Nainen ja Miesmanuaali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsensäopiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsensäopiskelija

Vieras
Elän elämässäni vaihetta, jossa käyn läpi niinsanottuja itsetutksielun aiheita ja vertausta siihen, miten nainen ja mies käyttäytyy parisuhteessa.

Internet on täynnä parisuhdeoppeja, miten löytää "täydellinen partneri" ja miten käyttäytyä deittaillessa ja niin edelleen.

Halusin kirjoittaa teille Ellit, koska yleisöni rajoittuu ystäviini näistä puhuessani. Koen, että ystäväpiirissäni (naisia) henkilöt aina keskittyvät Naisen itsemääräämisoikeuteen, miesten huonoon käyttäytymiseen ja siihen, että miehet ovat aina sikoja.

Jotkut naisten kirjoittamat ruumiinkieleen tutustumisen kehittämissivut antavat ymmärtää, että Mies on joku alempiarvoinen eliö, jota pitää osata ohjata oikein. Eli että mies kiinnostuu vain jos nainen esittää "vaikeasti saavutettavaa", varmasti tiedätte mitä tarkoitan.

Tunnustan, että mielenkiintoinen ihminen on se, jolla on oma elämä kohdallaan ja tasapainossa, eikä kukaan tieten tahtoen halua itselleen partneria jolla on jo valmiina ongelmia selvitettävänä.

Se, mikä minua ihmetyttää näissä nettiapusivuissa, on se, että apua tarjotaan juuri naisille. Miehet ovat ikäänkuin itseisarvoltaan ajattelemattomia olentoja, joita juuri naisten on osattava käsitellä oikein. Googletin mm. learning body language, happy relationship.

Eikö miehilläkin ole tunteita ja arvoja, miehenkin on tunnistettava omat arvonsa ja "esitettävä vaikeasti saavutettavaa"? Jotenkin aiheeseen tutustuttuani sain kuvan, että mies ei tunne mitään ja ainoastaan toimii alkukantaisen vaistonsa varassa ja naisen on pakko keskittyä omaan Käyttäytymiseensä mikäli haluaa suhteen toimivan oikein. Deittausohjeissa annetaan koko joukko varoituksia ns. väärästä käyttäytymisestä ensideiteillä tai siitä edespäin. Ei pidä olla muka liian tarjolla, ei saa olla liian innokas, pitää odottaa että mies tekee aloitteen koska miehen luonto on metsästäjän luonto.

Mutta en jaksa uskoa, että todellisuudessa olisimme NIIN erilaisia, että KAIKKI miehet odottavat juuri tuota metsästämisen mahdollisuutta. Ujommat miehet varmasti lannistuvat, jos nainen ei ota edes JOTAIN aloitetta. Eikö ole olemassa miehiä, jotka innostuvat siitä että näkevät mitä nainen haluaa ja tuntevat itseluottamusta ja hyvää oloa kun nainen sanoo että haluaa juuri tämän miehen itselleen?

Jos rakas lukijani olet mies, anna oma näkökulmasi tähän. Arvostan vastaustasi olet sitten mies tai nainen. Olen täysin neutraali aiheessani, en puolla kumpaakaan sukupuolta vaikka olenkin nainen.

Itse yritän ymmärtää elämän oikkuja ja kompastuskiviä, mutta näen jokseenkin sukupuolirasistisia piirteitä suuressa osassa ohjeita ja vinkkejä, joita ihmiset minulle antavat. Uskon ihmiseen, en sukupuoleen ja haluan oppia olemaan Ihminen ensisijaisesti sukupuolesta riippumatta. Käsittääkseni olemme ainoa eläinlaji, joka tuntee sympatiaa toista lajikumppaniaan kohtaan siinä määrin että jopa uhraa henkensä toisen lajikumppaninsa puolesta.

Voimmeko siis olla niin erilaisia, saman lajin edustajat mutta toiset miehiä ja toiset naisia.

Tiedän, että suurin osa lukijoista on naisia, mutta myös miehet tätä palstaa lukee.

Jos olet ajatellut tätä asiaa, anna kommenttisi tähän, onko naisten itseluottamus niin alhaalla, että joudumme opettelemaan jonkun Miehenkäsittelymanuaalin ?

