Elikkäs tänne vois kaikki laittaa hyviä ja terveellisiä ruokaohjeita,vinkkejä,reseptejä,aamu-ja iltapalatottumuksia,kevyitä välipaloja jne jne..Ihan mitä vaan,kunhan on suht.terveellistä!
Ajatus lähti siitä että mä itse kaipailisin kovasti terveellisiä,mutta hyviä ruokareseptejä. Mutta uskon että moni muukin ottaa innolla uusia vinkkejä vastaan..? =)
Mä voisin itse aloittaa vaikka muutamalla tämmösellä tosi nopeella ohjeella:
Broiskupasta:
300-450g marinoimattomia broilerin suikaleita
n.7dl esim.torinon fusillipastaa(kunhan on terveellistä pastaa
)
1 pss esim.apetit vihannessekoitus(porkana,herne,kukkakaali,papu..)
paistamiseen pieni loraus rypsiöljyä
(halutessa ketshuppia)
ripaus suolaa
mustapippurirouhetta
Kypsennä suikaleet esim.wokkipannulla pienessä määrässä rypsiöljyä.Mausta suolalla.Keitä fusillipasta(tai muu)pakkauksen ohjeen mukaan ja sekoita broilerin joukkoon.Mausta mustapippurilla(ja ketsupilla).Lisää joukkoon vihannessekoituspussi ja anna hautua mielellään kannen alla,testaa esim.kukkakaali,jos on sopivasti pehmennyt,kypsää..
Broilerin fileeleike ja wok-vihannekset
Esim. 4kpl broilerin fileeleikettä
Ripaus suolaa ja mustapippuria
Loraus rypsiöljyä
Wok-vihannespussi(oman maun mukaan..)
Mustapippuria
(Tulista chilikastiketta)
Kypsennä fileeleikkeet pannulla pienessä määrässä öljyä n.3-4min kummaltakin puolelta.Mausta suolalla ja mustapippurilla.
Kypsennä wok-vihannekset pussin ohjeen mukaan ja mausta pippurilla,jos tykkäät tulisesta,kokeile chilikastiketta!
Muuta hyvää ja suht.terveellistä,mitä tulee mieleen:kalkkunanakit/kasvispihvit ja muusi(kun sitä muusia ei ota niin paljon
)Jokaiselle aterialle tietty erilaisia salaatteja(kurkku,tomaatti,kiinankaali tai kurkku ja kaaliraaste tai ihan vaan porkkanaraaste)Mä en nyt jaksa miettiä enempiä mitä oon väsännyt,mut tossa pari lyhyttä ja nopeaa mun vakkaria.. =)
Mä en tykkää puuroista,enkä myslistä ja tuntuu että ainakin aamulla kahvin kanssa on saatava leipää. Mä syön lähes aina Vaasan ruispaloja(niin hjuvaa!)joko becelillä tai sitten polarin sulatejuustolla(rasvaa 9%.Päälle laitan salaattia,kurkkua ja tomaattia/paprikaa tai viipaleen kalkkuna(tai kinkkuleikettä)joskus laitan sulatejuuston päälle tonnikalahiutaleita vedessä,todella hyvää!
Mutta,niin pieni on tää mun tietämys ja tuntuu että ideat loppuu kesken!Eli kaiken maaliman hyviä,vähärasvaisia reseptejä kaipailtas!Maustamisvinkitkin ois hot!Ja tulisesta tykkään!
Kaikki mukaan nyt ja pidetään tää ketju ylhäällä!
Ajatus lähti siitä että mä itse kaipailisin kovasti terveellisiä,mutta hyviä ruokareseptejä. Mutta uskon että moni muukin ottaa innolla uusia vinkkejä vastaan..? =)
Mä voisin itse aloittaa vaikka muutamalla tämmösellä tosi nopeella ohjeella:
Broiskupasta:
300-450g marinoimattomia broilerin suikaleita
n.7dl esim.torinon fusillipastaa(kunhan on terveellistä pastaa
1 pss esim.apetit vihannessekoitus(porkana,herne,kukkakaali,papu..)
paistamiseen pieni loraus rypsiöljyä
(halutessa ketshuppia)
ripaus suolaa
mustapippurirouhetta
Kypsennä suikaleet esim.wokkipannulla pienessä määrässä rypsiöljyä.Mausta suolalla.Keitä fusillipasta(tai muu)pakkauksen ohjeen mukaan ja sekoita broilerin joukkoon.Mausta mustapippurilla(ja ketsupilla).Lisää joukkoon vihannessekoituspussi ja anna hautua mielellään kannen alla,testaa esim.kukkakaali,jos on sopivasti pehmennyt,kypsää..
Broilerin fileeleike ja wok-vihannekset
Esim. 4kpl broilerin fileeleikettä
Ripaus suolaa ja mustapippuria
Loraus rypsiöljyä
Wok-vihannespussi(oman maun mukaan..)
Mustapippuria
(Tulista chilikastiketta)
Kypsennä fileeleikkeet pannulla pienessä määrässä öljyä n.3-4min kummaltakin puolelta.Mausta suolalla ja mustapippurilla.
Kypsennä wok-vihannekset pussin ohjeen mukaan ja mausta pippurilla,jos tykkäät tulisesta,kokeile chilikastiketta!
Muuta hyvää ja suht.terveellistä,mitä tulee mieleen:kalkkunanakit/kasvispihvit ja muusi(kun sitä muusia ei ota niin paljon
Mä en tykkää puuroista,enkä myslistä ja tuntuu että ainakin aamulla kahvin kanssa on saatava leipää. Mä syön lähes aina Vaasan ruispaloja(niin hjuvaa!)joko becelillä tai sitten polarin sulatejuustolla(rasvaa 9%.Päälle laitan salaattia,kurkkua ja tomaattia/paprikaa tai viipaleen kalkkuna(tai kinkkuleikettä)joskus laitan sulatejuuston päälle tonnikalahiutaleita vedessä,todella hyvää!
Mutta,niin pieni on tää mun tietämys ja tuntuu että ideat loppuu kesken!Eli kaiken maaliman hyviä,vähärasvaisia reseptejä kaipailtas!Maustamisvinkitkin ois hot!Ja tulisesta tykkään!
Kaikki mukaan nyt ja pidetään tää ketju ylhäällä!