Näin niin suloisen unen miehestä joka joskus oli tärkeä, jäähyväisuni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja happysummer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

happysummer

Vieras
Olin valtavan rakastunut mieheen ja hän myös tunsi vetoa minuun. Elämämme eivät vain koskaan kohdanneet, olimme nuoria, aina toisella olisi aika ollut hyvä kun toisella ei. Kuljimme aina toistemme ohitse. Nyt näimme pitkästä aikaa yöelämässä ja katselimme toisiamme haikeina.

Viime yön unessa seisoimme vastakkain, tiemme olivat lopullisesti erkanemassa ja jätimme jäähyväisiä. Olin surullinen. Kysyin mieheltä; "mikä minä sinulle olen? Tiemme erkanevat ja lähdemme eri suuntiin, mutta mikä rooli minulla oli sinun elämässäsi ja unohdatko sinä minut nyt?" Johon hän vastasi; "sinä olet se, joka saa minut hymyilemään. Aina, kun ajattelen sinua, hymyilen."

Heräsin kyyneleitä silmäkulmissani, mutta onnellisena. Olen perheenäiti ja vaimo, ei meillä kahdella olisi enää ollut mahdollisuutta, mutta tuo uni oli jotenkin niin lohdullinen ja tietyllä tapaa tärkeä..

Voi, tiedä tunteen... Itse ajattelen vielä nykyäänkin tämän tästä erästä vuosien, vuosien takaa, ala- ja yläasteelta. Tiedän, kuulostaa hullulta, lapsia/teinejähän me olimme silloin. Emme koskaan toisiamme löytäneet, ujoja ja arkoja kumpikin. Mutta en unohda niitä katseita. Monesti olen miettinyt että entä jos kaikki olisi mennyt toisin.
Pari kertaa olen häneen törmännyt vuosien varrella matkojen päästä, ja edelleen me katsomme toisiamme. Tuntuu kuin aika pysähtyisi kun jäämme tuijottamaan toisiamme.

En tiedä tuleeko koskaan sitä aikaa, jolloin hän ei unissani olisi. Tämän tästä hän siellä on, ja niissä unissa asiat menevät niin kuin niiden olisi ehkä kuulunut mennä.

Yhteistyössä