Mutta en jaksa uskoa, että todellisuudessa olisimme NIIN erilaisia, että KAIKKI miehet odottavat juuri tuota metsästämisen mahdollisuutta. Ujommat miehet varmasti lannistuvat, jos nainen ei ota edes JOTAIN aloitetta. Eikö ole olemassa miehiä, jotka innostuvat siitä että näkevät mitä nainen haluaa ja tuntevat itseluottamusta ja hyvää oloa kun nainen sanoo että haluaa juuri tämän miehen itselleen?

Minua ei ainakaan haittaa, jos nainen aloitteen tekisi. Ja nimenomaan haluaisin nykyistä enemmän vaimoni kertovan mitä hän haluaa. Olisi paljon helpompaa toteuttaa niitä toiveita, kun toiveet olisi tiedossa.

Vuosituhansien aikana muovautuneet sukupuolelle tyypilliset pariutumisen käyttäytymismallit eivät ensinnäkään taivu ihan niin helposti nykyihmisen tasa-arvokäsityksen mukaiseksi. Naaras yleensä ottaa passiivisen roolin parinvalinnassa eläinkunnassakin koska toisin kuin uroksella, naaraalla on siihen varaa. Naaras on erittäin arvokas ja tavoiteltava olento, suvunjatkamisen ehdoton edellytys. Naaraalla on aina kysyntää, uroksista ei tosiaan tarvitse tapella.

Näistä deittiohjeista sanoisin sen verran että varteenotettavaa niissä on naiselle suositeltu maltti seurustelun etenemiseen. Liian monet naiset antavat miehelle heti kaiken hopeatarjottimella, ilman että ovat vielä oppineet tuntemaan koko ihmistä ja arvioimaan millainen elämänkumppani mies voisi olla. Monta typerää suhdetta ja vuosien ajanhukkaa olisi voitu välttää, jos nainen olisi malttanut odottaa ja panna miehen ensin todistamaan teoillaan (huom, nimenomaan teoilla, ei pelkillä sanoilla) että on suhteessa tosissaan ja sitoutunut. Sillä keinolla karsiutuvat pikkuhiljaa pelkkää vakiseksiä ja kämppäkaveria etsivät, kuten myös sitoutumiskammoiset, naimisissa olevat, alkoholistit, nettipeliriippuvaiset ym. muu ongelmajäte johon kukaan nainen ei loppupeleissä halua aikaansa hukata.

Minä olen nainen, mutta elänyt pitkässä parisuhteessa josta myöhemmin erosin.

Onkohan vieläkin suurin eroavaisuus miehen ja naisen välillä se, ettei kohdata kuitenkaan henkisellä tasolla. Vaikka puhutaan ja keskustellaan ja kehutaan, miten me voimme puhua kaikesta ajatukset eivät kuitenkaan kohtaa. Aina jää jotain hampaankoloon, mutta joskus on vain katsottava parhaaksi vaieta kun kaikkia ei voi sanoa päin naamaa loukkaamatta toisen tunteita.

Elän taas parisuhteessa ja sanon suoraan mitä ajattelen ongelmatilanteissa ja annan miehelle mahdollisuuden vastata. Joka kerta saan seuraavanlaisen vastauksen "ei nyt puhuta siitä". Mies huomaa, että puhun asiaa ja totuutta on vaikea myöntää.

Viimeisin keskustelu koski seksiä. Mies oli sitä mieltä, että minun seksihaluni ovat hiipuneet. Kun sitten avasin keskustelun koska koin, että mies on epäoikeudenmukainen ja sanoin, että jos hän pistäytyy viikonloppuna luonani ja kulkee muuten omissa menoissaan, on hän jättänyt viikonlopun osalta parisuhteensa hoitamatta enkä voi nappia painamalla tyydyttää hänen halujaan koska olen tyytymätön häneen. Mies tiesi, että puhun totta ja pyysi, että en enää keskustelisi aiheesta.

Miehen on vaikea myöntää totuutta ja hän pelkää totuuden paljastumista. Tällöin hän syyllistyy ns. käänteistekniikkaan, jossa naisesta tehdäänkin syntipukki. "Mutta sinähän teet näin" tai "teithän sinäkin niin". Tällä saadaan pelivaraa ja nainen saattaa jopa uskoakin aluksi että hei, kyllä syy taitaakin olla minussa.

Jos puuttuu joka epäkohtaan eli puhuu parisuhteessa, on miehen mielestä nalkuttaja. Nalkuttamisen tästä puhumisesta tekee sen, että mies ei puhumisesta huolimatta tee mitään muutosta käsiteltyyn epäkohtaan ja asia on otettava toistuvasti esille. Jostain syystä miehellä on kyky unohtaa asiat joihin haluttaisiin muutosta.

