Naapurin lapsen oudot vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapuri77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä äiti 40v vetää sadehousut (ovat muuten kanssa sitähenkselimallia =) ) päällensä, jos sadekelillä pihalla puuhastelee. Mahtaa meilläkin naapurit ihmetellä ja nauraa?! Asuun kun kuuluu myös takki ja sydvesti...

Mulla myös on sadetakki- ja housut kurakeleillä, varsinkin pihalla, mutta kyllä mä tässä kylällä ihan yleisestikin niitä käytän (autoillessa en). Myös meidän pojilla 10v ja 11v on kurahousut, mutta nyt on enään harvemmin käyttäneet. Lähinnä kalastaessa ne on päällä ja joskus pihalla, kun olen itse ne antamassa. Sitä vain ihmettelen, et kuinka pieni se ap:n naapuri on, kun eikös ne henkselihousujen koot lopu 120cm?

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
oksettaa tuollaiset kuten ap. ihmiskunnan pohjasakkaa, lammaslauman perässä kulkevia juoruavia akkoja. Hyi olkoon!
Oletko miettinyt, miksi lapsista tulee suomessa aiemmin isoja kuin missän muussa maassa? Sinun kaltaistesi oksettavan saasteen ansiosta.

Tulipa tähän nyt kiukkuisiakin kommentteja! Eikös tällä palstalla juuri saa ihmetellä näitä arjen pikkuasioitakin vähemmän vakavassa hengessä? Ei minulla mitään kurahousuja vastaan ole, hyvähän se on, että lapset niitä kurakelillä käyttää. Ja ei ole mitenkään tarkoitus "juoruta" naapurista. Yleisesti tarkoitin kysyä vain sitä, että onko se ihan tavanomaista, jos iso koululainen joutuu jatkuvasti ikään kuin "varmuuden vuoksi" käyttämään kurahousuja jos on vähänkin märkää. No, jokaisella perheellä on tietenkin omat käytäntönsä ja kunnioitan tietenkin niitä. Kai asioista kuitenkin voi kysellä ja keskustella?

Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri77:
oksettaa tuollaiset kuten ap. ihmiskunnan pohjasakkaa, lammaslauman perässä kulkevia juoruavia akkoja. Hyi olkoon!
Oletko miettinyt, miksi lapsista tulee suomessa aiemmin isoja kuin missän muussa maassa? Sinun kaltaistesi oksettavan saasteen ansiosta.

Tulipa tähän nyt kiukkuisiakin kommentteja! Eikös tällä palstalla juuri saa ihmetellä näitä arjen pikkuasioitakin vähemmän vakavassa hengessä? Ei minulla mitään kurahousuja vastaan ole, hyvähän se on, että lapset niitä kurakelillä käyttää. Ja ei ole mitenkään tarkoitus "juoruta" naapurista. Yleisesti tarkoitin kysyä vain sitä, että onko se ihan tavanomaista, jos iso koululainen joutuu jatkuvasti ikään kuin "varmuuden vuoksi" käyttämään kurahousuja jos on vähänkin märkää. No, jokaisella perheellä on tietenkin omat käytäntönsä ja kunnioitan tietenkin niitä. Kai asioista kuitenkin voi kysellä ja keskustella?

Se, että joku tekee jotain, mitä harva muu lapsi tekee, ei tee siitä yhtään sen huonompaa. Ehkä hänen äitinsä on fiksumpi kuin muut.

Miksi et ihmettele muiden pukeutumisttyyliä, vauvat kulkevat aikusiten vaatteissa ja värisävyissä. Vauvoilla ja taaperoille ostellaan tonnien edestä vaatteita. Se on hullua jos mikä.

Se, että aikuinenkin alkaa ihmetellä juuri sitä asiaa, mikä on erilaista, on sitä kiusaamista ja juuri kaltaisesi ihmiset sitä aiheuttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Kyllä meillä äiti 40v vetää sadehousut (ovat muuten kanssa sitähenkselimallia =) ) päällensä, jos sadekelillä pihalla puuhastelee. Mahtaa meilläkin naapurit ihmetellä ja nauraa?! Asuun kun kuuluu myös takki ja sydvesti...

Mulla myös on sadetakki- ja housut kurakeleillä, varsinkin pihalla, mutta kyllä mä tässä kylällä ihan yleisestikin niitä käytän (autoillessa en). Myös meidän pojilla 10v ja 11v on kurahousut, mutta nyt on enään harvemmin käyttäneet. Lähinnä kalastaessa ne on päällä ja joskus pihalla, kun olen itse ne antamassa. Sitä vain ihmettelen, et kuinka pieni se ap:n naapuri on, kun eikös ne henkselihousujen koot lopu 120cm?

