Naapurit herättää lapsen päiväunilta joka kerta! Arvatkaa mitä tapahtuu kun heille syntyy huhtikuussa vauva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hienohomma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hienohomma

Vieras
Naapurit hyvin näkevät, että lapsi nukkuu rattaissa ulko-oven vieressä tai takapihalla - sen mukaan vien jompaan kumpaan paikkaan jos näen että nyt naapurit ulkoilevat etupihalla, vien taakse ja toisinpäin, jotta lapsella olisi rauha nukkua edes hetki.

Tänään taas kesken uniensa heräsi, kun naapurin nainen lapsineen päätti tulla vetämään pulkkaa meidän aidan taakse pihan perälle - sehän on ainut paikka jossa voi pulkkaa vetää. Takametsää silmän kantamattomiin, sehän ei ole ollenkaan hyvä paikka. Joka kerta sama juttu, pakoon noita ei pääse, sisälle pitäis lapsi nukuttaa. Todella moukkamaista! Ystävällinen sanominen ei auta, olen yrittänyt.

Tänään päätin, että kun heidän neljäs lapsi keväällä syntyy ja kun ulkona nukkuu niin tastusti ilakoidaan hereille, joka ikinen kerta.

Luulet sitten että hän ymmärtää yskän? Mitä sitten jos hän tuleekin sinulle sanomaan että varjelisit lapsen unta? Meluatko entistä enemmän?
Kannattaisiko sinunkin vaan sanoa hänelle että lapsesi uni häiriintyy? Voisi olla parempi lopputulos.

Luulet sitten että hän ymmärtää yskän? Mitä sitten jos hän tuleekin sinulle sanomaan että varjelisit lapsen unta? Meluatko entistä enemmän?
Kannattaisiko sinunkin vaan sanoa hänelle että lapsesi uni häiriintyy? Voisi olla parempi lopputulos.

Olen sanonut. Ei ole auttanut. Aivan sama miten ymmärtää, mutta vauva herätetään.

Ps. Ai että ihan radioko tuonne pakkaseen pauhamaan? :) ja sekö auttaa kun kolme alle 5-vuotiasta huutaa suoraa huutoa korvan vieressä? Kiitti vinkistä, oli tooodella käyttökelpoinen.

Minä ainakaan en tiedä millon naapurin vaunuissa on vauva ja millon ei...

Ja missä päin suomea on nyt niin lauhaa että kehtais vaunuikäistä nukuttaa ulkona???

[QUOTE="pih";29483412]Voi hyvä ihminen, se on elämää. Kenenkään ei todellakaan tarvitse suunnitella tekemisiään sen mukaan, missä naapurin vauva nukkuu. Ap on se, jonka nyt kuuluisi herätä.[/QUOTE]

Meillä on ilmeisen erilainen kotikasvatus. Minä otan kyllä kanssaihmiset huomioon jos vain voin.

[QUOTE="pih";29483412]Voi hyvä ihminen, se on elämää. Kenenkään ei todellakaan tarvitse suunnitella tekemisiään sen mukaan, missä naapurin vauva nukkuu. Ap on se, jonka nyt kuuluisi herätä.[/QUOTE]

Näin. Vaikea ajatella, että kukaan silkkaa ilkeyttään tulisi siihen vaunujen viereen möykkäämään (tietysti sekopäitäkin on). Muistan tosin kyllä, kun joskus lapsen ollessa vauva ja unirytmeissä oli hankaluuksia ja oma väsymys maksimissaan niin tuntui, et ambulanssit ujelsivat ja naapurit remppasivat silkkaa pahuuttaan.

[QUOTE="tete";29483424]Minä ainakaan en tiedä millon naapurin vaunuissa on vauva ja millon ei...

Ja missä päin suomea on nyt niin lauhaa että kehtais vaunuikäistä nukuttaa ulkona???[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta; mikä on sinun pakkasraja vauvalle ulkopäikkäreillä? Meillä on kolmekuisesta nukutettu ulkona ihan 15 pakkasasteessakin saati nyt kun pakkasta on vain noin 10 astetta :)

Jotkut vauvat on herekmpiä kuin toiset. Jotkut aina,joillakin on taas herkkyyskausia jolloin tartteevat rauhallisempaa ympäristöä. Pakko sille naapurille on sanoo tuosta ja KOVEMMIN tai ei se asia muuten muutu. Sopikaa selkeesti kellonajat kun on päikkäriaika. Jos se on normaali, järkevä, ymmärtäväinen ihminen, ei metelöi enää.

Olen sanonut. Ei ole auttanut. Aivan sama miten ymmärtää, mutta vauva herätetään.

