Nähtiinpä tytön entiset koulukiusaajat äsken kaupassa...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrrr...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mrrr...

Vieras
Nämä kiusasivat tyttöäni 4-luokalta 6-luokalle haukkumalla häntä mm. läskiksi, huoraksi, lehmäksi, sotanorsuksi yms. Vaikka tyttö oli aina ollut normaalipainoinen. Kiusaamista ei saatu loppumaan, koska kiusaaminen tapahtui salassa, eikä tytöllä ollut minkäänlaista todistusaineistoa opettajille. 5-luokan lopulla tyttö sairastui anoreksiaan ja siitä hän parantui 7-luokalla.

Nyt kaupassa käydessämme oltiin tytön kanssa karkkihyllyllä valitsemassa herkkuja lauantain kunniaksi. Nämä ex-kiusaajat sitten bongasivat tyttöni ja alkoivat heti supatella keskenään ja vilkuilivat meihin päin. Annoin asian olla kunnes nämä tytöt alkoivat huutelemaan taas tytölleni kaikkea "oho, läskiperse on TAAS ostamassa mässyjä" tyylisiä juttuja. Sitten mulla keitti yli ja marssin suoraan näiden tyttöjen eteen ja käskin todella tiukkaan sävyyn pitämään ne suunsa kiinni jos ei ole järkevää asiaa. Tytöt lähtivät juosten karkuun.

Kotona otin heidän vanhempiin yhteyttä ja he pyysivät anteeksi tyttöjensä puolesta, mutta silti olivat välinpitämättömiä ja sanoivat vaan etten voi syyttää heidän lapsiaan tyttöni mielen pahoittamisesta. Siis mitä?!

No eipä maistu enää karkit tytölle, ei huolinut välipalaakaan vaan sanoi menevänsä kaverille, mutta epäilen hänen olevan lenkillä. Entä jos anoreksia uusii? Mitä voin tehdä tyttöparkani eteen? On kyllä julma maailma. :(
 
Olen monesti miettinyt että eikö koko haukkumisen aihe ole jo vanhentunut juttu? Mitä ideaa on enää koululaisten haukkua toisiaan läskiksi tms kun niin suuri osa heistä on ylipainoisia? Kun itse kävin koulua oli luokalla enintään yksi ylipainoinen, välttämättä ei sitä yhtäkään. Ja entä nyt...
 
[QUOTE="tttt";27946544]No ei se anoreksia ole kunnolla parantunutkaan.[/QUOTE]

Niin, eihän se ikinä kunnolla parane, se kummittelee aina taka-alalla, mutta tyttö oli jo niin hyvässä kunnossa ja normaali suhtautuminen ruokaan ja liikuntaan, alipainoinen tosin on.
 
[QUOTE="Viola";27946564]Olen monesti miettinyt että eikö koko haukkumisen aihe ole jo vanhentunut juttu? Mitä ideaa on enää koululaisten haukkua toisiaan läskiksi tms kun niin suuri osa heistä on ylipainoisia? Kun itse kävin koulua oli luokalla enintään yksi ylipainoinen, välttämättä ei sitä yhtäkään. Ja entä nyt...[/QUOTE]

ollessani vielä 2000-luvulla peruskoulussa huitelin normaalipainon ylärajoilla ja minua haukuttiin läskiksi, vaikka haukkujien joukossa oli samanpainoisia sekä selvästi ylipainoinenkin tyttö. ei se kiusaamisen aihe merkitse varsinaisesti mitään, kunhan valitaan kohde.
 
[QUOTE="vieras";27946604]Siitä kun missään muualla ei ole tuollasta. Lapset oikein opetetaan kiusaamaan toisia.[/QUOTE]

On kai sitä muuallakin, mutta täällä tosiaan lapsia tunnutaan oikein kannustettavan ilkeiksi. Kun asuimme Pohjois-Suomessa, meidän tyttö oli suosittu koulussa, tänne etelään kun muutettiin niin heti alkoi kiusaaminen.:(
 
[QUOTE="hmm";27946612]ollessani vielä 2000-luvulla peruskoulussa huitelin normaalipainon ylärajoilla ja minua haukuttiin läskiksi, vaikka haukkujien joukossa oli samanpainoisia sekä selvästi ylipainoinenkin tyttö. ei se kiusaamisen aihe merkitse varsinaisesti mitään, kunhan valitaan kohde.[/QUOTE]

Aivan samanlainen kokemus minullakin. Koko ikäni ollut teinistä asti bmi 24 ja kiusaajissa mm. yli satakiloinen tankki.
 
Niin... No ehkä voit jutella lapsellesi, että kiusaaja kiusaa aina vaan sen takia, että on kateellinen jostain. Tässäkin kohtaa luultavasti jonkunlaisesta järjestä oman lapsesi päässä tai VÄLITTÄVISTÄ VANHEMMISTA. Eipä voi lapsilta paljoa odottaa, jos vanhemmat ovat tuota mitä ovat...