Oliskohan jotain 125-130 senttinen. Meillä ei ole (vielä) ollut tarvetta noin isoille housuille, joten en tietä, miten isoja kokoja on myynnissä. Mutta ne naapurin housut on kyllä ihan samaa mallia kuin pienemmilläkin, korkea yläosa, henkselit ja lenkit saappaiden alle.

Se, että joku tekee jotain, mitä harva muu lapsi tekee, ei tee siitä yhtään sen huonompaa. Ehkä hänen äitinsä on fiksumpi kuin muut.

Miksi et ihmettele muiden pukeutumisttyyliä, vauvat kulkevat aikusiten vaatteissa ja värisävyissä. Vauvoilla ja taaperoille ostellaan tonnien edestä vaatteita. Se on hullua jos mikä.

Se, että aikuinenkin alkaa ihmetellä juuri sitä asiaa, mikä on erilaista, on sitä kiusaamista ja juuri kaltaisesi ihmiset sitä aiheuttavat.

Ikävää, että yrität leimata minua jonkinlaiseksi kiusaajaksi. Yritin kyllä ihan oikeasti ajatella asiaa lapsen näkökulmasta! Jos lapsi itse haluaa käyttää kurahousuja, niin sehän on ihan hyvä juttu, käyttäköön vaan. Kysymyksen ydin oli se, että onko oikein pakottaa iso lapsi käyttämään vähänkin märällä säällä kurahousuja, jos hän ei itse halua. Eikö lapsesta saata silloin tuntua siltä, että häntä pidetään vielä pikkulapsena, joka ei osaa olla itseään likaamatta?

Anteeksi, en mitenkään pahalla tarkoittanut sanoa enkä leimata naapuria epänormaaliksi. Itse olen luullut, että kurahousuja ei käytetä enää kouluiässä, koska en ole koskaan nähnyt niitä kuin tarhaikäisillä. Siksi kurahousuja käyttävä iso koululainen herätti ihmetystä. Ilmeisesti olinkin väärässä, ja kotipihoilla niitä siis käyttävät isommatkin lapset. Aina oppii uutta!

Meillä lapset käyttävät kuratamineita.... ovat myös partiossa ja leireillä on edellytys sellaiset. Nyt ostin meidän kolmosluokkalaiselle sellaisen goretex puvun kun on sellaista hikoilevaa sorttia niin ei tarvi pukee montaa kerrosta. Se sit käy sadevaatteista... kotaona suosittelen sitä laittaan edelleen kurakelillä perinteiset kurikset, ettei tarvi joka kerta pestä kalvopukua

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Oliskohan jotain 125-130 senttinen. Meillä ei ole (vielä) ollut tarvetta noin isoille housuille, joten en tietä, miten isoja kokoja on myynnissä. Mutta ne naapurin housut on kyllä ihan samaa mallia kuin pienemmilläkin, korkea yläosa, henkselit ja lenkit saappaiden alle.

Meillä on henkelihousut kokoa 128 ja 134... eli kyllä löytyy

Huomenta! Syntyipä niinkin arkisesta asiasta kuin kurahousut yllättävän paljon keskustelua! Enpä olisi arvannut, kun alkuperäistä kysymystä kirjoittelin.

Nyt vaan odottelemaan kuivia pakkasilmoja, mutta näyttääpä säätiedotus lupaavan taas illaksi kurahousukeliä tänne etelään :(

En ole mikään naapurikyttäjää :), mutta tänä syksynä olen vähän ihmetellyt naapurin neljäsluokkalaisen tytön vaatetusta. Hän ulkoilee paljon pihallaan yksikseen iltaisin ja viikonloppuisin. Se on tietysti hyvä, että ulkoilee paljon, mutta vaatetus tuntuu hieman ylimitoitetulta. Jos on ollut vähänkin märkää, kuten esim. täällä etelässä tänään, niin tytöllä on usein kurahousut jalassa! Siis sellaiset keltaiset muoviset henkselihousut, mitä nyt tarhassa yleensä käytetään. Koulumatkalla näyttää olevan ihan ikäisensä näköiset vaatteet päällä, mutta kotipihalla siis ei... Ja kyseessä on ihan kypsänoloinen koululainen ja varmasti osaisi olla itseään kuraamatta. Onkohan tämä nyt ihan normaalia? Luulisi tuntuvan lapsesta aika nololta, kun ei puolta nuoremmatkaan oikein enää kurahousuja käytä.
Ööö mitä siis tuohan on ihan normaalia jos lapsi on esim hiekkalaatikossa niin se on siellä polvillaan kyllä hyvä että sillä on kurahousut päällä kun hiekka on märkää ja lapsetkin "liikkuu" monessa paikoissa ryömii ruoholla puskissa jne joka on märkää jos on just satanut

Yhteistyössä