, se tyttö ei vaan saanu sitä pideltyä kun päätti hyökätä...En kai olisi saanut itselleni vammoja jos molemmat ois ollut vapaana, silloin eivät ehkä olis kiertäneet mun ympärillä ihan samalla tavoin.

Meillä on kahden (!!!) eri naapurin koirat pääseet karkuun ja hyökänneet meidän fleksissä olleen koiran kimppuun. Molemmilla kerroilla naapurit tarjoutuvat maksamaan kulut, jos koiraa olisi tarvinnut käyttää eläinlääkärissä. Vammat olivat onneksi kuitenkin niin pienet, ettei onneksi tarvinnut. Mutta kyllä minä myös ottaisin naapuriin yhteyttä ja kertoisin miten on käynyt.

Juu, ilman muuta käyt naapureillesi kertomassa tapahtuneesta ja vaikka näytätkin koiran sekä itsesi saamaa vammaa, jos jotain tulee...toivottavasti ei tule, mutta olisivat sitten asiasta tietoisia. Noi on kyllä äärimmäisen kurjia tilanteita; mulle itelleni kävi oman koirani kanssa noin, tosin mä jouduin hyppimään koirani kanssa eläinlääkärillä parin operaation verran :( mutta toinen osapuoli ymmärsi onneksi heti korvausvelvollisuutensa.

Joku aika sitten kun kävelytin koiraani yhden kerrostalon läpi jossa istuin pihalla nainen, sen koira oli kevyesti laitettu tuolin jalkaan kiinni ja siitä se sitten irti pääsikin juoksi, ja hyppäs meidän pikkukoiran päälle ja yritti purra mun koiraa niskaan, eihän tollanen pieni voi tehdä mitään kun iso hullu piski käy kimppuun aivan yllättäen, en edes mä ehtinyt reakoimaan. Ja vie lisäks sen omistaja tuli vaan tyynenä kävellen (ei käskyttänyt tai mitään) hakemaan koiraansa eikä edes pyytänyt anteeksi !!! . Helvetin juoppo ei ollut edes vielä ehtinyt ottaa kun yhden.

Huoh, tässä taas todistetaan, että 98% koiran omistajista on idiootteja. En oikeasti edes ymmärrä, miten koirien pitoa ei kielletä kaupungeissa. Maalla koiran pito on ihan ok, mutta kaupungissa, missä koirat viettävät suurimman osan päivää yksin kotona, ja pääsevät sitten pienelle lenkille pari kertaa päivässä, niin koiran omistaminen on kyllä silkkaa eläinrääkkäystä. Ja mistä johtuu, että niin harva koiran omistaja osaa opettaa koiralleen edes alkeellisimmat temput, kuten hiljaa olemisen, vieressä kävelemisen ja paikalla olemisen? Eli jos joku ei vielä tajunnut, en ymmärrä, miksi kaiken maailman idiooteille edes annetaan mahdollisuus pitää koiraa.
Aloittajalle sanoisin, että itse ainakin tekisin ilmoituksen tuosta koirasta ja vaatisin sen lopettamista.

Huoh, tässä taas todistetaan, että 98% koiran omistajista on idiootteja. En oikeasti edes ymmärrä, miten koirien pitoa ei kielletä kaupungeissa. Maalla koiran pito on ihan ok, mutta kaupungissa, missä koirat viettävät suurimman osan päivää yksin kotona, ja pääsevät sitten pienelle lenkille pari kertaa päivässä, niin koiran omistaminen on kyllä silkkaa eläinrääkkäystä. Ja mistä johtuu, että niin harva koiran omistaja osaa opettaa koiralleen edes alkeellisimmat temput, kuten hiljaa olemisen, vieressä kävelemisen ja paikalla olemisen? Eli jos joku ei vielä tajunnut, en ymmärrä, miksi kaiken maailman idiooteille edes annetaan mahdollisuus pitää koiraa.
Aloittajalle sanoisin, että itse ainakin tekisin ilmoituksen tuosta koirasta ja vaatisin sen lopettamista.

Oho! No vaadi nyt koiraa lopetettavaks sen takia, että tyhmä omistaja on antanu koiran lapselle talutettavaks, vaikka ei oo mitenkään ollu varma, että lapsi sen kanssa pärjää! :D Koira saa taas kärsiä ihmisten tyhmyydestä, vai?! Ja kyllä niitä hyviä ja huonoja koiranomistajia löytyy sekä maalta että kaupungista, sekä pienien että isojen koirien omistajista!! Heh, ja nuo "temput" jotka toki pitäis kaikkien koirien osata, kuuluu perustottelevaisuuteen, on itseasiassa aika vaikeita opettaa, jos ei ole luonut kunnollista suhdetta koiraansa ;)

Yhteistyössä