Nainen yritti ohittaa rekkaa - onneksi oli onnea matkassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajomies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajomies

Vieras
Onnellahan naiset usein selvityvät liikenteessä. Miehet taasen seviytyvät ajotaidoillaan.

"Hurja vaaratilanne – Sankarirekkakuski väisteli pyörivää autoa sadan metrin matkan

Jouni Asumaniemi haluaa muistuttaa tielläliikkujia siitä, että vähemmälläkin vauhdilla ehtii perille.

Tamperelainen autonkuljettaja Jouni Asumaniemi joutui hiljattain hurjaan tilanteeseen Lahdentiellä Kangasalla.

Asumaniemi ajoi rekalla Lahdentiellä, kun hänen ajoneuvoaan ohittamaan lähtenyt kuljettaja menetti henkilöautonsa hallinnan ja auto oli yhtäkkiä poikittain edessä.

– Kaikki pysähtyi hetkeksi ja totesin, että nyt on erittäin vakava tilanne päällä. Refleksit tulivat selkärangasta. Jarrutin, mutta mitään ei oikeastaan tapahtunut, koska tie oli niin liukas. Pyörivä auto osui vielä vastaan tulevaan autoon ja pyöriminen lisääntyi. Tajusin, että vastaantulija on suhahtanut taakseni.

Alkoi väistely. Kun henkilöauto pyörähti oikealle, Asumaniemi väisti vasemmalle. Kun se kääntyi vasemmalle, Asumaniemi kääntyi oikealle.

– Väistelin koko Lahdentien leveydeltä sitä hulluna pyörivää autoa noin sadan metrin matkan. Välillä olimme vain muutaman sentin päässä toisistamme.

– Henkilöauto oli niin lähellä, etten nähnyt korkealta ohjaamosta, missä se oikein oli. Silti kertakaan emme osuneet toisiimme. Tien molemmin puolin oli sillä kohdalla kaide, ja henkilöauto törmäsi välillä kaiteeseenkin.

Lopulta pyörivän auton vauhti hidastui niin, että se pysähtyi.

– Sain pysäköityä oman autoni, otin kännykän käteen ja juoksin henkilöauton luokse. Siellä istui itkevä nuori nainen, joka sanoi, että anteeksi. Kysyin, onko hän kunnossa, ja hän sanoi olevansa. Kun vielä vastaan tulleen auton kuljettaja juoksi paikalle ja tajusin, ettei kukaan ole loukkaantunut, tuli helpotus."

Aamulehti

Ajotaito ei ole sukupuolesta kiinni. Tiedän monta todella surkeaa mieskuskia joille saa naisena olla neuvomassa esim. kenen pitää väistää risteyksissä. Myös riskialttiimmat kuskit ovat 18-25 -vuotiaita miehiä. Suurin osa kolareista johtuu siitä että kuski on arvioinut ajotaitonsa väärin.
Tiedän toki myös surkeita naiskuskeja, kuten myös naisia jotka ajavat todella hyvin.
Edelleen: Se, mitä housuista löytyy ei vaikuta ajotaitoon. Kuinkas selität naispuoliset autokoulun opettajat tai rekkakuskit?

Mieskuski asialla. Tämä on ihan legendaarinen tapaus...

Aamulehti

Satellite

Jonkun tutkimuksen mukaan naiskuskien onnettomuudet johtuvat useimmiten kokemattomuudesta ja puutteellisista ajotaidoista. Miesten aiheuttamat onnettomuudet taas alkoholista ja liiallisista riskien otosta.

