Naapurit valittavat vauvan itkusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaksamisia teille .
Itse kyllä miettisin voiko syynä itkuun olla jokin muukin esim. allergia?
Meillä oli jatkuvaan itkuisuuteen syynä maitoallergia, vaikka imetin niin vauva sai maidon allergeenejä äidinmaidon kautta.
Älkää tyytykö vastaukseen että se on kai "vain" koliikkia.....

Kovasti teille jaksuja! :hug: Ja todellakin, naapureiden kommentit voit jättää omaan arvoonsa.. :headwall:

Meillä oli kans hillitön koliikki, se on kamalaa.. :| Meillä oli käytössä Disflatyl, DDS+ junior maitohappobakteeri ja kolme kertaa käytin tyttöö vyöhyketerapiassa, se auttoi :) Suosittelen kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
VIE HETI vyöhyketerapiaan! Meillä se auttoi, kun vauvamme huusi aamusta iltaan. Koliikkiakin oli meillä.

Olen lukenut tuosta vyöhyketerapiasta. Täytyykin alkaa heti ottaa selvää olisko täällä lähistöllä sellaisia.

VIE HETI vyöhyketerapiaan! Meillä se auttoi, kun vauvamme huusi aamusta iltaan. Koliikkiakin oli meillä.

Tätä suosittelen minä myös, oli todellakin sen arvoista, vaikka epäilin ensin. :) Kaikkea sitä kuitenkin väsyneenä ja epätoivoisena tulee kokeiltua, onneksi! ;)

Mun mielestä ok, että naapurit tulevat puhumaan, kun huomaavat jatkuvan itkun. Mutta itku ei ole syy ainakaan taloyhtiölle valittaa. Korkeintaan lastensuojeluun, jos toivovat, että nuoriperhe sieltä voisi apua saada. Kannattaa ihan asiallisesti naapureille vastata ja kertoa, että apua on yritetty mm. lääkärltä saada, mutta syytä huutoon ei ole löytynyt.

Jos joku kehtaa vielä asiasta huomauttaa toivota tervetulleeksi vauvan kantotalkoisiin. Teitä ei todellakaan voida häätää tuon takia. Meillä oli kaksi ensimmäistä lasta koliikkivauvoja ja kyllä se oli RANKKAA, sympatiat todellakin teidän puolella. Onneksi se alkoi helpottaa 3 kk:n iässä, jolloin itkuaika tuntui lyhenevän päivä päivältä ja neljän kk:n iässä molemmilla loppui kokonaan. Jos imetät voit kokeilla muuttaa omaa ruokavaliotasi aina viikoksi kerrallaan ja katsoa onko sillä vaikutusta. Meillä minun maitotuotteiden pois jättäminen helpotti toista vauvaa eli itkuaika lyheni. Nykyään maitotuotteet voi helposti korvata kaura, riisi tai soijapohjaisilla tuotteilla ja margariinia saa leivän päälle maidottomana. Ruokaa voi paistaa esim. oliiviöljyssä voin sijaan ja jos kastikkeeseen on tottunut laittamaan kermaa, sen voi korvata joko kaurakermalla tai soijakermalla. Kaikkia sellaisia ruoka-aineita, jotka itselle aiheuttavat kaasuvaivoja jätä suosiolla myös pois. Jos vauva on korvikkeella voit kokeilla eri korvikelaatuja jos jokin sopisi paremmin kuin nykyinen.
Jostain luin että koliikkivauva voisi hyötyä vyöhyketerapiasta tms ja vauvoihin erikoistuvia alan ihmisiä olisi olemassa. Itse en silloin jaksanut hakea aktiivisesti apua eikä neuvolassa tuntunut olevan tämän tyyppistä tietoa annettavissa (kyllä lannisti kun neuvolassa kohottelivat hartioitaan että tämä nyt vain on sitä koliikkia, argh!) Mutta tsemppiä teille, halit täältä saman kokeneelta!

Alkuperäinen kirjoittaja esrg:

Tätä suosittelen minä myös, oli todellakin sen arvoista, vaikka epäilin ensin. :) Kaikkea sitä kuitenkin väsyneenä ja epätoivoisena tulee kokeiltua, onneksi! ;)

Täällä myös yksi suosittelija. Koittakaa jaksella.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mun mielestä ok, että naapurit tulevat puhumaan, kun huomaavat jatkuvan itkun. Mutta itku ei ole syy ainakaan taloyhtiölle valittaa. Korkeintaan lastensuojeluun, jos toivovat, että nuoriperhe sieltä voisi apua saada. Kannattaa ihan asiallisesti naapureille vastata ja kertoa, että apua on yritetty mm. lääkärltä saada, mutta syytä huutoon ei ole löytynyt.