Ps. Ai että ihan radioko tuonne pakkaseen pauhamaan? :) ja sekö auttaa kun kolme alle 5-vuotiasta huutaa suoraa huutoa korvan vieressä? Kiitti vinkistä, oli tooodella käyttökelpoinen.

No ymmärtäähän naapurinrouvaa, viimeisillään raskaana ja kova homma saada ne kolme alle viisivuotiasta huutamaan ja pulkkailemaan yhtä aikaa.

Ymmärrän kyllä suakin, helppohan se on ison mahan kanssa lähteä kolmen alle viisivuotiaan kanssa takamettään pulkkailemaan. Not.

Samat ajatuksset oli mullakin esikoisen kohdalla kun naapurin kakarat pyöräili yhteisellä pihalla. Nyt kun omani ovat pyöräilyiässä, en voi kuin hymyillä ymmärtäväisesti meitä kyräilevälle naapurin vauvan äidille. Paras olisi nukuttaa sisällä jos äänet häiritsee.

Harmillista tuollainen, meidän edellinen naapuri tuli kanssa usein kolistelemaan viereen, leikkaamaan ruohoa yms juurin kun kuopus nukkui pihalla. Meidän oli vaan niin sikeäuninen että harvoin heräsi, mutta kyllä mä ihan oikeasti mietin että mikä ihmistä vaivaa kun nykii ruohonleikkuria käyntiin noin metrin päössä meidän vaunuista.

Jostain sun on lähdettävä totuttaan sitä lasta melussa nukkumiseen. Olet sä suututtanu sun naapurin jollain? Tosiaan niiden muksu ei varmasti äänistä piittaa, kun tottuu siihen meluun ja huutoon.

Mikset vie vähän etäämmälle sitä vauvaasi? Tunnin kahden kärrylenki lähimaastossa ja sitten kotiin kun vauva herää.
Meillä ainakin on toiminut hyvin. Ei haittaa vaikka jyrä menisi ohi. Vauva nukkuu todella sikeästi kärryjen liikkuessa ja itselle vaan paljon vaatetta päälle.

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
meidän kupus ainkin nukkui paremmin mitä enemmän oli ääntä. Ei haitannut. ehkä siihen auttoi se että kotona oli jo kome vilaksat ja ääneksäsät lasta joita ei opetettu oelmaan hiljaa, koska vaikeaa se on elää alsten kansa sjos mitän ei sa tehdä kun pikkuinen nukkuu, ja kun tuo veteli vielä kuusivuotiaanakin usein neljän tunnin unia niin aiak kärvistelyä se olis ollut olla 12-16.

Harmillista tuollainen, meidän edellinen naapuri tuli kanssa usein kolistelemaan viereen, leikkaamaan ruohoa yms juurin kun kuopus nukkui pihalla. Meidän oli vaan niin sikeäuninen että harvoin heräsi, mutta kyllä mä ihan oikeasti mietin että mikä ihmistä vaivaa kun nykii ruohonleikkuria käyntiin noin metrin päössä meidän vaunuista.
ei maailma voi pysähtyä jokaisen naapurin vauvan takia vaan omaa elämää sa elää omalla pihallaan.

ei maailma voi pysähtyä jokaisen naapurin vauvan takia vaan omaa elämää sa elää omalla pihallaan.

Sanoinko että pitää pysähtyä? Valitettavasti rivitalossa se naapuri on melko lähellä ja jonkinlaista huomaavaisuutta naapuria kohtaan voi kuitenkin toteuttaa.Kuten sanoin, meidän on sikeäuninen joten ei onneksi joka kerta heränny, mutta ei se silti ole asiallista,jos olisi sen verran tullut ovelle asioimaan niin olisin kyllä siirtänyt vaunuja.

Itse kyllä pyrin huomioimaan nukkuvat vauvat lähelläni jos sellaisia sattuu tulemaan vastaan jossain... En mene tarkoituksella metelöimään lasteni kanssa sen korvan juureen... Meidän muksuilla on tilaa temmeltää myös muualla kun juuri sen naapurin vauvan lähellä... on etupihaa, takapihaa ja kauempana useita leikkipaikkoja, omassa pihapiirissä kuitenkin. Ei mun ole pakko tyrkätä niitä omia meluavia muksuja tohon aivan takapihojen läheisyyteen... Naapurin aitaan kiinni. Itsekin raskaana ja kyllä mä jaksan hinata takapuoleni muksujen kanssa hieman kauemmaksi.. esim etupihan leikkipihalle...ei ole suuri vaiva. Oletan myös, että naapurini huomioivat sitten meidän pienokaisen jos nukkuu tossa takapihalla jossain vaiheessa :) Asumme rivarissa.