Yksi suuri eroavaisuus on siis muisti. Tätä voin perustella myös sillä, miten usein miehet unohtavat merkkipäivät tai "muistatko sen ihanan hetken kun olimme sillä sillalla ja suutelimme siellä". Mies katsoo hölmistyneenä eikä tiedä mistä puhun.

Onko mies on henkisellä tasolla mielestäni naista epävarmempi? Paineita miehen elämässä lisää se, että on huolehdittava perheestä, mieskunto täytyy säilyttää keinolla millä hyvänsä, äidistä on vaikea irtautua ja vaikea olla tekemättä omasta vaimosta äitihahmoa. Jos jostain syystä epäonnistuu perheen elättäjänä on vaikea hyväksyä itseään.

Onko mies siis ikuinen pikkupoika joka ei tahdo kasvaa aikuiseksi? Tämän voisi todistaa myös se, että kun mies on sairas hän on toooosi sairas ja sängyn viereen täytyy kantaa mehua ja särkylääkettä eli hän palaa pikkupojan rooliin.

Pikkupoikana on vaikeata kantaa vastuuta epäonnistumisesta ja taloudellisista vaikeuksista ja usein mies päätyy ahdingossaan dramaattisiin ratkaisuihin. Yksinäinen mies todistetusti pärjää huonommin kuin yksinäinen nainen.

Mies pelkää myös sairastuvansa vakavasti eikä mene lääkäriin kuin pakon edessä ja usein on jo liian myöhäistä.

Onko mies siis kuitenkin naista heikompi?

Mies on laumasielu ja rakastaa kavereitaan melkein yhtä paljon kuin vaimoaan. Vaimo yrittää tehdä miehestään kaverin ja usein omat tyttökaverit jäävät automaattisesti perheen perustamisen jälkeen taka-alalle. Ristiriitaa tulee siitä, että vaimo odottaa miehen pysyvän perheen parissa ja olettaa, että mieskin jättää kaverinsa vähemmälle. Tämähän ei mieheltä tahdo luonnistua.

Mies ei koskaan voi saavuttaa samanlaista yhteyttä lapseen kuin lapsen äiti voi, joka kasvattaa hänet omassa ruumiissaan. Alun alkaenkin lapsenkasvatuksessa on luonto epäoikeudenmukainen. Äidin rakkaus lapseen (useimmiten) on maailman suurinta mikä on lapsen pelastus. Miehen voi olla vaikea käsittää sitä, miten hänet asetetaan usein taka-alalle ja perheessä on yhtäkkiä pieni vauva ja iso lapsi, eli mies. Tämä asetelma on miehelle hankala ja aiheuttaa tyytymättömyyttä. Me naiset emme vain voi käsittää miksi mies reagoi, koska meidän mielestämme on ihan luonnollista, että lapsi tulee ensin.

Mollasinko kirjoituksessani miehet maanrakoon vai puhuinko tosiasioita? Näitä asioita en todellakaan miettynyt nuorena kaksikymppisenä kun kohtasin tulevan aviopuolisoni. Päällimmäisenä oli vain rakkaus ja halu olla toisen kanssa. Perheen perustaminen oli luonnollinen asia.

Olette kirjoittaneet mielenkiintoisia ajatuksia.Jostain kumman syystä koen asian näin;nainen on nykyään miehen kuolauskohde.Naiset elävät omissa meikkisfääreissään koristeltuna ja laiteltuna kaikin tavoin.Siinä miesreppana pingviinipukuineen tai resupekkana tuodaan hyvin meikatun ja puetun naisen vastapeluriksi.Yleensä mies on vanhempi,harvahiuksinen ruttunaama huonoissa kamppeissa.Kaiken lisäksi nainen on se älykkäämpi ja osaavampi puoli.Miksi miehistä tehdään surkeita luusereita naisen rinnalla?Onko tämän kaiken takana nainen vai mies?Miten nykyään?Miehet näyttävät näitten koreitten naisten rinnalla todella kerjäläispojilta.Nyt tarvii tehdä jotain.Naisilta koristeet pois tai vaihtoehtona,kilpavarustelu.Miehet meikkaamaan ja koristelemaan itseään,riisutaan naiset aseista ja palautetaan asiat luonnontilaan.Mies on luomakunnan kruunu ja sitä valtikkaa ei horjuteta.Nykymenolla miehet joutuvat naisen jyrän alle.Mites siittiötuotanto?Nyky nuorilla miehillä siittiöt alkavat olla sekundaa.Tässä naisten punahuulien vallan alla uusia vauvoja ei taida enää syntyä.Jotkut naiset valittavat että mies ei välitä.Olen saanut sen kuvan että nainen ei välitä miehestä,kävelee korot kopsaen ja värjätyt hiukset hulmuten miehen lyttyyn mennen tullen.Näin minä tunnen.Naisista tullut pelottavia kapistuksia.

