Naapurin koirasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Tiedän että nyt tulee p*skaa niskaan ja olen kamala kyttääjä, mutta eipä voi mitään. Syitä voi olla miljoonia, mutta mietityttää.

Olen miettinyt tuota naapurin koiraa, alle vuoden ikästä, kun minusta tuntuu että se on viikot yksin kotona.
Sen tiedän, että asunnossa asuva mies on nyt armeijan leivissä, naista en ole nähny tosi pitkiin aikoihin.

Enhän toki voi tietää, jos nainen vaikka tekee sellasta työtä, että vaikka nukkuu päivät, ja siksi ei näy.
Mutta se mikä minua mietityttää, on se että koira haukkuu siellä joka vuorokauden aikaan. Luulis, että jos siellä joku on, niin kieltäisi koiraa haukkumasta tuntejakin putkeen.
Eilenkin räykytti taas vielä 23 aikaan, niin että hermo oli mennä.
Ja se miksi epäilen, että on yksinään, on se että siellä käy melkein aina eri ihminen "ulkoiluttamassa" koiraa.
Oven eteen karauttaa auto, tyyppi hakee koira, käyttää sitä tien vieressä kusella, vie sisälle ja lähtee.
Ja tätä ei tapahdu kuin kerran, korkeintaan kaksi päivässä.

inhoan ite kyttämistä yli kaiken, ja nyt olen syyllistynyt siihen itekkin.
Käy vaan sääliksi koiraa, jos asia oikeasti on näin.
Ja se miksi olen pystynyt seuraamaan juttua, on siinä että olen ite nyt saikulla ollu parisen viikkoa

Minusta on ihan oikein, että olet asiasta huolissasi. Minäkin olisin.
Jos haukunta on häiritsevää, ilmoita isännöitsijälle. Eläintensuojeluilmoitus voisi olla jo aiheellista, jos meno tosiaan on kuvailemasi kaltaista eli koiran hoitoa ja liikuntaa laiminlyödään.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Jos haukunta on häiritsevää, ilmoita isännöitsijälle. Eläintensuojeluilmoitus voisi olla jo aiheellista, jos meno tosiaan on kuvailemasi kaltaista eli koiran hoitoa ja liikuntaa laiminlyödään.

Peesaan...otapa yhteyttä eläinsuojelijaan, vai mikä se nyt on... Ja olis varmaan aihetta soittaa myös isännöitsijälle, että koira haukkuu tauotta. Tosin tehokkaampaa olis varmaan eläinsuojeluilmoitus niin näkisivät samalla koiran tilanteen siellä kotona.

Mä soittasin kans eläinsuojeluun ja tekisin ilmotuksen, jos koira ei pääseulos ku kaks kertaa päivässä ja vaan kuselle ni rääkkäystähän se on. Kukahan sitä ruokkii ja antaa vettä :$

Samaa mieltä, laita ehdottomasti asia eteenpäin, ethän halua ottaa omalle tunnollesi koiran laiminlyöntiä? Sinun ei tarvitse kuin soittaa (halutessasi anonyymina) eläinsuojeluviranomaiselle tms. ja kertoa sama kuin tännekin.

Ilman muuta ilmoitusta!!! |O

Kaikki kuspäät niitä elukoita haalii, semmoiset eniten, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään tai lapsistaan. Sitten kootaan kämppä täyteen eläimiä ja kuvitellaan, ett kyl ne siinä sivussa menee... |O

Eläinsuojeluvalvoja on velvollinen tarkastamaan paikan, vaikka hälytys olisikin turha. Parempi turha hälyytys, kuin asiasta vaikeneminen tyyliin "Ei kuulu mulle".

Kiva ap, kun välität :) .

Samaa mieltä, ilmoita eläinsuojeluun tai poliisille. Hyvä jos käyvät kattomassa tilanteen, niin saat mielenrauhan siitä ettei kukaan ainakaan rääkkää koiraa..aika karua touhua, ihmiset on joskus niin ajattelemattomia!!Mä oisin samassa tilanteessa varmaan jo sen naapurin jätkän kurkussa kiinni..argh!! :kieh:

Löysin muuten sen naisen tuolta galleriasta, ajattelin että tohtisko laittaa hälle sitä kautta viestiä kun en ole livenä nähnyt että olisin päässyt kysymään.
Vai soitanko vaan ratsuväen paikalle?