Järkyttävintä tässä on, että hyvin moni vanhempi oikeasti on tuollainen. Kyllä meillä on lapsille itsestäänselvyys, että selkään tulisi, jos minulle joku tuollaista soittaisi. Ja ihan vaan tiedoksi, että eipä ole koskaan tarvinnut lapsille selkään antaa, mutta enpä ole tuollaisia puhelujakaan saanut :D
 
Minusta tuntuu, että se kiusaamisen aihe haetaan vaikka mistä, jos jotkut tyypit haluavat jotain ihmistä kiusata.

Tuntuu kamalalta, kun tyttösi on noin sairastunut. Olen jo aikuinen, mutta minäkin olen oireillut erilaisten kiusaamistapausten takia. On ollut hyvä käydä psykologin juttusilla ja purkaa asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27946639:
Kiitos. Et arvaa, kuinka olisi tehnyt mieli haukkua heitä, mutten voi alentua siihen.

Taidan arvata. Kun ärsytti jo lukeakin aloituksestasi näistä kiusaajista >:(. Itse en ehkä olisi pystynyt pidättelemään itseäni. Olisin ainakin karjunut niin että kauppa olisi raikunut - ja se ei kyllä asiaa olisi edistynyt.

Onneksi menit ilmaisemaan mielipiteesi. Tyttäresikin arvostaa taatusti, että äiti puolusti! Ja muistaa sen varmasti lopun ikäänsä! Kunpa vain voisi unohtaa nuo tyypit. Ei ole heillä kyllä kovin hyvät eväät elämään, jos sisältö on negatiivisuudessa ja hajottamisessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27946611:
Niin, eihän se ikinä kunnolla parane, se kummittelee aina taka-alalla, mutta tyttö oli jo niin hyvässä kunnossa ja normaali suhtautuminen ruokaan ja liikuntaan, alipainoinen tosin on.

ei syömishäiriö ei parane kunnolla koskaan. ite sairastin bulimiaa nuorempana ja kannan sitä kyllä mukanani aina. syöminen, paino on arkoja paikkoja edelleen. syömistäni ei saa kommentoida mitenkään tai jää ateria syömättä.
en ikinä haluaisi että oma lapseni joutuisi taistelemaan itsensä kanssa henkisesti näin niin tavallisesta asiasta kun syöminen. itse olen nykyään ylipainoinen. edelleen ahmin välillä, mutta enää en oksenna. nyt yritänkin pudottaa painoa ilman että se halu oksentaa nousee pintaan.

pahoin pelkään että kohtaaminen kaupassa jätti jäljen tyttäreesi. toivottavasti hän pääsee sen yli kuitenkin ennen kuin tauti saa taas vallan.
voimia sinulle syömishäiriöisen lapsen kanssa. toivon kovasti että tyttösi voittaa sen mielessä kummittelevan peikon.

kyllä voi ottaa päähän vanhemmat jotka ei puutu siihen että heidän lapsensa kiusaavat vaan vähättelee sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Alkuperäinen kirjoittaja _Heinähattu_;27946708:
ei syömishäiriö ei parane kunnolla koskaan. ite sairastin bulimiaa nuorempana ja kannan sitä kyllä mukanani aina. syöminen, paino on arkoja paikkoja edelleen. syömistäni ei saa kommentoida mitenkään tai jää ateria syömättä.
en ikinä haluaisi että oma lapseni joutuisi taistelemaan itsensä kanssa henkisesti näin niin tavallisesta asiasta kun syöminen. itse olen nykyään ylipainoinen. edelleen ahmin välillä, mutta enää en oksenna. nyt yritänkin pudottaa painoa ilman että se halu oksentaa nousee pintaan.

pahoin pelkään että kohtaaminen kaupassa jätti jäljen tyttäreesi. toivottavasti hän pääsee sen yli kuitenkin ennen kuin tauti saa taas vallan.
voimia sinulle syömishäiriöisen lapsen kanssa. toivon kovasti että tyttösi voittaa sen mielessä kummittelevan peikon.

kyllä voi ottaa päähän vanhemmat jotka ei puutu siihen että heidän lapsensa kiusaavat vaan vähättelee sitä.

Kiitos ja toivottavasti itse onnistut tavoitteessasi, minulla on ainakin molemmat peukut pystyssä sen puolesta.
 
Minusta tuntuu, että se kiusaamisen aihe haetaan vaikka mistä, jos jotkut tyypit haluavat jotain ihmistä kiusata.

Tuntuu kamalalta, kun tyttösi on noin sairastunut. Olen jo aikuinen, mutta minäkin olen oireillut erilaisten kiusaamistapausten takia. On ollut hyvä käydä psykologin juttusilla ja purkaa asioita.

joo mua kiusattiin kok ala-aste eritavoin, jsa puolet ylä-asteesta. enkä sairastunut mihinkään! Mä aina ajattelin että ne kiusaajat on kusipäitä,eikä oo multa pois jos ovat niin hiton lapsellisia!

mutta toki pelkäsin mennä ylä-asteella kouluun,kun mua päin heiteltiin tikoilla yms vaarallista.
 
[QUOTE="juu";27946634]Aivan samanlainen kokemus minullakin. Koko ikäni ollut teinistä asti bmi 24 ja kiusaajissa mm. yli satakiloinen tankki.[/QUOTE]

Taidat itsekin olla kiusaaja, ei kukaan normaali nimitteli toista ihmistä tankiksi.
 

Similar threads

Yhteistyössä