N
napri
Vieras
En kysynyt, että mistä tai kuinka paljon, mutta ilmoittivat minullekin kun keskusteltiin joku päivä, että kyllä nyt rahaa riittää
Ovat myös vaihtaneet "kaikki" huonekalut, hankkineet kodinelektroniikkaa, pistäneet kaikki vaatteet uusiksi ja trendikkäämmiksi yms. Harva se päivä meidän olkkarin ikkunan edessä on ollut jonkin huonekalu- tai kodinkoneketjun auto tuomassa naapureille tavaraa. Ja tiedättekö, mä voisin olla iloinen naapureiden puolesta, niillä ei varmaankaan ole juurikaan ollut rahaa kun toinen on ollut työtön vuosikausia ja toinen ollut hoitovapaalla yli kymmenen vuotta. Mutta myönnän, että huvittaa naapureiden muuttunut asenne kaikkia muita kohtaan. Huomauttelevat muiden vaatteista, autoista, huonekaluista, asunnoista, mm "kyllä huomaa ettei rahaa löydy" tai "eikö noita hävetä ajaa noin vanhalla autolla". Äkkiä se näköjään unohtuu se oma rahanpuute, jos yhtäkkiä varallisuus nousee ;D Sitten ne ihmettelevät, kun muut ovat niin kateellisia ja suhtautuvat heihin nykyään nuivasti, kun heistä tuli "rikkaita". Veikkaisin kuitenkin, että se nuivasti suhtautuminen liittyy enemmän siihen, että he ovat itse alkaneet yhtäkkiä huomattelemaan kaikille muiden varallisuudesta. Kyseessä tuskin on kuitenkaan mikään järjetön summa, kun asuvat edelleen ahtaassa vuokrakämpässä. Mutta ehkä se muiden ylenkatsominen tuottaa heille jotain tyydytystä. Niin kuin minulle tuottaa se, että naureskelen heidän jutuilleen selän takana :ashamed: