Nainen saa lyödä mutta mies ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, yleensähän naisen väkivaltaisuus ja lyöminen on nimenomaan tönimistä ja läpsintää, mut miehn väkivaltaisuus on nimenomaan et vedetään nyrkillä silmä mustaksi. Tiedän mistä puhun joten ei, en usko että ihan samalla tasolla voidaan puhua! Meillä ois mies kyllä ilman mustan silmän ja lauen aiheuttamista päässyt eroon riitatilanteesta jossa minä tönäisin häntä poispäin. Vaan ei, turpaan tuli...

miestä ei satu kun sitä lyö.

Höpöhöpö!

Juuri edellä mainitulla tavalla usea nainen perustelee lyömisen. Ettet vain olisi kankaanpäästä?

Omakohtaista kokemusta vastaavasta ihmisestä on vuosien ajalta. Nainen löi, potki, käytti teräaseita. Naamassa useita pysyviä arpia näistä "hetken mielijohteesta" tapahtuneista päällekäymisistä, sekä niskarankavamma ja lievä aivovamma (viime marraskuussa avovaimo päätti potkaista portaissa selkääni ja olin tajuttomana toista tuntia). Eikä pahoinpitely ulottunut vain minuun, vaan myös 1v, 5v ja 7v tyttöihimme.

Liki vuoden oikeudenkäynnin aikana Porin käräjäoikeus jätti äidin tuomitsematta, koskapa hän oli tällä välin siirtynyt isänsä holhottavaksi ja antoi äidin vieläpä pitää lapset sillä verukkeella, että nämä olivat menettäneet kosketuksen isäänsä.

Ei oikeutta tällä kertaa. Seuraavassa oikeusasteessa asiaa punnitaan taas.

Voi lapsiraukkoja...

En ole koskaan lyönyt ketään, mutta jos on pakko miettiä kumpi on oikeutetumpaa, ison miehen vai pienen naisen käyttämä väkivalta, niin vastaus on jo tuohon kirjoitettu. Mielestäni naisen läpsäisy vastaa sitä jos mies iskee nyrkin pöytään. Vaikutukset ovat samat ympäristöön.

Jos nainen vaikkapa puolustaa lasta läpsäisemällä miestä, niin ok.

Naiset lyövät yleensä esineillä. Kun pieni nainen lyö pesäpallomailalla, niin isonkin miehen selälle voi käydä huonosti. Tiedän kokemuksesta.

Turha on naisen marista perheväkivallasta jos kerta toisensa jälkeen lätkii miestään, tönii ja nipistää.

Olen nähnyt niin monta kertaa kuinka nainen käy päälle raivon vallassa ja kun mies hermostuu ja ottaa kiinni ja vaikka paiskaa naisen kauemmaksi, sitten itketään kuinka mies hakkaa.

Kumpikaan ei saa väkivalloin toiseen koskea.

Alkuperäinen kirjoittaja ei saa lyödä ketään;21419622:
Mä olen kerran ollut miehelle ihan kertakaikkisen raivoissani ja silloin menin sille heristelemään sormeani ja tökkimään miestä sormella käsivarteen, yritin tökkiä tosi kovaa ja mies alkoi vaan nauraa kun se oli sen mielestä niin hassua kun tällainen 40-kiloinen tökkii 100-kiloista lihaskimppua. Tästäkö mä vaan kiukustuin enemmän ja tökkäsin niin että sormi naksahti pois paikaltaan. Hävettää vieläkin koko homma.

Miltä se mahtais tuntua, jos mies tökkisi sua samalla tavalla? Tuollainenkaan väkivalta ei saisi koskaan olla edes vaihtoehto.

Naisella ei ole sen enempää oikeutta käyttäytyä väkivaltaisesti puolisoaan kohtaan kuin miehellä. Moni täällä perustelee, että nainen ei lyö kovaa tai ei mieheen satu. Se on pelkkä tekosyy eikä ole edes totta. Puolet törkeistä pahoinpitelyistä kotona on naisen tekemiä. Siis TÖRKEISTÄ. Mutta silti ajatellaan yleisesti yhä, että naiset eivät ole väkivaltaisia, tai jos ovat on siihen erittäin hyvä syy, eivätkä naiset silloinkaan lyö kovaa... Suoraa seurausta ikivanhoista sukupuolistereotypioista ja erittäin hyvä esimerkki siitä miksi niistä pitäisi puhua ja pyrkiä eroon. Naisten väkivalta jää piiloon, koska siihen ei uskota. Miehet puolestaan eivät uskalla kertoa miehisyyteen liittyvän stereotypian vuoksi.

Yhteistyössä