Koiranomistajana oma kantani on, että tee ilmoitus eläinsuojeluvalvojalle. Se on hienoa että ulkopuoliset kiinnittää tuommoisiin asioihin huomiota. Koira kun ei voi itse apua pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Löysin muuten sen naisen tuolta galleriasta, ajattelin että tohtisko laittaa hälle sitä kautta viestiä kun en ole livenä nähnyt että olisin päässyt kysymään.

Tee ennemmin ilmoitus viranomaisille kuin otat yhteyttä tähän naiseen. Siis jos et häntä tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Koiranomistajana oma kantani on, että tee ilmoitus eläinsuojeluvalvojalle. Se on hienoa että ulkopuoliset kiinnittää tuommoisiin asioihin huomiota. Koira kun ei voi itse apua pyytää.

Juuri tätä mieltä on myös tämä koiranomistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Tee ennemmin ilmoitus viranomaisille kuin otat yhteyttä tähän naiseen. Siis jos et häntä tunne.

en tunne.
Voinhan soittaa eläinsuojeluneuvojalle ja kysyä neuvoa hältä:)

Tee nyt ihmeessä isännöitsijälle valitus tuosta haukkumisesta ja soita lisäksi eläinvalvojalle.Tai suoraan poliiseille ja sanot et koira haukkuu jatkuvasti ovat myös velvollisia selvittämään asiaa.

Suoraan ilmoitus vaan viranomaisille. Jos olisikin aiheeton käöynti, tulipahan tarkastettua ja sillä pihvi, jos alat gallerian kautta vaklaamaan, saat paskat niskaan eikä koira tule pääsemäänkään ulos, saati mitään muutakaan. Näihin asioihin on mielestäni tartuttava kunnolla, ei se tee ihmisestä paska,a kjos on huolissaan.

joo, kyllä minä soitan.
Ei sitä minun mielestä ole tänään käytetty ulkona ollenkaan.Olen ollu koko päivän kotona, ja tästä varmasti kyllä huomaa, jos pihassa kuljetaan (oiken naapurikyttääjän unelma paikka :) )

Kävin äsken tupakalla, ja ihan kuulkaa asiasta tehen katoin keittiön ikkunasta, kun se on tuossa meijän kulkureitin varrella, niin siellä se koira oli,oletettavasti yksin

Soitin eläinsuojeluun.
Sieltä kehotettiin kirjoittamaan kirje miehelle, jossa kerron huomaamistani epäkohdita ja siitä että koira haukkuu.loppuun pitäisi lisätä maininta siitä, että olen ollut yhteydessä eläinsuojeluun.

Sen pitäisi kuulemma säikäyttää.Jos ei parin päivän aikana tapahdu muutosta, niin sitten tehdä ilmoitus.
Sanoivat vielä, että periaatteessa tuossa ei ole mitään laitonta, mutta ei se ole hyväksyttävääkään.

Kirjoitat siihen että asunnosta kuuluu koiran haukkumista yms asioista mitä olet huomannut ja jotain että toivottavasti asiat muuttuu tms kun eläinsuojeluunkin on otettu yhteyttä.

Kirjeen laatiminen on hieman hankala juttu. Voi olla, että naapuri ottaa herneen nenään.
Kerro vain siinä huolestasi siitä, että koira on niin paljon yksin ja pääsee harvoin ulos ja haluat vaan varmistaa, että koiralla on kaikki hyvin. Jos olet oikein jalomielinen, voithan tarjoutua lenkittämään koiraa...

Laita isännöitsijä tekemään se kirje, kun et kerran tunne naapureita. Ties minkä riesan niistä saat -harkintakyvyb puutetta ja julmuutta todistaa ainakin tuo koiran kohtelu, eli ei ole takeita etteikö sinuunkin kohdistuisi epäasiallista käytöstä.

Isännöitsijä ei saa kertoa kuka ilmoituksen teki.

Kun muutin opiskelemaan, otin 2 koiraamme mukaani. Toinen haukkui kerrostalon äänille (päivällä, kun oli koulussa) -kahden päivän jälkeen oli jo isännöistijän kirje odottamassa. Toinen koira palasi lopulta vanhempieni luo. En tiedä kuka ilmoituksen teki, eikä sen väliäkään.

Yhteistyössä