naapurin muksu ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Huomautin syyskesällä 7v poikaa kun kiroili niin kauheesti tuossa meidän edessä tiellä, kun oltiin pikkunassikoitten kanssa pihalla. Huomautus oli tyyliin, "noh, noh, äläs nyt kiroile kun on pienempiä kuulolla". Jätkä alkoi heti sillon huudella, ettei se mulle kuulu mitä hän puhuu... kivaa käytöstä ekaluokkalaiselta (oli ekaluokkalaisten lippis päässä). Nyt sitten tämä poika on alkanut joka kerta huudella koko kirosanalitaniaa aina kun ohi kulkee. En ole ollut huomaavanikaan, muttei se silti lopu... Ärsyttää niin peevelisti, varsinkaan kun en edes silloin ekakerralla sanonut mitenkään ilkeästi. Mitäs tolle oikein tekisi? Vanhempia en tunne, enkä edes tiedä näöltä. Pelottaa vaan, alkaako seuraavaksi terrorisoida omaisuutta tms. Ja kaikki pienen asiallisen huomautuksen takia.

No mee soittaan sen ovikelloa, ja keskustele vanhempien kanssa. Toisaalta, ei varmaan oo ihan hirveesti ennenkään kasvatettu, jos tollasta kieltä käyttää, eikä osaa vanhemman ihmisen sanaa kunnioittaa lainkaan.

meidan naapurin poika kutsuu mua vanhaksi akaksi, koska kielsin poikaa kiipeilemasta tyomaan telineilla. Uskoi kylla kiellon, mutta nyt huutelee peraan. mulla on pokassa aina ihan kauheasti pitelemista. :laugh:

No jos se on joku räyhävamo, tiiä noista, kun sana ei mee perille.
Alakerran poika ei ärsytä, se karkaa perhekodista kertaviikkoon ja seuraavan päivän poliisit hakee sen tosta alakerrasta äidiltään takasin. Sit sen äiti kyllä ärsyttää. Koska sen jälkee se vollottaa kurkku suorana seuraavan vuorokauden.
Yläkerran lapset ei ärsytä, ne osaa käyttäytyä ja pitää ovea auki. Äiti taas, no pimputtaa flyygeliään pari tuntii päivässä. Se ei haittais jos sieltä tulis jotakin järkevääkin joskus. Eikä se nyt oikeestaan oo ees paha. Mutta sit se laulaa, jotain neljä tuntia päivässä. Sen samaisen ajan meidän koira vinkuu tuskissaan, nimittäin tää tantta laulaa virsii sun mutta Jeesus-p*skaa, eikä se osaa laulaa yhtää, vaan kiekuu.
Sori. Tuli vaan naapureista mieleen.

Ja mä en tosiaankaan kyttää. Yleensä renkutan jotain Panteraa tms saman ajan päivässä, mun mielestä se on paljon musikaalisempaa ja sivistävämpää, kuin kuulla kuinka kissaa revitään pitkin peltikattoa.

Mä kielsin serkkujani 11v ja 14v kiroilemasta meillä lasten kuullen (3 ja 5v). Poikien äiti vaan tokaisi mulle tylysti, et luuletko ettei ne (lapset) muualta opi!! Saan kai kieltää omassa kodissani v*tun h*mo ym. huutamiset...???

Yhteistyössä