Naapurissani asuu rikollinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas (ja vittuuntunut)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas (ja vittuuntunut)

Vieras
Asun pk-seudulla aika tyyriillä alueella kerrostalossa omistusasunnossa. Talossa on myös parti vuokrakämppää. Jokin aika sitten eräs sijoituskämpän omistaja vuokrasi osakkeensa jokseenkin rikollisen näköiselle kaverille. Eipä aikaakaan, kun pihalla alkoi lorvailla huppupäisiä lommoposkia. Pillerikauppaa käytiin täysin avoimesti.

Varsin moni asukas valitti uusista naapureista vuokraisännälle, joka kuittasi puheet ilkeäksi panetteluksi. Valitusten jälkeen kauppa tosin siirtyi parinsadan metrin päähän, päiväkodin naapuriin. Kun päiväkodista valitettiin asiasta poliisille, siirtyi kaupanteko leikkipuiston vieressä sijaitsevaan metsikköön ja vuokralaisen asuntoon.

Varoituksen vuokralainen on saanut möykkäämisen vuoksi. Sittemmin vuokralainen on ollut hiirenhiljaa. Tosin hänen asiakkaansa aiheuttavat silloin tällöin kaikenmoista häiriötä pihalla.

Hämäräbisneksistä on ilmoitettu myös poliisille useaan otteeseen. Nyt tyyppi on poliisin seurannassa. Mitään kotietsintää poliisi ei ole vielä tehnyt.

Taloyhtiö haluaisi päästä ikävästä naapurista eroon. Aika ikäväähän tuo on, kun hörhöjä parveilee pihalla, ja lapset tekevät vieressä hiekkakakkuja.

Ongelmana on, että vuokranantaja ei usko naapureiden valituksia. Hänen mukaansa vuokralainen on niin kunnollinen ja hyväkäytöksinen. Vuokranantajan piittaamattomuuteen kyllästyneenä soitin paikalliseen käräjäoikeuteen ja kysyin tyypin nimellä tuomiolausuntoja. No niitä löytyi - huumekauppaa, törkeitä varkauksia... Nyt mietin, pitäisikö asiakirjat näyttää vuokranantajalle. Vähän pelottaa, onko tuomioillakaan mitään merkitystä vuokraisännän mielestä tai meneekö hän jopa kielimään tälle vuokralaiselleen, että olen kaivellut hänen taustojaan. Pelkään, että tämä "hyväkäytöksinen" naapuri tekee jotain lapsilleni.

Olen tuota miettinytkin. Mulla vaan on tosi huono pokka. Jos joku alkaa kyselemään, kuka on tämmöisiä lähettänyt, niin minä kiemurtelen vieressä naama paloauton punaisena.

Rikosrekisteriä ei noin vaan pääse tarkistamaan. Käräjäoikeuksien tuomiot sen sijaan ovat julkisia (jos ei ole kyse seksuaalirikoksista tms. arkaluontoisista). Ja tosiaan kehotimme soittamaan poliisille ja kysymään, onko nyt meneillä tutkinta. Ei vaivautunut.

Jos vuokra tulee säännöllisesti (esim. asumistuki/sossun rahaa suoraan tilille), mikäs sen helpompaa vuokranantajalle. Irtisanominen ja häätö ovat ikävän työllistäviä ja siinä voi tulla monen kuukauden vuokratappiotkin.

Vuokraisäntä varmaan saa tililleen vuokrarahat suoraan sossusta. On siis varman vuokralainen. Ei häntä kiinnosta laittaa pihalle.
Mäkin asun ns. hyvällä alueella PK-seudulla, meidän talossa kaikki käyvät töissä, koska hinnat on tosi korkeat, PAITSI talostamme on ostettu ilmeisesti kaupungille 2 kämppää, jossa taas asuu ns ongelmatapauksia, jotka eivät käy töissä, eivätkä maksa itse vuokraa. Todella inhottavaa. En ymmärrä, miksi tälläiset tyhjäntoimittajat pitää asuttaa kalleimmille alueille, jossa työssäkäyvät maksavat itsensä kipeiksi, että voivat käydä töissä lyhyen matkan takaa.

