Näin halvaksi tulee kotiäiti tai -isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliko tää jo täällä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näissä ei ikinä lasketa sen arvoa, että sillä kotona olevalla ihmisellä on toissä sijainen, joka sitten maksaa yhteiskunnalle veroja sen sijaan että oleilis sosiaalipummina! Varsinkin näin korkean työttömyyden aikana tuo on mun mielestä todella oleellinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä näköjään sitäkään, että kotihoidontuestakin maksetaan veroja.

No ei niitä tukien "veroja " musta kuulukaan huomioida. Ylipäätään älytön se vero tuista, turhaa rahan edestakaisin siirtelyä. En muutenkaan tajua, miksi aina kehutaan, että kyllä mäkin maksan mun työttömyysturvasta veroa... Sehän on "ilmaista" rahaa yhteiskunnalta, joten ei voi ajatella että jotenkin osallistuisi yhteiskunnan ylläpitoon, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

No ei niitä tukien "veroja " musta kuulukaan huomioida. Ylipäätään älytön se vero tuista, turhaa rahan edestakaisin siirtelyä. En muutenkaan tajua, miksi aina kehutaan, että kyllä mäkin maksan mun työttömyysturvasta veroa... Sehän on "ilmaista" rahaa yhteiskunnalta, joten ei voi ajatella että jotenkin osallistuisi yhteiskunnan ylläpitoon, eikö?

Olen eri mieltä. Jos kotihoidontuki on 314 euroa ja mä maksan siitä veroja 90 euroa, niin mielestäni en tule maksamaan valtiolle 300 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikä laskelmassa näy vertailuna sitä miten paljon yhteiskunnalle maksaisi kustantaa päivähoito usella pienelle lapselle, ellei äiti olisi kotona..

Vertailu oli laskettu keskivertoperheellä, jossa on 1,4 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Olen eri mieltä. Jos kotihoidontuki on 314 euroa ja mä maksan siitä veroja 90 euroa, niin mielestäni en tule maksamaan valtiolle 300 euroa.

Joo, ihan totta, tässä se kyllä tietty pitäisi huomioida. Ajatusvirhe!

Yhteistyössä