naapurin pensasaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghy

Vieras
Hei tietääkö kukaan kuinka korkean pensasaidan saa laittaa paritalon pihalle Helsingissä?
Meillä on pihojen välissä puuaita, melko korkea ja naapuri on sitten korvannut pihan muut sivut ympäröivän alkuperäisen pensasaidan tuijilla yms. korkeilla puskilla ja nämä näkyvät ikävästi tuon puuaidan reunan takaa meidän puolelle, myös ikkunasta sisään eli 'pimentävät' ikävästi maisemaa. Tietty pitäisi vaan sanoa/kysyä meinaavatko joskus tasoittaa aitaa, mutta kun se on aina niin vaikeeta ...

Nuo aitojen yleiset korkeusmääräykset koskevat kyllä periaatteessa myös pensasaitoja, mutta käytännössä kunnat eivät vahdi/rankaise liian korkeista pensasaidoista. Jos kyseessä olisi lauta-aita niin riidan saisi aikaiseksi paljon paremmin.

[QUOTE="Rouva";22075981]Mä oon sitä tyytyväisempi, mitä korkeammat aidat ja pensaat ja puut naapureiden pihoilla on. Saa itsellekkin enemmän yksityisyyttä ja melusuojaa.[/QUOTE]

Sama vika täälläkin. Veikkaan että ap:n naapuri on juurikin tästä syystä laittanut vähän korkeamman "aidan", eikä siinä ole mitään pahaa. Omalla pihallaanhan se on, ei siinä ole ap:lla sanomista.

täh. Mulle kyllä kelpaisi että naapuri istuttaisi meillekin näkösuojaa ja melusuojaa. Kummista asioista ihmiset valittavat. ihannenaapuri teillä ap, kun haluaa omaa rauhaa ja tekee jotain sen eteen.

Seuraavaksi voikin valittaa, että naapurin omenapuut ja muut puut varjostavat.

Mä en ymmärrä sitä vimmaa, missä oma piha on pelkkää nurmikkoa ja vielä vaaditaan että naapurillakaan ei ole ruohonkortta korkeampaa pihassaan. Ettei vaan mikään varjosta. No ehkä tästä tietää, että mun naapurina ei kannata olla :D

Jos meillä olisi tuijia, niin ne olisi kyllä nätisti muotoon leikattu. Siis ihan oikeesti tuijien latvat on kyllä ainakin tässä tapauksessa rumia ruipsakoita ja näkymä tietty korostuu kun näkyy vain se lauta-aidan yläpuolinen osuus meille... Mieluummin katsoisin taivasta

Yhteistyössä