V
vierailija
Vieras
Minuako tarkoitat?
Vasemmistoliitto on perustettu -90
Mä olen syntynyt -67
Mitä historiaa se mulle olis?
Mä oon -68
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minuako tarkoitat?
Mä olen syntynyt -67
Just sua poikuli tarkoitin.Minuako tarkoitat?
Mä olen syntynyt -67
Just sua poikuli tarkoitin.
Vasemmistoliittoon on yhdistetty vasemman laidan ääriliikkeet, jotka olivat valmiita liittämään Suomen hirmuvaltio Neuvostoliittoon, jossa kansaa hallittiin piikkilangalla ja niskalaukauksilla. Sitä polkua vasemmistoliittokin tallaa edelleen.
Meinaatko ihan oikeesti opettaa mulle jotain suomen poliittisesta historiasta?Just sua poikuli tarkoitin.
Vasemmistoliittoon on yhdistetty vasemman laidan ääriliikkeet, jotka olivat valmiita liittämään Suomen hirmuvaltio Neuvostoliittoon, jossa kansaa hallittiin piikkilangalla ja niskalaukauksilla. Sitä polkua vasemmistoliittokin tallaa edelleen.
Aloitetaan vasemmistoliittolaisten ihailemasta Neuvostoliitosta: kymmeniä miljoonia työllä, nälällä ja niskalaukauksilla tapettua ihmistä.Meinaatko ihan oikeesti opettaa mulle jotain suomen poliittisesta historiasta?
Aloita persujen poliittisista saavutuksista.
Olen siinä käsityksessä, että persujen poliittinen historia on lyhyt mutta värikäs. Tarvittiin kaksi peräkkäistä jytkyä, että saatiin ensimmäiset persuministerit, jotka tosin eivät saaneet aikaiseksi yhtikäs mitään ja sitten puolue jo hajosikin.
Niin. Kun euroopan yhtyneet nationalistit hoksasivat, että eu:n vastustaminen, euron vastustaminen ja kaikenlainen protestointi olis helpointa ja näyttävintä puheenjohtajien palleilta niin ymmärtäähän sen, että ottaa päähän kun puheenjohtajaksi ei pääsekään vastustamalla ja protestoimalla kaikkea. Joten sitä pitää protestoida.
Onko heitä kielletty äänestämästä? Pitämästä puheenvuoroja? Tekemästä alotteita?
NL ja rupla, EU ja euro.EU:n ja euron vastustamisesta on aika pitkälti luovuttu ja tavoite on nykyään EU:n muuttaminen sisältä käsin. EU ei ole täydellinen eikä muuttumaton, kuten ei ollut NL:kaan.
Siinähän on nyt sitten valmis tiekartta kuinka toimia kun persut ovat pääministeripuolue. Ensin lakkautetaan muiden puolueiden nuorisojärjestöjen rahoitus nuorisolain vastaisena. Sitten siirretään muut puolueet istumaan johonkin salin nurkkaan. Sitten jätetään oppositiopuolueet valiokuntien ulkopuolelle.Ei ole, mutta näillä paikoilla tehdään paljon enemmän konkreettista työtä. Sama kuin jätettäisiin Suomessa oppositio valiokuntien ulkopuolelle.
Sitä saa mitä tilaa.Siinähän on nyt sitten valmis tiekartta kuinka toimia kun persut ovat pääministeripuolue. Ensin lakkautetaan muiden puolueiden nuorisojärjestöjen rahoitus nuorisolain vastaisena. Sitten siirretään muut puolueet istumaan johonkin salin nurkkaan. Sitten jätetään oppositiopuolueet valiokuntien ulkopuolelle.
Pari vuotta vielä näitä paremmin ajattelevien konkreettisia esimerkkejä käytännön päivänpolitiikasta, niin persut ovat valmiit suoraan diktatuuriin vaalivoittonsa jälkeen.