Luulen että osasyy naapureiden valitukseen on se, että talossa asuu suurimmaksi osaksi eläkeläisiä joiden asunnosta ei kuulu pihaustakaan, me olemme ainut vauva/lapsiperhe koko talossa. Muutenkin naapurit kyttäävät tekemisiämme, kun olemme ainoat nuoret koko pienehkössä kerrostalossa.

Meil on ollu vaan normaali-itkusia vauvoja. Mut ei kyl tullu mieleenkään ajatella naapureita silloin kun itkivät. Siis sillon kun asuttiin kerrostalossa. Mä varmaan lähtisin tollasessa tilanteessa vähäks aikaa vanhempien luo tai mökille. Onhan se stressaavaa miettiä, et mihin se itku nyt kuuluu ja vauva itkee kahta kauheemmin kun vaistoaa jotakin epämääräistä huolta vanhemmissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Alkuperäinen kirjoittaja esrg:

Täällä myös yksi suosittelija. Koittakaa jaksella.

ja peesi myös täältä:D Vietiin meidän 3vk vauva ja auttoi todella todella nopeasti vaikka aluksi olin todella skeptikko:) Nyt se on sekin ihme koettu.
Voimia tosi paljon ja jätä ne naapurit omaan tyhmyyteensä:)

Mä varmaan tekisin tossa tilanteessa niin että ottasin jo itte ja soittasin isännöitsijälle ja kertoisin tilanteen.

Siinä vaiheessa sitten kun joku seuraavan kerran alkaa uhkailemaan valituksella, voisin sanoo että oon jo jutellu isännöitsijän kans aiheesta. Isännöitsijähän varmasti sanoo ettei tollasia valituksia oteta huomioon ja vois valittajaa sitten vähän valistaa.. :headwall: Kyllä mua niin paljo ottais kyl kuulaan..

Kyllä mä ymmärrän hyvin naapureitakin. Ei varmasti paljoa naurata, kun aamulla pitäisi nousta töihin ja on kuunnellut koko yön vauvan itkua. Varsinkin, kun tuo on jatkuvaa eikä vain satunnaista itkua.

Toivottavasti näiltä ymmärtäjiltä riittää myös sympatiaa itkeville koiranpennuille.

Alkuperäinen kirjoittaja Järjen jättiläinen:
Jos joku kehtaa vielä asiasta huomauttaa toivota tervetulleeksi vauvan kantotalkoisiin. Teitä ei todellakaan voida häätää tuon takia. Meillä oli kaksi ensimmäistä lasta koliikkivauvoja ja kyllä se oli RANKKAA, sympatiat todellakin teidän puolella. Onneksi se alkoi helpottaa 3 kk:n iässä, jolloin itkuaika tuntui lyhenevän päivä päivältä ja neljän kk:n iässä molemmilla loppui kokonaan. Jos imetät voit kokeilla muuttaa omaa ruokavaliotasi aina viikoksi kerrallaan ja katsoa onko sillä vaikutusta. Meillä minun maitotuotteiden pois jättäminen helpotti toista vauvaa eli itkuaika lyheni. Nykyään maitotuotteet voi helposti korvata kaura, riisi tai soijapohjaisilla tuotteilla ja margariinia saa leivän päälle maidottomana. Ruokaa voi paistaa esim. oliiviöljyssä voin sijaan ja jos kastikkeeseen on tottunut laittamaan kermaa, sen voi korvata joko kaurakermalla tai soijakermalla. Kaikkia sellaisia ruoka-aineita, jotka itselle aiheuttavat kaasuvaivoja jätä suosiolla myös pois. Jos vauva on korvikkeella voit kokeilla eri korvikelaatuja jos jokin sopisi paremmin kuin nykyinen.
Jostain luin että koliikkivauva voisi hyötyä vyöhyketerapiasta tms ja vauvoihin erikoistuvia alan ihmisiä olisi olemassa. Itse en silloin jaksanut hakea aktiivisesti apua eikä neuvolassa tuntunut olevan tämän tyyppistä tietoa annettavissa (kyllä lannisti kun neuvolassa kohottelivat hartioitaan että tämä nyt vain on sitä koliikkia, argh!) Mutta tsemppiä teille, halit täältä saman kokeneelta!

Kiitos myötätunnosta ja neuvoista! Maitotuotteet jätin pois heti kun itkuisuus muutama vk sitten alkoi, mutta siitä ei ole ollut apua.

Neuvolassa tosiaan meillekin vain hartioita kohoteltiin, terveydenhoitaja sanoi vain että "kyllä se aikanaan ohi menee". Ja lääkärit olivat ihan samoilla linjoilla..