Ei sitä kiinnosta kun saa varmat vuokrarahat jostain päänsilittelylaitokselta. Mun suunnitelma onkin kun meillä on vittupäänaapurit että pistän tämän oman asunnon vuokralle. Jollekkin vankeinhoitoyhdistykselle tai mustalaisille. Kiusa se on pienikin kiusa....

Vaarallisempia nappikauppiaat sivullisille asunnottomina on. Jos maksaa vuokrat ajallaan eikä möykkää asunnossa, niin ei taida olla kriteereitä naapurustolla ainakaan häätöön. Ei nuorten huumeongelma lopu sillä, että kaikki ongelmaiset häädetään taivasalle. Jonkun äidin lapsia hekin ovat.

[QUOTE="a p";30381243]Rikosrekisteriä ei noin vaan pääse tarkistamaan. Käräjäoikeuksien tuomiot sen sijaan ovat julkisia (jos ei ole kyse seksuaalirikoksista tms. arkaluontoisista). Ja tosiaan kehotimme soittamaan poliisille ja kysymään, onko nyt meneillä tutkinta. Ei vaivautunut.[/QUOTE]

Kyllä ne seksuaalirikoksista annetut tuomiot ovat sillä tavalla julkisia, että tuomitun nimi ja tuomio ei ole salassa pidettäviä. Oikeusvaltiossa tuomiot ovat julkisia. Aina. Sen sijaan uhrien henkilötiedot ja oikeudenkäyntiasiakirjat voidaan määrätä salaisiksi. Auerin ja Kukan tuomio esim. on julkinen. Mutta poliisilla ei puhelimitse varsinkaan ole mitään velvoitetta antaa tietoja tutkinnassa olevista jutuista. Voi hyvänen aika sentään...

Niinpä. joku trollaa tai on muuten vaan vainoharhainen vuokralla asujia kohtaan.

Niin, toihan johtuu vaan siitä, että kyseessä ei ole hyvä huumekauppias. Hyvällä huumekauppiaalla kun olis rahaa ostaa vaik se koko kerrostalo itselleen. Ja silloin aapee ei olis toteamassa, että naapurissa asuu rikollinen.

Kolmesataa suurinta rikollista kun löytyy siit joukosta jotka omistaa tuhat kalleinta autoa.

Vaarallisempia nappikauppiaat sivullisille asunnottomina on. Jos maksaa vuokrat ajallaan eikä möykkää asunnossa, niin ei taida olla kriteereitä naapurustolla ainakaan häätöön. Ei nuorten huumeongelma lopu sillä, että kaikki ongelmaiset häädetään taivasalle. Jonkun äidin lapsia hekin ovat.

Joo, no nyt ei ole kyse nuorisosta. Vaan ihan nelikymppisestä bisnesmiehestä.

Käsi ylös ymmärtäjät. Haluaisitteko te huumekauppiaan naapuriksenne?

Itse olen asunut nuorempana samassa kertsissä huumehörhöjen kanssa. Eikä ongelmia. Ja myös kerran sattui olemaan naapurina venäläinen prostituitu, ei siitäkään ollut ongelmia.

Niin kauan kun minun omaisuus ja minun läheiset jätetään rauhaan, niin en näe mikä ongelma tuossa olisi. Tietysti jos alkaisin haastamaan riitaa naapurissa olevan huumediilerin kanssa, niin sit alkaisi pelottaa. Silloin sais koko ajan pelätä et milloin auto on pöllitty tai koirat myrkytetty. Mutta jos heidän kanssa on hyvää pataa, niin pitävät varmaan asiakkaansakin aisoissa.

Yhteistyössä