Naapurin lapsi kerjää herkkuja joka päivä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
Kyseessä 9v lapsi, joka saapuu meidän etupihalle heti kun huomaa että tulen kaupasta. Sitten pian alkaa se, että houkuttelee lapsiani tuomaan hänelle herkkuja salaa. Olen moneen otteeseen saanut lapseni kiinni viemästä herkkuja tälle lapselle ja olen sanonut useasti suoraan sekä omille lapsille että tälle naapurin lapselle että omasta kotoa voi hakea ruokaa, muta meiltä ei. Myöskin lapsen äiti tietää, että lapsi käy kerjuulla muiden ovilla heti kun huomaa että on jotain namia jollain. Eilen tämä lapsi jopa vahtasi meidän ikkunan takana kun olimme syömässä ja osoitteli sieltä lapsellemme mitä hän haluaa ulos:0 Vaikka juuri oli sanottu että meiltä ei saa ulos mitään ruokaa. Mitä ihmettä tässä voi tehdä kun ei ole rauhaa kellään meidän perheessä?
Tämä 9v siis kerjää ja inttää niin kauan aina että jompikumpi meidän lapsista antaa periksi ja hakee jotain sisältä. Aina en ehdi huomaamaan ja näen sitten vasta ikkunasta että taas on viety meiltä jotain.
Omat lapseni ovat siis nuorempia kuin tämä 9v.

Aika kamalaa käytöstä. Menisin kyllä juttelemaan lapsen ja lapsen vanhempien kanssa. Jollei tulisi ymmärrystä, kieltäisin kaiketi kokonaan pihaan tulemisenkin, ainakin hetkeksi. Aikamoinen hyväksikäyttäjä, nuorempiaan on hyvä pomputtaa :(

Saakohan lapsi kotona ruokaa? Vie sen äidille joku EU-avustus paketti josko hoksottimet rupeais pelaamaan. Ja tosiaan lapsiasi kiellät antamasta mitään.
Soita sossuille jos ihan menee mahdottomiin

Erittäin epätavallista. Selvittäisin perheen tilanteen, minulle kyllä tulee mieleen että lapsella on ERITTÄIN kova nälkä :( älä ole tyly, ennenkuin OIKEESTI JA TODELLA tiedät mistä on kysymys.

Itseäni ärsyttäisi jos huvinvuoksi nuin tekisi, ilman mitään sen kummempaa syytä,
MUTTA jos tietäisin, että lapsi oikeesti kärsii nälästä ja ei saa kotona oikeesti ruokaa yms. niin pyytäisin hänet jokapäivä meille syömään.... lounas, päivällinen ja vaikka iltapalakin..
kamalaa jos lapsen täytyy kärsiä nälästä :(

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Erittäin epätavallista. Selvittäisin perheen tilanteen, minulle kyllä tulee mieleen että lapsella on ERITTÄIN kova nälkä :( älä ole tyly, ennenkuin OIKEESTI JA TODELLA tiedät mistä on kysymys.

Itseäni ärsyttäisi jos huvinvuoksi nuin tekisi, ilman mitään sen kummempaa syytä,
MUTTA jos tietäisin, että lapsi oikeesti kärsii nälästä ja ei saa kotona oikeesti ruokaa yms. niin pyytäisin hänet jokapäivä meille syömään.... lounas, päivällinen ja vaikka iltapalakin..
kamalaa jos lapsen täytyy kärsiä nälästä :(

Jos tosiaan noin huonosti on asiat niin tuskin auttaa että annat lapselle ruuan. Varmasti on moni muukin asia pielessä jos kotona ei saa ruokaa. Lapsi tarvitsee uuden kodin.

Naapurin lapsella ei taida olla kaikki kohdallaan, ikävä juttu. Mutta pitäisi yrittää mahdollisimman hienotunteisesti ottaa selville että mistän naapurin lapsen käytös johtuu. Jos ei saa kotona ruokaa, vaan vanhempien rahat menevät kaljaan tms...