Millä planeetalla mahdat elellä, sohvis?
Oma viitekehykseni ei kuvaamasi kaltaisia ihmisiä omista.
Mietin julkkiksiakin, mutten löydä yhtäkään kuvaamaasi tapausta.

Ettei nyt vain sinulla, hyvä sohvis, olisi miehenä heikko itsetunto?
Ei se, että nainen nykyisin näkyy ja kuuluu miehensä rinnalla, pitäisi olla ongelma miehelle, päinvastoin.
Terveellä itsetunnolla varustettu mies nauttii vaimonsa laittautumisesta ja kokee hänen rinnallaan ylpeyttä, ei minkäänlaista riistoa.

Luultavasti omaan heikon itsetunnon.Olen jonkinasteinen luuseri.Kuitenkin,tullut sinkkuna huomattua erinäisiä asioita,naisen olemus ja rooli.Vääjäämättä tulee mieleen ihmisen tyhmyys.Mies alistaa naista kaikin keinoin ja nykyään nainen alistaa miestä kaikin keinoin.Onko tämä luonnollista?Naiset esiintyvät epätodellisina,naamioituneena,miehet joutuvat olemaan siinä ohessa huutolaispojan roolissa.Onko tämä järkevän ihmisen touhua?Jostain syystä tälleen sinkkuna seksin puutteessa alkaa huomata asioita mitä seksillä kyllastetty mies ei edes viitsi ajatella.

Luultavasti omaan heikon itsetunnon.Olen jonkinasteinen luuseri.Kuitenkin,tullut sinkkuna huomattua erinäisiä asioita,naisen olemus ja rooli.Vääjäämättä tulee mieleen ihmisen tyhmyys.Mies alistaa naista kaikin keinoin ja nykyään nainen alistaa miestä kaikin keinoin.Onko tämä luonnollista?Naiset esiintyvät epätodellisina,naamioituneena,miehet joutuvat olemaan siinä ohessa huutolaispojan roolissa.Onko tämä järkevän ihmisen touhua?Jostain syystä tälleen sinkkuna seksin puutteessa alkaa huomata asioita mitä seksillä kyllastetty mies ei edes viitsi ajatella.

Minun mieheni on sanallisesti vähäpuheinen. Minä puhun senkin edestä. Tunteitaan hän näyttää vain harvakseltaan, minä liiankin avoimesti. Hän on matemaattisesti lahjakas sekä käytännön töissä, remonteissa, auton korjaamisessa ym, minä taas olen se joka kutsuu meille vieraita, hoitaa tarjoilun ja on sosiaalisesti lahjakkaampi myös hänen sukulaistensa kanssa.
Tyypillinen mies-naispari olemme ja varmasti erilaisia. Onneksemme kunnioitamme toistemme taitoja. Kaikkea ei tarvitse osata itse,kun se toinen osaa ne loput ;)
Kotitöistä: Hän siivoaa muutoin, minä hoidan pyykit, tiskit ja ruuanlaiton. Hän siivoaa tarkemmin kuin minä. minä trimmaan ja lenkitän ja ruokin koiran, hän leikkii sen knssa. Minä huolehdin lasten vaatetuksesta, siisteydestä, puhtaudesta, ruuasta, hän läksyistä ja harrastuksista sekä kotiintuloajoista.

Kaikki menee ihan nappiin. Nyt on arki astunut suhteeseemme. Minä olen lihonut, en enää meikkaa kotioloissa, pukeudun loköasuihin kotona, hän jättää sukat lojumaan lattialle ja vessanpönttöön jarruviivat.
Olemme onnellisia

Mielenkiintoinen avaus. Helposti mietitään tosiaan historiaa ja sitä miten mies metsästää. Ehkä kuitenkin me olemme inhimillisiä ihmisiä, emme ole ihmisapinoita, emme ole eläimiä. Jotkut tietysti haluavat edelleen uskoa, että olemme apinasta seuraavia, no jaa, tietysti olemmekin fyysisesti, mutta jonakin päivänä ne kaksi ihmistä saivat inhimillisiä piirteitä.

Se on kuitenkin totta, että nykyaika on muovannut meita ja me muutumme koko ajan. Mutta olisiko kysymyksessä naisen aktiivinen rooli parinmuodostuksessa ja naisen halu maarätä yhä enemmistä asioista. kieltämättä kai naisilla on aina ollut halu saada mies ja asiaa on pohdittu aina. Mutta sellainen ajatus, että miehen pystyisi myös pitämään on aika mahdoton toteuttaa tempuilla.
Ei tarvitse oikeastaan kummoisiakaan temppuja, että miehen saa harrastamaan esim. seksiä kanssaan. Mutta siitä tuleekin varmaan se kommentti, että miehet ovat sikoja, kun seksin jälkeen ravistavat ja moikkaavat.
Se taas, että mies jäisi suhteeseen on varmasti hänen oma päätöksensä ja siihen ei taida iskuoppaat antaa vastausta. Eli kyllä kaikenlainen näytteleminen on lopun alku, paitsi tietysti , jos mies vähän yksinkertainen myös. Tietysti jollekin miehelle voi olla tärkeää saada edes joku, mutta siihen se vaatimustaso sitten jääkin. Kyllä fiksu mies sen tajuaa, koska nainen on luonnollinen ja rehellinen. Ja ainakin minä tutkin ensin itseäni ; voinko naisen hyväksyä ja sitten vaaditaan myös naisen hyväksyntä. Kyllä ne on bimbot, jotka lähtevät suhteeseen kevyin perustein.

Mikä on todellisuus?Tälleen vanhana sinkkuna vääjäämättä tulee ajatus että ainakin soomessa naiset ovat päällekäyviä hirmuja.Sen vaikutelman luo televiisio.Kaikissa sarjoissa nainen on pomo.Miestä viissaampi,vahvempi,älykkäämpi,tietäväisempi.Miehestä tehty tyhmä rassukka mitä nuori kaunis nainen alentuu lohduttamaan.Jos oikein muistan aikaisemmat naiseni eivät olleet tollasia.Aivan tavallisia.Osasivat sitä sun tätä.Nyt on vaan superkaunokaisia ja kohukaunottaria.Mies lempataan totaalisesti taka-alalle.Näin minä koen nykytilanteen.Tälleen sinkkuna tulee analyyttiseksi.Alkaa huomata jopa pölypunkkeja mistä aikoinaan ei ollut mitään haittaa.Näin sitä kehittyy vanhetessaan.

Kirjoituksesi miehen sielunelämästä ja olemisesta yleensäkin osui niin nappiin kuin olla ja voi! Olen itse smaa mieltä ja kas, miehen kanssa otetaan jatkuvasti yhteen. Hän väittää että minä nalkutan ja " taas on kuukautiset" kun ainaiset epäkohdat tulevat taas kerran puheeksi. Ajoittain sorrun uskomaan että vika todella onkin minussa. Sitten ryhdistäydyn ja kerään itseni, näen totuuden taas.
Uskomatonta soopaa sitä kuunteleekin miehen suusta...

"Elän elämässäni vaihetta, jossa käyn läpi niinsanottuja itsetutksielun aiheita ja vertausta siihen, miten nainen ja mies käyttäytyy parisuhteessa."

Onnea! Ilmeisesti empiirinen kokemuspohjasi on vielä jokseenkin puutteellinen:)
Mutta koska minulla on enemmän kokemusta, voin täyttää muutamia aukkoja miessivistyksessäsi:)

"Internet on täynnä parisuhdeoppeja, miten löytää "täydellinen partneri" ja miten käyttäytyä deittaillessa ja niin edelleen."

Joo niin on.

"Halusin kirjoittaa teille Ellit, koska yleisöni rajoittuu ystäviini näistä puhuessani. Koen, että ystäväpiirissäni (naisia) henkilöt aina keskittyvät Naisen itsemääräämisoikeuteen, miesten huonoon käyttäytymiseen ja siihen, että miehet ovat aina sikoja."