Oletteko käyneet VYÖHYKETERAPIASSA? Vaikka ite en noihin niin usko, niin tiedän monta koliikkilasta, jotka ovat jo kerrasta tai kahdesta saaneet avun koliikkiin tuolta. Että itse saattaisin ihan epätoivoisesti kokeillakin.

Mun mielestä vauvan itkusta ei voi häätää. Että sanopa se naapureillesi. Koska me ihmiset täällä ollaan käytännössä lisääntymistä varten. Jios ihmiset eivät kestä vauvanitkua, niin muuttakoot maalle. Piste. Vaikka itselläni ei ole lapsia, niin vauvan itku ei minua häiritse silleen. Tiedän, että vauvat itkee..me ollaan kaikki itketty, joten mun mielestä se on ihan ok. Vaikka se oiski sit keskellä yötä, ei se ikuisuuksia kestä.

Vauvan itku on normaalia elämää ja jos vauvalla on koliikki, niin totuushan on se että silloin sitä vauvaa ei hiljaiseksi saa millään. Että jumalauta siitä vauvastako ne sen valituksen tekee?????? Sano niille että tulevat itse sanomaan vaaville että " hys hys nyt hiljaa" ja katsomaan auttaako!!!!! Ei helvetti että alkoi ottamaan sun puolesta päähän, elämässä varmasti muutakin mietittävää kuin jotkut kusipää naapurit!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen lukenut tuosta vyöhyketerapiasta. Täytyykin alkaa heti ottaa selvää olisko täällä lähistöllä sellaisia.

meillä ei tuo vyöhyketerapia auttanut vaan kunnon koliikkihieronta ja todella tarkkaan kun katsoo mitä suuhun pistää jos vauva täys iimetyksellä.
meillä oli tytöllä kanssa paha koliikki mutta kahdessa viikossa rupesi helpottamaan kun oma syöminen muuttui ja käytiin hieronnassa
=)

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Kyllä mä ymmärrän hyvin naapureitakin. Ei varmasti paljoa naurata, kun aamulla pitäisi nousta töihin ja on kuunnellut koko yön vauvan itkua. Varsinkin, kun tuo on jatkuvaa eikä vain satunnaista itkua.

Toivottavasti näiltä ymmärtäjiltä riittää myös sympatiaa itkeville koiranpennuille.

No tuskinpa sen vauvan vanhemmatkaan asiasta riemusta hyppivät......

No jos ei kestä normaaleja elämisen ääniä niin sitten voi muuttaa pikkumökkiin mettän keskelle.

Sillon ku meil oli tytöllä koliikki ni asuttiin tossa kivenheiton päässä toisessa rivarissa. Meidan seinänaapurina asu sellanen ampparikuskisetä joka siis teki vuorotyötä ja aika paljon yötyötä. Tän tilanteen viel kruunas se että sen setän toisella puolella asui mun duunikaveri jonka lapsi teki hampaita ja myös itki tosi paljon, myös öisin. Molemmat pahoiteltiin tätä itkua ja muuta sille naapurinsedälle useempaan otteeseen ja sen suhtautuminen oli kyllä mahtava! Tuumaili vaan hymyssä suin ettei tarvii pahoitella, sellaista se on välillä lasten kanssa :) Onneks tällasiiki ihmisiä on vielä olemassa :)

[
Neuvolassa tosiaan meillekin vain hartioita kohoteltiin, terveydenhoitaja sanoi vain että "kyllä se aikanaan ohi menee". Ja lääkärit olivat ihan samoilla linjoilla..[/quote]

Joo mutta kun niillä ei siellä neuvolassakaan varmaan ole mitään poppaskonstia millä asian saisi korjattua, jos siis mitään elimellistä syytä itkuisuudelle ei ole löytynyt.
Mutta tsemppiä vaan vaativaan tilanteeseen! Kyllä sen pitäisi siitä ajanoloon helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:

No tuskinpa sen vauvan vanhemmatkaan asiasta riemusta hyppivät......

No ei varmasti hypi ei. Ei se silti sitä tarkoita, että naapureiden pitäisi viikosta toiseen hymyssä suin kuunnella naapurin vauvan itkua.

Ei kyl riitä. Kuitenkin pidän ihmislasta ja koiraa aivan eri asioina. Koiraa voi kouluttaa, vauvaa on turha alkaa komentaa ja koulia pois itkemisestä kun ei muuhunkaan kykene. Tuossa yläkerrassa on itkenyt vauva ja nykyään ulvoo koira, se hurtan huuto rassaa paljon enemmän. Meilläkin oli poika vauvana tosi itkunen ja onneksi kukaan ei tullu mussuttaan..

Yhteistyössä