Miehillä se reikä korvien välissä ja tehokas auto on huono yhdistelmä. Sellaisen itse huomannut että keski-ikäinen nainen on aika ikävä liikentessä "minähän menen nyt" asenteella. Autokoulusta opitut väistämisvelvollisuudet muuttuneet siihen ettei hänen tarvi muita varoa asenteeseen on hurjinta mitä liikenteessä voi olla. Sellainen tilanne missä pyöräilijä ajaa sinua vastaan vastakkaisella kaistalla ja pyörän takaa lähtee auto ohittamaan pyörää välittämättä sinusta joka ajat omaa kaistaa ohittavaa autoa vastaan, yleensä se ohittava auto ei anna tippaakaan periksi ja joudut itse hiljentämään ja ajamaan aivan tien reunaan ettei tule osumia. Kertaakaan ei kyseisissä tilanteissa ole ollut sen ohittavan auton ratissa miestä eikä nuorta naista, vaan keski-ikäinen nainen..
Näitä tilanteita on tullut omalle kohdalle vajaan parikymmentä, muutaman kerran ollut maantienopeuksissa ja ohittevana kohteena ollut traktori taikka mopo-auto. Luulis nyt sen tajuavan että jos sinun edessä ajaa hitaampi kulkuneuvo ja vastaan tulee auto niin sinun pitää hidastaa ja ajaa sen hitaamman perässä sen aikaa että pääset ohitte, eikä vain lähteä ohittamaan sillä asenteella että muut joutaa sinua väistämään. muutaman kerran ovat vilkutelleet valoja taikka nyrkkiä näyttäneet kun en ole ajoissa kerennyt väistää ja ovat joutuneet vauhtiaan hidastamaan :D

[QUOTE="vieras";27595814]Miksi nainen pyysi anteeksi? Oliko vain niin sokissa vai oliko vaarallinen ohitus tahallinen?[/QUOTE]

Pyysi anteeksi koska on nainen ja oli silti lähtenyt auton rattiin?

[QUOTE="vieras";27596112]Sairauskohtaus. Miten sä voit ilakoida sairauskohtauksesta johtuneesta onnettomuudesta?:x[/QUOTE]

Viimeisimmän tietolähteen mukaan kyseessä oli joku muu kuin sairaskohtaus...

[QUOTE="Lissu";27596116]Niinpä niin, naiskuskilla oli tuuria ja mieskuski oli vaan tosi taitava. :D[/QUOTE]

Uutisestakin havaitaan kuinka taivasti mies toimii vaaran uhatessa:

"– Kaikki pysähtyi hetkeksi ja totesin, että nyt on erittäin vakava tilanne päällä. Refleksit tulivat selkärangasta. Jarrutin, mutta mitään ei oikeastaan tapahtunut, koska tie oli niin liukas. Pyörivä auto osui vielä vastaan tulevaan autoon ja pyöriminen lisääntyi. Tajusin, että vastaantulija on suhahtanut taakseni.

Alkoi väistely. Kun henkilöauto pyörähti oikealle, Asumaniemi väisti vasemmalle. Kun se kääntyi vasemmalle, Asumaniemi kääntyi oikealle.

– Väistelin koko Lahdentien leveydeltä sitä hulluna pyörivää autoa noin sadan metrin matkan. Välillä olimme vain muutaman sentin päässä toisistamme.

– Henkilöauto oli niin lähellä, etten nähnyt korkealta ohjaamosta, missä se oikein oli. Silti kertakaan emme osuneet toisiimme. Tien molemmin puolin oli sillä kohdalla kaide, ja henkilöauto törmäsi välillä kaiteeseenkin."

No voi räkä...kyllä noi ajohommat on joskus hiuskarvan varassa. Se on ihan sama onko kyseessä MIES tai NAINEN, kunhan homma pysyy hanskassa ja matka on turvattu.

Ja mitä tohon motarilla ajamiseen tulee, niin en mä tiedä kuka ajaa väärin jos mä ajan oikeanpuoleisella kaistalla nopeusrajoituksen mukaan ja mun ohi surruuttaa jatkuva letka....?

No voi räkä...kyllä noi ajohommat on joskus hiuskarvan varassa. Se on ihan sama onko kyseessä MIES tai NAINEN, kunhan homma pysyy hanskassa ja matka on turvattu.

Ja mitä tohon motarilla ajamiseen tulee, niin en mä tiedä kuka ajaa väärin jos mä ajan oikeanpuoleisella kaistalla nopeusrajoituksen mukaan ja mun ohi surruuttaa jatkuva letka....?

Jos ajat nopeusmittarin mukaan, niin toijotassa ja muissa rimpuloissa se näyttää 5-10 km/h liikaa. Miehet ajavat esim 80 alueella siten, että mittari nyttää noin 90 km/h, jolloin nopeus on noin keskimäärin 83 km/h.

Mä ajan 80 alueella niin et mittari näyttää 90, satasen alueella mittari näyttää 110, silti on aina se apinanraivolla ohittava letka takana. Onhan tuota joskus tullu naurahdettua vahingoniloisesti kun äskeinen ohittaja onki ollu muutaman kilsan päästä poliisin puhuteltavana...:)

Yhteistyössä