En usko että lapsella on nälkä. Tunnen perheen ja heillä syödään viisi kertaa päivässä, kaksi lämmintä ateriaa. Lapsi on normaalipainoinen ja pitkä ikäisekseen. Mutta herkkuja heillä ei usein syödä. Sen tiedän, että ruokaa säännöstellään jonkin verran, esim maidon juomista ja välipalan suuruutta. Välipala on tyyliin lasillinen maitoa ja voileipä, ei enempää. Käy siis muiltakin pyytämässä kaikenlaista, siis karkkeja, hedelmää, keksejä mitä vaan sattuu olemaan. Tuntuu hassulta että minun pitäisi olla ostamatta herkkuja siksi että naapurin lapsi kerjää. Omat lapsen on sen verran pieniä, että taipuvat painostuksen alla kun tämä lapsi painostaa ja inttää. Hullu tilanne tosiaan.

Tiedän tapauksia joilla on jääkaapissa yms. lukko. Vanhemmilla ei ole muuta keinoa kontrolloida lapsensa herkuttelua ja ylipaino yms. terveysongelmat kummittelee taustalla. Tälläset lapset on viisaita saadakseen herkkuja muualta. Tosin voihan tässä tapauksessa olla kyse ties mistä..

Niin ja tästä on tosiaan muutkin äidit puhuneet, että lapsi menee esim suoraan koulusta usein moneksi tunniksi kylään jollekin ja syö siellä sitten välipalaa tietty. Asia vaan on niin, että tämä perhe ei pyydä heille lähestulkoon koskaan ketään eikä tarjoa yleensä mitään, mutta heidän lapsensa sitten kerjäävät jatkuvasti muilta.Erityisesti tämä yksi.

minä en tykkää jos minun lapselle syötetään kylässä ylettömästi herkkuja, sitten ei oikea, terveellinen ruoka kotona maistu.

se lapsi on tottunut saamaan kylässä herkkuja? on jotenkin riippuvainen?

Mietis tilanne niinpäin että jos se olisi sinun lapsesi, jolle kotona olisi tarjolla vain terveellistä ruokaa ja kylässä herkkuja, mitä tekisit? Kieltäisit kokonaan menemästä kavereille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä et käy keskustelemassa tämän tytön vanhempien kanssa asiasta. Sanot,
että tämän on loputtava ja piste

Ei ole helppoa mennä sanomaan. Minäkään en pystynyt mennä sanomaan naapurin hirviölapsista jotka teki älyttömyyksiä. Onneksi muuttivat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Miksi ihmeessä et käy keskustelemassa tämän tytön vanhempien kanssa asiasta. Sanot,

Ei ole helppoa mennä sanomaan. Minäkään en pystynyt mennä sanomaan naapurin hirviölapsista jotka teki älyttömyyksiä. Onneksi muuttivat pois.

Sitten pitää vain mukisematta kärsiä. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitää kyetä hoitamaan toisten ihmisten kanssa kaikkia asioita.

Aivan. Jos kotona rajoitetaan välipalojakin, niin voi olla että vanhemmat ovat huolissaan lapsensa terveydestä ja painosta. Eivät ehkä pidäkään siitä, että lapsensa kerjää, kenties eivät edes tiedä. Ehkäpä vanhemmille voisi sanoa, että olen kertonut lapsellenne, että makean jatkuva syönti on haitaksi hampaille ja terveydelle, ja siksi meiltä ei voi tulla pyytämään makeita välipaloja harva se päivä. Tai kysyisin, että milloinkas teidän lapsellanne on karkkipäivä, ettei anneta väärinä päivä, kun lapsenne käy karkkia pyytämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Z:

Sitten pitää vain mukisematta kärsiä. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitää kyetä hoitamaan toisten ihmisten kanssa kaikkia asioita.

Niinonkin, mutta ne hirviöt oli enkeleitä jos vanhemmat oli joskus satunnaisesti paikalla. Kai ne pelkäsi niitä vanhempiaan

Yhteistyössä