Tämä pitää paikkaansa. Miehet ajattelevat niisanotulla järjellä, siksi he usein käyttäytyvät naisten mielestä kuin sika koska empatia puuttuu. Naisen pitää sääliä ja ymmärtää miehen puutteita empatiassa, ja näin nainen yleensä tekeekin alusta asti, mutta kun tulee miehen vuoro tukea naista joka on "haksahtanut" olemaan vähän sika, niin vastapalvelusta ymmrätämisestä ei tule.

"Jotkut naisten kirjoittamat ruumiinkieleen tutustumisen kehittämissivut antavat ymmärtää, että Mies on joku alempiarvoinen eliö, jota pitää osata ohjata oikein. Eli että mies kiinnostuu vain jos nainen esittää "vaikeasti saavutettavaa", varmasti tiedätte mitä tarkoitan."

Tämä onihan olemassaoleva fakta, että on vieläkin olemassa naisia jotka luulevat jäävänsä ilman munaa. Mutta oikeasti kaikki miehet haluavat pillua ja seksiä, ei ole käytännössä mahdollista että yksikään nainen jäisi ilman miestä.
Mutta koska monella naisella on liian suuret luulot miehen ymmärryskyvystä, he mystifioivat miehiä ja miettivät päänsä puhki "miten saadaan mies koukkuun"..
he päätyvät yliyrittämään ja esiintymään miehien takia, siksi lopulta heidän on vaikea löytää pysyvää miestä. Joka edelleen vahvistaa näiden huonoitsetuntoisten naisten käsitystä siitä, että miehen "saaminen koukkuun" olisi jotenkin suunnitelmaa tai ajattelemista vaativa ponnistus. Vaikka todellisuudessa siihen riittää ihan yksinkertainen pyllistys. J A KYLLÄ: Naisen ulkonäöllä ei ole väliä, koska on kaikenlaisia miehiäkin (jotkut jopa sokeita jos oikein pahaksi on päässyt).
Ja jos naisella on muita hyviä ominaisuuksia ei ulkonäkö estä saamasta miestä. Myös kauniita sinkkunaisia on olemassa, ei tarvita kuin huono itsetunto nii miehen saanti menee vaikeammaksi.

"Tunnustan, että mielenkiintoinen ihminen on se, jolla on oma elämä kohdallaan ja tasapainossa, eikä kukaan tieten tahtoen halua itselleen partneria jolla on jo valmiina ongelmia selvitettävänä."

Aivan oikein. Kukaan mies ei rakasta naista jolla on vaikea elämä, sen sijaan enemmän löytyy naisia jotka jaksavat rakastaa miestään vaikka tällä on masennus, rahahuolia, alkoholismia tai muita.

"Se, mikä minua ihmetyttää näissä nettiapusivuissa, on se, että apua tarjotaan juuri naisille. "

Tämä johtuu siitä että naiset lukevat enemmän juttuja kuin miehet. Miehille voisi kirjoittaa yhtä paljon, mutta jos otsikossa lukee "nainen sitä, nainen tätä", niin mies jättää artikkelin yleensä lukematta..
eikä miehiä kiinnosta naisten sielunelämä. He kysyvät kriisintullen kaikenlaista, mutta jos vastaus ei miellytä eli ei sanotakaan että "nainen on tyhmä" , niin mies ei viitsi enää asiaa enempää ajatella tai kuunnella tulkintoja. Naiset ovat erittäin verbaalisia ja taitavia kertomaan omista tunteistaan, siksi miehen ei tarvitsekaan lukea artikkeleita. Ja se mikä jää naisen puheesta ymmärtämättä kotona, ei tule selviämään nettiartikkeleistaan miehelle. Koska kun mies ei älyä niin ei älyä, toisin kuin nainen joka haluaa ratkaista arvoitukset.

"Miehet ovat ikäänkuin itseisarvoltaan ajattelemattomia olentoja, joita juuri naisten on osattava käsitellä oikein. Googletin mm. learning body language, happy relationship."

Tämä on totta. Koska miehet ovat kykenemättömiä oppimaan naisista, on naisen vastuulla oppia käsittelemään miestä oikein, jotta mies ei vaikeuttaisi liikaa naisen elämää. Mutta sitä monet naiset eivät vieläkään ymmärrä, että oikeasti miestä ei kannata pitää pysyväisratkaisuna vaan erota kun menee liian mutkalle.

