Naikkari vai Kättäri? Kumpi parempi paikka synnyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa valita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisen sain kättärillä, ja huonetoverina joku mikä lie mistä lie tullut. Spinaalipiikkiä koitti laittaa joku kandi, joka ei saanu neljällä yrittämälläkään, ennenkuin tuli hätiin kokeneempi lääkäri. Kätilöt oli yövuorolaisia lukuunottamatta aivan ihania.

Nyt valitsin naikkarin, tulee sekin kokeiltua sitten, jos vaikka sais suomea puhuvan huonetoverin (tai edes englantia) ja jos piikit osuis kerralla kohilleen. Toivon ainakin näin =) Oli aika yksinäistä siellä kättärillä kun ei ollut juttuseuraa kuin sillon, kun mies tai sukulaiset piipahti.

Naikkarilla ammattitaito korkeampi ja monipuolista erikois osaamista. Mutta jos se ei kiinnosta vaan haluaa muumiverhot, söpöä kotitunnelmaista meininkiä niin sitten kättärille.

Valitsin itse Kättärin, ihan vain koska sinne oli nopeampi automatka. Ei voi kyllä mistään valittaa, hoito oli ystävällistä, hyvää ja ennenkaikkea asiantuntevaa. Naikkarin etuja juuri tuo lastenklinikan läheisyys, eli jos jotain menee vikaan, niin apu lähempänä.

Muilta olen kuullut, että Kättärilläkin vähän osastosta riippuu millaista "palvelu" on, mutta sama kai naikkarillakin.

mä oon synnyttäny molemmissa, ja mun pisteet menee kyllä kättärille. naikkari oli ihan täynnä ja hoitajat kiireisiä. kättärillä oli rauhallisempi meno. voihan toki olla, että vuoden ajalla ja synnytyssesongillakin oli osuutta asiaan? :snotty:

mä olen synnyttänyt kättärillä kaikki kolme mukulaa ja olen hemmetin tyytyväinen. Olen ollut kontrolleissa naistenklinikalla mut en tykännyt. henkilökunta jotenki kiireisen oloisia ja silleen..... Kättärillä vaan oli hyvä palvelu ja henkilökunta mukavia ja osaavia...

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Esikoisen sain kättärillä, ja huonetoverina joku mikä lie mistä lie tullut.

Nyt valitsin naikkarin, tulee sekin kokeiltua sitten, jos vaikka sais suomea puhuvan huonetoverin (tai edes englantia) ja jos piikit osuis kerralla kohilleen. Toivon ainakin näin =) Oli aika yksinäistä siellä kättärillä kun ei ollut juttuseuraa kuin sillon, kun mies tai sukulaiset piipahti.

no voi hyvä ihme mikä urpo olet. toivottavasti pääset olemaan ihan yksin niin ei tartte rutista seurasta.

Ei Kättärille vaikka maksettaisiin. Kaikki tuttavapiirin ikävät kokemukset on sieltä: vaaratilanteita, huonoa kivunhoitoa, potilaan tuntemuksien vähättelyä...

Itse olen käynyt NKL:lla x 2 (pitkä mutta normaali alatie esikoisen kohdalla ja hätäsektio kuopuksella)- eikä valittamista (synnytysten hoito ollut erinomaista), osastolla ovat melko kiireisiä ja kannattaa itse aktiiviksesti pyytää ohjausta ja apua jos tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja minäminäminä:
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Esikoisen sain kättärillä, ja huonetoverina joku mikä lie mistä lie tullut.

no voi hyvä ihme mikä urpo olet. toivottavasti pääset olemaan ihan yksin niin ei tartte rutista seurasta.

kukahan se urpo tässä on :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rumpnisse:
Synnytin Kättärin Haikaranpesässä, suosittelen lämpimästi. Naikkarista ei kokemusta.

Tuo haikaranpesä on ilmeisesti tosi kiva paikka, näin olen kuullut. Harmi vain että jos on jokin perussairaus tai perätilavauva tms niin sinne ei pääse.

Mä tykkään kun Naistenklinikalla on tosiaan kaikki pienten tehohoidot niin lähellä. NKL:ssä olen kaksi lastani synnyttänyt ja sinne menossa tämän kolmannenkin kanssa. Päätökseen vaikutti esikoisen kohdalla sekin että me ollaan miehen kanssa molemmat synnytty siellä ja ajatus tuntui kivalta. Kättäristä ei omakohtaista kokemusta, olen kyllä kuullut siitäkin paljon hyvää. :)

Ite olen ollu töissä Naistenklinikalla sekä lastenhoitajana että kätilön sijaisena ja siellä tietotaito on huippuluokkaa. Kättäriltä on siskollani hyvät kokemukset synnyttäjänä olosta juuri Haikaranpesästä :) Itse valitsisin NKL:n, tietäsin olevani hyvissä käsissä ja hyvällä tsägällä olis äitin serkku kätilönä ja entisiä työkavereita sit hoitamassa osastolla =)

Yhteistyössä