Naimisiin ilman kihlasormusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva vaimo

Vieras
Onko normaalia vai ihan tavatonta, että pariskunta menisi naimisiin ilman kihloissa olemista ja ilman kihlasormusta? Onko tällöin vihkisormukselle erilaisia vaatimuksia kuin jos sormuksia olisi kaksi?

Saimme idean tulevan esikoisemme kunniaksi mennä naimisiin tässä kuukauden sisällä, vaikka emme 8 yhteisvuoden aikana olekaan olleet kihloissa.

Antakaahan neuvoja ja tapoja, miten asiassa sormusten osalta edetään. Olen itse ajatellut alustavasti, että yksi iso timanttisormus riittäisi minulle, mutta pitääkö sitä sit jatkossa selitellä kaikille, siis että olemme ihan naimisissa vaikka sormuksia onkin vain yksi.

No ei tietenkään tarvitse olla kihlasormusta. Eikä vihkisormustakaan sen puoleen. Ihan miten itse haluaa.
:)

*muoks* meidät vihittiin pari viikkoa sitten maistraatissa, ostettiin "vihkisormus" vasta jälkeen päin.

No siis naimisiinhan ei pääse, ennen kuin on toimittanut maistraattiin vähintään vuoden vanhan kihlaustodistuksen + dokumenttia (esimerkiksi valokuvia tai videomateriaalia) kihjalaiskahveista anoppilassa.

Mielestäni te olette kihloissa, kun hääpäivä on sovittu, vaikkei sormuksia olekaan :) Me menimme naimisiin ilman kihlasormuksia. Eli minulla on vain yksi sormus, mutta usein en käytä sitäkään. En ole itse mitään joutunut selittämään yhden sormuksen kanssa, en sitten tiedä eivätkö ihmiset kehtaa kysyä.

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Olette siis kihloissa, kun olette päättäneet avioitua. Jotkut haluavat siitä merkiksi kihlasormuksen, jotkut eivät. Jotkut tiedottavat asiasta koko maailmalle, toiset taas pitävät kihlauksen omana tietonaan vihkimiseen asti. :)