Naimisiin menosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NiiNaTiiNa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NiiNaTiiNa

Jäsen
06.05.2007
259
0
16
Savonlinna
Eli ollaan miehen kanssa päätetty mennä vihille...ja mulla on yksi lapsi edellisestä avoliitosta,ja tän nykyisen mieheni kanssa yksi.

Vaihdoin esikoisen sukunimen omaani,tytön ollessa reilun vuoden ikäinen.On siis kastettu exän nimiin.
Molemmat lapset on siis minun sukunimellä.
Ja jos nyt menen naimisiin,niin miten nuo lapset,siirtyykö ne tulevaan sukunimeen vai miten se menee?

Osaako joku kertoa?

Kyllä se nimi pitää vaihtaa, ei mitenkään automaattisesti tapahdu. VOi olla aika vaikea siirtää toisen miehen lasta aviomiehesi nimiin. Ja miksi pitäisikään? Itse äitini tyttönimellä edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miksi sen sukunimen pitäisi olla sama? Sukunimi kertoo perheeseen kuulumisesta. MInä ainakin koin kuuluvani enemmän äitini sukuun kuin isäpuoleni.

jaa..en tiiä minäkään..meillä on perheessä 3 eri sukunimee. ei mahu kaikki postilaatikkoon mutta ei haittaa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ei siirry. ja sun ekalla lapsella ei voi saada sun uutta nimeä koska ei oo sukua sun miehelle.

kyllä vaan voi =)

niin voi.

siis voiko oikeesti? miten se on mahollista? :o

Onhan se silloin äidin sukunimi, ja äiti on sukua lapsille..

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
ei siirry. ja sun ekalla lapsella ei voi saada sun uutta nimeä koska ei oo sukua sun miehelle.

kyllä vaan voi =)

niin voi.

siis voiko oikeesti? miten se on mahollista? :o

miksei olisi. saahan noita nimiä muutenkin vaihtaa. ja koska tässä ollaan yhtä perhettä muutenkin niin miksei oltais myös saman sukunimisiä :) ja käytännössä siis soitto väestörekisterikeskukseen ja ne lähettää sieltä ne liput ja laput mitkä täytetään ja asia on sitä myötä selvä. tietty iten pitää ilmotella joihinki korttifirmoihin yms nimen muutoksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
ei siirry. ja sun eka lapsi ei voi saada sun uutta nimeä koska ei oo sukua sun miehelle.

Kyllä voi, mutta tarvitaan exän lupa, jos se on merkitty kirjoihin isäksi.

ei tarvi jos on yksinhuoltajuus

No tuota en tiennyt, kun mun esikoiselle ei ole isästä mitään merkitöjä papereissa, niin sain vaihdettua ihan omalla päätöksellä.

Mutta silloin siis kysyivät siitä isästä, niin luulin että hältä täytyy kysyä, jos nimi papereissa lukee.