naapurin täti kiusaa lapsiani, miten toimia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukusta kihisevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukusta kihisevä äiti

Vieras
naapuritalon keski-ikäinen täti on viime keväästä asti päättänyt vihata lapsiani (8 ja 9 vuotiaat tytöt )... ennen ei ollut mitään ongelmia, mutta tätä nykyä kun lapset leikkipihalle menee niin hän on salamana paikalla lapsiani haukkumassa ja syyttämässä. tänäänkin lapset ehti olla ulkona vain 10 minuuttia, kun tämä "pihapoliisi" tuli tyttöjä sättimään kuinka ovat piha-alueen aikaisemmin päivällä sotkeneet. muuten hyvä, mutta ollaan oltu reissussa koko viikonloppu ja näin ollen tytöt ei ole edes olleet paikalla kun kyseinen sotkeminen on tapahtunut... kerran hän uhkasi lapsia poliisilla, jos eivät menisi leikkipihalta muualle leikkimään (satuin olemaan nurkan takana ja kun sieltä tulin puuttuakseni asiaan tuo täti otti jalat alleen ja pinkaisi kotiinsa). puhua naiselle ei voi, sillä aina kun hän minut näkee hän lähtee "karkuun". ovea hän ei minulle avaa ja kun kirjeen hänen postilaatikkoon jätin (jossa yritin tiedustella syitä lapsiini kohdistuvaan käytökseen) saivat lapseni seuraavana päivänä häneltä kuulla kuinka tyhmä äiti heillä on... lapsetkin on alkanut ulkoilua kotipihalla välttää tuon saakelin harakan takia... PRKLE !

Kaikenlaisia lastenvihaajia sitä onkin olemassa... Ja juu, omaa kokemusta on omia lapsiani kohtaan... Sun pitää sanoa sun lapsilles, että seuraavan kerran ku tulee häätää lapsia pois leikkipaikalta, ni että ne sanoo: Kuules mummo, ei tää oo vanhainkoti, vaa lastenleikkipaikka ja ME ollaa niitä lapsia, eli tää on meiän paikka, eikä sun vanhainkotis. :)

Poliisille koittaisin minäkin viedä. Vaikka liekö siellä jaksetaan välittää.

Jaksetaaan. Meillä oli tilanne, että keski-ikänen mies teki kiusallaan isännöitsijälle keksittyjä valituksia. Me mentiin poliisin puheille ja he tekivät suullisen varoituksen miehelle. Jos kiusanteko ei ois loppunut, niin oltais voitu nostaa syyte kiusanteosta.

ihan naurattaa ajatuskin.... haluaisin olla kuulemassa minkä metelin se nostaisi, jos häntä mummoksi "haukuttaisiin"... hihhihhii.... toki tänään olin itse niin raivona, että käväisi jo poliisille soittokin mielessä... kiitos vinkeistä !

Onko hällä itsellään lapsia?
Jollei, niin kysäseppä häneltä, että siksikö et pidä lapsista kun itselläsi ei ole lapsia?
Tai pyydä hänet kahville kotiinne, tai lapsien synttäreille!
Auttaiskohan, jos vastaisi hänen kiukkuunsa hyvällä?
Tai soitat isännöitsijälle ja kysyt että onko hänen taholtaan aikaisemmin tullut samanmoista palautetta ja että mitähän kannattaisi tehdä asian suhteen.

Voisit olla ulkoilemassa samaan aikaan kuin lapsesikin, tehdä pihahommia tai vaikka lueskella ym.... Kunnes tilanne jollain lailla ratkeaa.

hänellä on yksi 4 vuotias lapsen lapsi... muita pihan lapsia kohtaan hän on asiallinen, joitakin kohtaan jopa suojelevainen. itse epäilen että hän kohdistaa "vihansa" juuri minun lapsiin siksi että ei pidä jostakin syystä minusta. olen yrittänyt ulkoilla samaan aikaan kun hän on lapsen lapsensa kanssa pihalla ollut, mutta heti kun hän minut näkee hän poistuu paikalta... en ole koskaan hänelle pahasti sanonut. ainoa "yhteen otto" oli viime kevään pihatalkoissa kun en ollut osannut ostaa hänen suosikki siideriä (kävin talkoopäivän ruokaostokset tekemässä, ja ostin summamutikassa erilaisia siidereitä ja hänelle ei sitten kelvannut mikään kuudesta vaihtoehdosta). en vain voi uskoa että aikuinen ihminen siitä voisi herneet nenään vetäistä...

Meillä myös oli tässä talossa nainen, joka heti huusi ikkunasta jos näki lapsia ulkona keinumassa, että ei siellä saa keinua. Ja tälle ihmiselle ei voinut puhua. Ilmoitin hänelle, että jos tuo ei lopu otan yhteyttä poliisiin, siihen loppuivat huutelut.