"Eikö miehilläkin ole tunteita ja arvoja, miehenkin on tunnistettava omat arvonsa ja "esitettävä vaikeasti saavutettavaa"? Jotenkin aiheeseen tutustuttuani sain kuvan, että mies ei tunne mitään ja ainoastaan toimii alkukantaisen vaistonsa varassa ja naisen on pakko keskittyä omaan Käyttäytymiseensä mikäli haluaa suhteen toimivan oikein. "
Nainen kykenee keskittymään käyttäytymiseensä pitkällä tähtäimellä, mies ei. Mies voi ensin rakastaa naista, mutta unohtaa sen heti jos tulee ongelmia ja alkaa pitää vielä viikko sitten arvostamaansa naistaan halpamaisena ja turhana olentona.
Naisen tehtävä on ylläpitää yksin koko suhdetta, sekä mahdollisesti jopa suhteita molempien sukulaisiin, huolehtia onko soitettu miehen äidille ja isälle ja kysytty mitä kuuluu.

"Deittausohjeissa annetaan koko joukko varoituksia ns. väärästä käyttäytymisestä ensideiteillä tai siitä edespäin. Ei pidä olla muka liian tarjolla, ei saa olla liian innokas, pitää odottaa että mies tekee aloitteen koska miehen luonto on metsästäjän luonto."

Niin, viittaan siihen mitä kirjoitin edellä, eli nämä deittioppaat myyvät naisten huonon itsetunnon takia hyvin. Deitti oppaita ei kannata ostella, koska ne ratsastavat ajatuksella että munan saanti olisi vaikeaa.Mikä ei pidä paikkaansa.

"Mutta en jaksa uskoa, että todellisuudessa olisimme NIIN erilaisia, että KAIKKI miehet odottavat juuri tuota metsästämisen mahdollisuutta. Ujommat miehet varmasti lannistuvat, jos nainen ei ota edes JOTAIN aloitetta. Eikö ole olemassa miehiä, jotka innostuvat siitä että näkevät mitä nainen haluaa ja tuntevat itseluottamusta ja hyvää oloa kun nainen sanoo että haluaa juuri tämän miehen itselleen?"

Ei ole olemassa hyviä miehiä, on olemassa silti sopivia. Onhan naisiakin erilaisia, mutta kaikki naiset ovat silti naisia.

"Jos rakas lukijani olet mies, anna oma näkökulmasi tähän. Arvostan vastaustasi olet sitten mies tai nainen. Olen täysin neutraali aiheessani, en puolla kumpaakaan sukupuolta vaikka olenkin nainen.

Itse yritän ymmärtää elämän oikkuja ja kompastuskiviä, mutta näen jokseenkin sukupuolirasistisia piirteitä suuressa osassa ohjeita ja vinkkejä, joita ihmiset minulle antavat. Uskon ihmiseen, en sukupuoleen ja haluan oppia olemaan Ihminen ensisijaisesti sukupuolesta riippumatta. Käsittääkseni olemme ainoa eläinlaji, joka tuntee sympatiaa toista lajikumppaniaan kohtaan siinä määrin että jopa uhraa henkensä toisen lajikumppaninsa puolesta.

Voimmeko siis olla niin erilaisia, saman lajin edustajat mutta toiset miehiä ja toiset naisia.

Tiedän, että suurin osa lukijoista on naisia, mutta myös miehet tätä palstaa lukee.

Jos olet ajatellut tätä asiaa, anna kommenttisi tähän, onko naisten itseluottamus niin alhaalla, että joudumme opettelemaan jonkun Miehenkäsittelymanuaalin ?"

Jos et usko sukupuolten välisiin eroihin, niin ole iloinen. Sinulle ei siis ole vielä sattunut mitään kovin vakavaa seurustelurintamalla. Tuosta on opiskelua hyvä jatkaa.

Miesten pahin ongelma on kateus ja kilpailu toisten miesten kanssa.
Mutta kaikille huonommuutta parisuhderintamalla kokeville miehille:
Ei ole olemassa hyvää miestä, joten ei kannata olla kade sille naapurin jormalle..
koska kaikista miehistä aiheutuu yhtäläisesti harmia naisille joita he elämänsä aikana kohtaavat, joten pitäkää itsenne miehinä älkääkä vertailko munienne kokoja.
Homot ne toisiansa katselevat, ja vaivaatte turhaa päätänne kateudella koska ongelma on aivan muussa osoitteessa kuin housuissanne.

Yhteistyössä